Omat sivut ja asiat joita siellä ei voi hoitaa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Moi, Sonera tunnuksia mainostetaan että voi hoitaa kaikki asiat yhdellä tunnuksella. Valikossakin on mm. tällaista:

"Tällä lomakkeella voit etsiä ratkaisua, kun haluat irtisanoa Sonera Viihteen tai Kaapeli-TV:n sekä niihin liittyvät kanavapaketit."

Jatka-painikkeen takana on kuitenkin ilmoitus ettei onnisukaan. Jee.

Toinen on tv-tallennus, sille on ihan oma kuvake siellä alalaidassa, mutta ei, pitää kirjautua laajakaistatunnuksilla.

Hyvin on hoidettu.

9 kommenttia

Hei nobody

Omien sivujen päivitystöistä johtuen kaikki toiminnot ei ole vielä täysin toiminnassa. Pahoittelemme häiriöstä koituvaa haittaa.
Antti- kirjoitti:
Hei nobody

Omien sivujen päivitystöistä johtuen kaikki toiminnot ei ole vielä täysin toiminnassa. Pahoittelemme häiriöstä koituvaa haittaa.


Koskakohan kaikki toiminnot on sitten täysin toiminnassa? Yritin äsken käydä katsomassa laajakaistani laskuarkistoa, mutta kun klikkasin "Laskuarkisto" -kuvaketta, sivu herjasi että pitää kirjautua Omille sivuille vaikka olin jo kirjautuneena!
Mikä vika oli vanhoissa Omissa Sivuissa että niitä piti lähteä muuttamaan? Hyvin on toiminut tähän asti...
Jees täälläkään ei laskuja pääse maksaan? Mites sitten kun seuraavaks pukkaa maksukehotusta kun koko laskua ei ole nähnytkään?! Ihan uskomatonta touhua taas kerran
Hei linnea

Käytäthän kirjautumiseen Sonera tunnuksiasi? Laskuarkisto aukeaa normaalisti kyllä itselläni näiden tunnusten avulla. Onko sinulla mitä palveluita käytössäsi? (matkapuhelin, nettitikku, laajakaista yms)
Käytössä on laajakaista ja viihde, jotka molemmat näkyvät etusivulla kun kirjaudun samoilla tunnuksilla joita olen tähänkin asti käyttänyt. En vain pääse laskuarkistoon, vaan saan tuon kyseisen herjan.
Hei linnea,

Jos haluat käyttää laskuarkistoa, niin käythän luomassa itsellesi Sonera Tunnuksen. Sivuillamme on ohje tunnuksen luomiseen.

Laskuarkiston käyttämiseen tarvitaan Sonera Tunnus, eli laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnuksella arkistoa ei voi käyttää. Laskuarkiston ohjeen löydät sivuiltamme.

Voit myös yhdistää laajakaistaliittymäsi pääkäyttäjätunnuksen Sonera tunnuksen kanssa, jolloin on mahdollista Sonera tunnuksen kanssa tehdä myös viihteen etätallennuksia. Yhdistämiseen löytyy myös ohje sivuiltamme.
Aloittakaapa selkeyttämällä "[u:1had13bj]Sonera Tunnuksen[/u:1had13bj]" käsite ymmärrettäväksi. Aivan käsittämätön sotkutilanne nyt luonnollisen henkilön yksilöivän "Sonera Tunnuksen" (suomeksi Sonera-tunnuksen) ja sopimuskohtaisten tunnusten ja alitunnusten (esim. matkapuhelinnumerot ja laajakaistaliittymän ja lisäpostilaatikoiden internettunnukset) kanssa. Tuohan on ollut sählättävänä jo kuukausikaupalla. Ajattelen tämän niin, että teleoperaattorin ei ole korrektia yksilöidä henkilöitä viranomaiskäytön henkilötunnuksella ja asiakkaana saattaa olla henkilöitä (ulkolaisia) joilla henkilötunnusta ei edes ole.

Sisällyksetöntä markkinointipuppua vai suolletaan. Teliasonera näyttää pakottavan luonnolliset henkilöt ottamaan käytöön oman tunnuksen salasanoineen (omalla salasanasäännöllään jälleen ettei kymmenien internettunnustensa salasanasysteemiään voi systematisoida) yksilöimään henkilöasiakkaan. Henkilön sopimukset Soneralla ja TeleFinlandilla ja ehkä muillakin Teliasoneran suomalaisilla toiminimillä pannaan tämän tunnuksen alle ja omien sopimusten ylläpito itsepalveluna palveluntarjoajan sivuilla tulee olemaan ensi sijassa tehtävä tällä tunnuksella, siinä määrin kuin Sonera saa toiminnot toimimaan. Epäselvää toistaiseksi on toisten käyttöön annettujen toimintojen (esim. puhelimet ja lisäsähköpostiosoitteet perheenjäsenillä) hallinnointi.
Hei aina !

Omat Sivut uudistuksesta löytyy ohjeistus, johon voi halutessaan tutustua:
http://www.sonera.fi/asioi+omilla+sivui ... d=some5818

Asioinnista löytyy ohjetta myös täältä: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818

Uudistus on tehty pääosin asiakaspalautteiden perusteella. Olemme tehneet myös asiakashaastatteluja siitä mitä sivuille halutaan, eli sekä sisältö että toiminteet on pyritty toteuttamaan asiakkaiden toiveiden pohjalta. Sonera Tunnuksella pyritään nimenomaan helppouteen - yhdellä tunnuksella kaikki palvelut. Kaikki uudistukset vain ottavat aikansa, että ne saadaan asiakkaille käyttöön. Mutta kehitystyötä ja parannuksia tehdään jatkuvasti, eli tuomme toiminteita sivulle sitä mukaan kun ne siihen malliin saadaan.
Kiitos linkeistä. Ensimmäinen linkeistä toimi, mutta ei ollut luvattu ohjeistus saati vastannut kysymyksiini. Sitä tyhjänpäiväistä ärsyttävää markkinointihuttua, joka ei anna tietoa eikä kuvaa mahdollista ajatusta.

Soneran Omat Sivut on paikka, jossa voit kätevästi hoitaa Soneran asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia. Koska Omat Sivut on verkossa, hoidat asiat nopeammin ja edullisemmin kuin puhelimella tai myymälässä.

Omilla Sivuilla voit asioida turvallisesti ilman pelkoa, että tietoihisi päästäisiin käsiksi. Tämän vuoksi Omat Sivut vaatii sisäänkirjautumisen ennen kuin pääset sisään sekä kaikkien liittymien näyttäminen vaatii Sonera Tunnuksien rekisteröinnin verkkopankkitunnuksilla.

Kaikki yhdessä paikassa yhtenä selkeänä kokonaisuutena
Moderni ja yksinkertainen ulkoasu
Toimii sujuvasti myös älypuhelimilla ja tableteilla
Ongelmatilanteissa voit kysyä apua chatista (arkisin klo 9–20)
Viestintäkeskukseen saat tilausvahvistukset, markkinointiviestit sekä tiedotteet

Jättää epäilemään, että mitään selkeää ajatusta ei olekaan. (Missä se kehuttu saldotilanne yhdellä silmäyksellä muuten on, kun en ole nähnyt)

Vaikka tästä voi aloittaa:
Mikä on Sonera Tunnus? Onko se TeliaSonera Finlandin kuluttajaasiakkaiden asiakastunnuksen nimitys TeliaSonera Finlandin järjestelmissä? Mitä merkitsee jonkin matkapuhelin- tai laajakaistasopimuksen liittäminen Sonera-tunnukseen?

Jos helpottaa vastausasennoitumista, niin työurani olen tehnyt tietojärjestelmiä (teleoperaattoreillekin, myös Soneralle). Soneran laajakaista-asiakkaana haluaisin mahdollisimman virheettömän, toimivan, selkeän, kattavan liittymien tietojen käsittelyn internetsivuilla varsinkin kun henkilökohtaisen palvelun taso tuntuu pysyvän laskevana.

Vastaa