Nostaisitteko kaapelin kapasiteetin luvatulle tasolle

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on käytössä teidän 100/5 megan kaapelimodeemiyhteys eli "kodin netti". Yhteys on aamulla ja päivällä lähes 100 megaa. Näin illasta ja ruuhka-aikana sen sijaan nopeus on sietämättömän huono, ajoittain jopa alle 5 megaa. Upload ja ping pysyvät hyvinä eikä netti katkeile tai tipu langalta, vaan hidastuu. Välillä en pysty käyttämään edes teidän omia palveluita ilman takkuilua (viihde). Olette luvanneet 40 megan vähimmäisnopeuden. Teidän vikapalvelusta vastattiin että kapasiteetti ei riippuisi muiden netin käytöstä, mutta ilmeni ettei se pidä paikkaansa. Toisaalta muutakaan selitystä ei löytynyt asialle. Modeemissa ei ole vikaa, signaalitasot normaalit jne. Voisitteko siis nostaa kapasiteetin luvatulle tasolle tai vastaavasti hyvittää laskutuksessa?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Olet oikeassa, Sonera ei myönnä että heillä ei riitä kaistaa kaikille... Naapurien netin käyttö vaikuttaa yhteytesi nopeuteen. Taloyhtiössä ja omakotitaloissa kaikki yhdistetään jakaamoon josta menee kuitua tai kupari eteenpäin.

Internetin käytön lisääntyessä tälläiset ongelmat lisääntyvät, enkä usko että Sonera voi sinun netille tehdä mitään muuta kuin rajoittaa kaikkien yhteysnopeuksia.
Moi tejuntu,

Hyvä, että olet varmistanut modeemisi olevan kunnossa. Jos nopeudet vaihtelevat pahasti ja jäävät noin paljon luvatusta, suosittelen tekemään liittymästä vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää suoraan Omilta sivuilta tai soittamalla vikapalveluumme 0206 90101.
Sonera voisi pistää p2p liikenteen pannaan ja johan vapautuisi kaistaa.

Vastaa