Ongelma Eurosport HD-kanavan kuvan ja äänen synkassa

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Onko muilla ongelmia Eurosport HD-kanavan kuvan ja äänen synkassa? Ongelma tulee kanavalla jokaisen mainoskatkon aikana ja sen saa poistettua käymällä toisella kanavalla lyhytaikaisesti. Eurosport SD-kanavalla ei vastaavaa ongelmaa ole.

6 kommenttia

Hei Geemix,

sinulla näyttäisi olevan tämä kanava kaapeli-TV:n kautta. Me emme ole saaneet muita ilmoituksia vastaavasta ongelmasta. Äänen ja kuvan eriaikaisuus poistuu sinulla, kun käyt toisella kanavalla ja tämähän viittaa siihen ettei itse lähetyksessä ole vikaa. Jostain syystä digivastaanottimesi reagoi mainoskatoon näin. Vaikea sanoa, mistä se voisi tarkalleen ottaen johtua.
Tanja kirjoitti:
Hei Geemix,

sinulla näyttäisi olevan tämä kanava kaapeli-TV:n kautta. Me emme ole saaneet muita ilmoituksia vastaavasta ongelmasta. Äänen ja kuvan eriaikaisuus poistuu sinulla, kun käyt toisella kanavalla ja tämähän viittaa siihen ettei itse lähetyksessä ole vikaa. Jostain syystä digivastaanottimesi reagoi mainoskatoon näin. Vaikea sanoa, mistä se voisi tarkalleen ottaen johtua.


Itsekin olen epäillyt omaa Digiboxia (Topfield CBC-7000 HD), jossa on alkuperäinen ohjelmistoversio, eikä siihen ole olemassa päivitystä. Katselin eilen US-Openin suoraa tennislähetystä, jossa ongelma esiintyi säänöllisesti joka mainoskatkon aikana. Tänä aamuna, kun katsoin US-Openin nauhoituksia, niin ongelma ei enää esiintynyt. Tämä kyllä viittaisi ongelmiin Eurosportin päässä?
Hei Geemix,

me emme tosiaan ole havainneet kanavan lähetyksissä häiriöitä. Jos ääni ja kuva tulevat lähetyspäästä virheellisesti epäsynkassa, niin toisella kanavalla käynti ei tällaista korjaisi. Itse Eurosportin lähetyshän ei muutu, vaikka katsojat vaihtavat kanavaa.

Voisit halutessasi kysellä boksisi ominaisuuksista Topfieldin tuotetuesta, löydät heidän yhteystietonsa http://www.topfield.fi/
Tanja kirjoitti:
Hei Geemix,

me emme tosiaan ole havainneet kanavan lähetyksissä häiriöitä. Jos ääni ja kuva tulevat lähetyspäästä virheellisesti epäsynkassa, niin toisella kanavalla käynti ei tällaista korjaisi. Itse Eurosportin lähetyshän ei muutu, vaikka katsojat vaihtavat kanavaa.


Epäilemättä, näinhän se menee. Ihmetyttää kuitenkin... koska kaikki muut HD-kanavat, myöskin Eurosport2 HD-kanava toimivat normaalisti koko ajan. Niin kuin tuossa aikaisemmin sanoin, aamulla kanava toimi oikein. Sitävastoin iltapäivällä mainokset eivät olleet synkassa, ja kun US-Open alkoi 20:00, niin lähetykset menivät pois synkasta jokaisen mainoskatkon aikana. Eihän tätä synkkaongelmaa yleensä havaitse, mutta tennis paljastaa välittömästi kuvan ja äänen epäsynkan.

Lähetin viestiä Topfieldille, mutta epäilen, että sieltä suunnalta tulisi ratkaisu.
En kyllä laittaisi ongelmaa puhtaasti käyttäjän laitteiden piikkiin. Hieman nimittäin viittaa saman tapaiseen ongelmaan, joka itselläni esiintyi aiemmin. Mainoskatkojen aikana nimittäin kuvassa esiintyi pikselöitymistä (ei kuitenkaan epäsynkkaa äänessä), jonka sai lakkaamaan käymällä hetkellisesti toisella kanavalla. Tosin vika saattoi palata takaisin hetken päästä. Yksi ongelmakanavista oli juuri Eurosport HD ja sen lisäksi ainakin Nelenon HD ja AnimalPlanet HD. Eurosport2 HD:lla vikaa ei esiintynyt koskaan.

Vian pystyi toteamaan vielä kahdella eri digivirittimellä varustettulla TV:llä. Uudempi malli toipui tuosta säröilystä parissa sekunnissa, kun vanhempaan se tuppasi jäämään päälle pidemmäksi aikaa. Oma diagnoosi oli, että kyllä sieltä lähetyksen mukana jotain asiatonta tauhkaa tuli, josta TV otti siipeensä ja reagoi enemmän tai vähemmän ikävästi.

Ja kun kaiken lisäksi vaiva (alkoi joskus kesällä 2011 ja kesti muistaakseni yli 4 kk) sitten yllättäen hävisi ainakin Neloselta ja AP:ltä, ilman että itse muuttelin yhtään mitään. Eikä kyllä Sonerakaan tunnustanut mitään tehneensä - tietoisesti.
jiiwee kirjoitti:
En kyllä laittaisi ongelmaa puhtaasti käyttäjän laitteiden piikkiin. Hieman nimittäin viittaa saman tapaiseen ongelmaan, joka itselläni esiintyi aiemmin. Mainoskatkojen aikana nimittäin kuvassa esiintyi pikselöitymistä (ei kuitenkaan epäsynkkaa äänessä), jonka sai lakkaamaan käymällä hetkellisesti toisella kanavalla. Tosin vika saattoi palata takaisin hetken päästä. Yksi ongelmakanavista oli juuri Eurosport HD ja sen lisäksi ainakin Nelenon HD ja AnimalPlanet HD. Eurosport2 HD:lla vikaa ei esiintynyt koskaan.

Vian pystyi toteamaan vielä kahdella eri digivirittimellä varustettulla TV:llä. Uudempi malli toipui tuosta säröilystä parissa sekunnissa, kun vanhempaan se tuppasi jäämään päälle pidemmäksi aikaa. Oma diagnoosi oli, että kyllä sieltä lähetyksen mukana jotain asiatonta tauhkaa tuli, josta TV otti siipeensä ja reagoi enemmän tai vähemmän ikävästi.

Ja kun kaiken lisäksi vaiva (alkoi joskus kesällä 2011 ja kesti muistaakseni yli 4 kk) sitten yllättäen hävisi ainakin Neloselta ja AP:ltä, ilman että itse muuttelin yhtään mitään. Eikä kyllä Sonerakaan tunnustanut mitään tehneensä - tietoisesti.


Topfieldiltä tuli vastaus ongelmiin... yllätys, yllätys, suosittelivat tehdasasetuksien palautusta:/

Viikonlopun aikana US-Open Live lähetykset näyttivät olevan pääsääntöiseti synkassa. Törmäsin ainoastaan yhden kerran epäsynkkaan.

Minulla tuli aikaisemmin Eurosport HD-kanava sateliitin kautta ja joskus sielläkin esiintyi sama ongelma.

Vastaa