Ongelma HUAWEI E586 kanssa.

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Elikkä, käytössä on HUAWEI E586, joka tuli muutama kuukausi sitten edellisen huawei 3g laitteen tilalle, sillä liikkeessä mainostettiin kyseisen olevan parempi edellistä mallia. Ongelmat alkoivat heti E586 ensimmäisesti käyttökerrasta lähtien. Yhteys hävisi kokonaan, ja semmoinen lähes minuutin katkos tuli vähän väliä. Onnistuin kuitenkin selvittämään, että kyse oli HSPA+ verkon putoamisesta WCDMA verkkoon, jonka korjasin parantamalla mokkulan sijaintia ja yksin kertaisella 'ping-scriptillä'.. Mutta nyt tuossa muutama päivää takaperin tuli täysin uudenlainen ongelma. Yhteys ei katkea, mutta muuttuu käyttökelvottomaksi, vain n. 0,5 - 2 kb/s dataa pääsee kulkemaan lävitse. En itse onnistunut löytämään mitään järkevää syytä moisella, laite pysyy HSPA+ verkossa kokoajan ja kuuluvuus on väh. kolme tolppaa laitteen hallintapaneelin mukaan. Myöskään datasiirtorajoitukset eivät ole lähellekkään täynnä. Kun yhteys 'katkeaa', laitteen resetointi, eikä mikään muukaan perinteinen temppu auta. Että olisi kiva saada jotain selvennystä mikä moisen voisi aiheuttaa, sillä itse en keksi en niin yhtään järkevää syytä... ...

5 kommenttia

Hei boozEE3,

ongelma saattaa olla itse tikussa, mutta aivan täysin verkkovikaakaan en vielä näillä tiedoin sulkisi pois.

Onko sinulla vielä olemassa vanhempi nettitikku, jolla voisit kokeilla yhteyden toimivuutta? Pätkiikö tai jumittaako yhteys jos siirrät sim-kortin toiseen nettitikkuun?

Entä ehditkö jo kokeilla 3G-pakotusta? Tarvittaessa voit kurkata ohjeet Huawei E5 -mallin nettitikkujen verkon valintaan täältä.
Mulla samaa katkosta tulee sekä Huawei E353 tikulla (+ Telewellin router) ja nyt myös Huawei B593 Routerilla. Kaikki näyttää "mittareiden" mukaan (palkit ja yhteysvalot ok ja rajapintasoftakin väittää että yhteys on) mutta selain herjaa että ei yhteyttä saada. Kaikki 3 muuta konetta verkossa herjaa samaa. Ainoa mikä auttaa on tosiaa routterin uudelleen käynnistäminen. 3G on pakotettuna päällä ja yhteys koko ajan päällä. Tämä "preikki" tulee miten sattuu eli voi mennä päiväkin/2 että toimii tai sitten tulee katkoksia useampi kerta päivässä! Softat/firmwaret kaikki päivitetty ja usempaa antennia/linkkiä kokeiltu.
Enään ei keksi mitä seuraavaksi koittas! 😉
Hei Mad_Dog_Reno

Olet jo ilmeisesti kokeillut kaikki "perus" kikat mitä meillä on tarjota. Uskon, että nopein tapa hoitaa tilanne on olla yhteydessä puhelimitse tekniseen asiakaspalveluumme numeroon 0206 90101.
Voit myös tehdä vikailmoitusen alla olevasta linkisti jolloin sinuun ollaan yhteydessä asian tiimoilta.

http://20.fi/7173

Toivottavasti vika saadaan korjattua pikimmiten.
Ainiin tosiaankin, tuossa huomasin että kun kyseinen 'breikki' tulee minulle, niin hallintapaneelin etusivun mukaan lähetysnopeus näytti n. 30kb/s (eli kutakuinkin toimi normaalisti) mutta latausnopeus ei vaan noussu yli 1kb/s.. Tarkottaako tämä, että vika on yhteydessä vaiko laitteessa?
boozEE3: Kannattaa jättää asiasta palvelupyyntö Vikapalveluun ylempänä olevan linkin kautta. Vikapalvelumme voi selvittää johtuuko ongelma verkosta vai laitteesta.

Vastaa