Nettiyhteys ei toimi Samsung Galaxy Y:ssä

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ostettiin eilen tyttärelle Samsungin Galaxy Y -puhelin. Hän ei vielä käytä paljoa nettiä, joten hänen liittymäänsä ei otettu kuin tuo Perusnetti-paketti (max. 1,90e/päivä), mutta sen pitäisi kuitenkin toimia, ja ajatus on, että tyttö saa vähitellen senkin käyttöä oppia. Eilen saatiin myös palveluviestinä Soneran nettiasetukset (Internet, MMS ja wap), jotka asennettiin saman tien.

Mikä on syynä, kun nettiyhteyttä ei saa muuten kuin wi-fin kautta? Voiko häikkää olla edelleen puhelimen asetuksissa vai liittymän asetuksissa (olen myös käynnistänyt välillä puhelimen uudelleen)? Vai johtuuko pelkästään tällä hetkellä Länsi-Suomessa olevista 3G- ja datasiirron häiriöistä? Nettiyhteys ei ole siis luvannutkaan mitään muuten kuin wi-fin kautta. Omassa Lumiassani taas netti on toiminut lähes normaalisti (myös Soneran verkossa).

Oletusasetuksina ja valittuna Galaxyssa ovat Sonera Internet, Pakettidata, verkon valinta automaattinen jne. 2G-verkkoa ei ole valittuna.

Olisin kiitollinen avusta!

3 kommenttia

Hei rkivimaa!
Netin pitäisi käynnykässä toimia, jos tilasit liittymän lisäpalveluksi Perusnetin ja asetuksetkin on puhelimeen tallennettu. Lisäisitkö nimimerkkisi tietoihin asiakasnumerosi tai tyttären matkapuhelinnumeron niin tarkistan, että liittymässä on kaikki kunnossa.

Jos netti onkin alkanut nyt toimia, johtui ongelma 3G-verkon viasta, joka saatiin eilen korjatuksi.
Hei Maija!

Kiitos viestistä. Kävin tarkistamassa liittymän tilan, ja siinä ei ollutkaan se Perusnetti vaan jokin epämääräinen 'Data', joka ei ilmeisesti toiminut (tämän asiakaspalvelija oli siihen laittanut). Vaihdoin siihen itse Perusnetin, ja sen jälkeen yhteydet alkoivat toimia.
Hyvä että asia selvisi Omien Sivujen kautta ja pahoittelen, että nettipaketti oli asiakaspalvelijaltamme jäänyt laittamatta.

Vastaa