Nopeuden nosto ei onnistu kaapeli pituudesta johtuen.

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Minulla on 8M/1M adsl liittymä.Olen koettanut saada Soneralta kiinni jotakin, joka voisi asioista päättää.
Asiakaspalvelussa ei ole mitään valtaa.Minulla on lähimmälle puhelinkeskukselle 2143m matkaa ja kun 24M laajakaistan kytkennässä on asiakaspalvelussa määritelty 2000m raja, niin ei siellä muka voida asialle mitään.
Sen verran olen killun ja muiden kaapeleiden kanssa ollut tekemisissä, että tiedän että sillä 143m ei tässä ole mitään muuta kuin numero merkitys. Ja siitä olen hyvin tietoinen, että ei adsl kuso voi olla sitä mitä ostaa.
Nykyinen 8M/1M on todellisuudessa 4.2M-5.4M/0.45M-0.78M, sen verran tullut noitakin tutkittua.
Mielellään maksaisin tuon 24M liittymän hinnan, vaikka todellinen nopeus olisi 13M-17M. Datan siirto olisi kumminkin toiseen suuntaan nopeampaa.
Jos on joku, joka asiakaspalvelussa osaa asiaa eteenpäin viedä, niin olisi ison kiitoksen paikka.

1 kommentti

Asiakaspalvelu ei näe linjan pituutta, joten tilaamisen pitäisi kyllä onnistua. Toimitusvaiheessa pituus toki tarkistetaan ja on mahdollista että koska kyseessä kuitenkin on yli 2km pitkä linja, ei sinne 24M yhteyttä toimiteta. Tilausvaiheessa kannattaa toki mainita, että olet tietoinen suositeltua pidemmästä linjasta mutta että haluat sitä kuitenkin testata. Nopeudennoston voit tilata esimerkiksi maksuttomasta myyntipalvelunumerostamme 0800 133133.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa