Onko läppäri sim-lukittu?

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Haluaisin tiedustella onko esim. Acer Aspire One 751 sim lukittu vai voiko siihen käyttää myös muita sim-kortteja?
Asun raja-alueella ja olen toisinaan viikon pari Ruotsin puolella joten ajattelin hankkia siksi ajaksi ruotsalaisen "prepaid" liittymän, mutta mikäli sim kortti on lukittu niin silloinhan se ei onnistu.
En haluaisi maksaa korkeita roaming maksuja netin käytöstä sinä aikana!
Kuukausimaksuthan maksan teille käytän sitten nettiä tai en!
Onko läppärissä mahdollista lukita verkko jottei se tietämättäni siirry toisen verkon käyttöön?

4 kommenttia

Mallista riippuen tietokoneetkin voivat voivat olla 'sim-lukittuja'. Tämä kyseinen malli ei ole saamamme tiedon mukaan SIM-lukittu.

Data roaming - eston voi kytkeä liittymään Omilta sivuilta. Asetus löytyy Omilta sivuille liittymän tunnuksilla kirjautuneena seuraavasti: Liittymänhallinta > Uusien palveluiden tilaus > Rajoita puheluita, viestejä ja tiedonsiirtoa > Roaming-esto

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
No se kuulostaa kyllä vähän hankalalta ettei läppärin verkkoa voi lukita itse kuten kännykässä. Minun tarvitsee löytää kone jossa voin päättää itse milloin se on suomen tai ruotsin verkossa juuri koska olen ajoittain molemmissa maissa ja haluan valita verkon tilanteen mukaan!
Mutta nyt tiedän ettei sitä kannata ostaa!
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Seira kirjoitti:
No se kuulostaa kyllä vähän hankalalta ettei läppärin verkkoa voi lukita itse kuten kännykässä. Minun tarvitsee löytää kone jossa voin päättää itse milloin se on suomen tai ruotsin verkossa juuri koska olen ajoittain molemmissa maissa ja haluan valita verkon tilanteen mukaan!
Mutta nyt tiedän ettei sitä kannata ostaa!


Kun laitat Soneran liittymääsi data roaming eston, niin se ei silloin siirrä dataa ulkomaan verkossa ja lisälaskuakaan ei tule. Ja luultavasti ruotsin prepaidit toimivat myös pelkästään omassa verkossaan joten niilläkään ei vahingossa joudu suomen puolen verkkoon.

Suomen TeliaSoneran liittymä Ruotsin TeliaSoneran verkossa on niin kallista käyttöä ettei sitä kannata edes harkita.
Olen samaa mieltä kuin VMJ eli oma SIM-korttinsa/liittymänsä eri maiden verkkoihin, jotta ei tule yllätystä liittymän laskuun. SIM-kortin vaihtoon Acer Aspire One 751 antaa mahdollisuuden koska se ei ole operaattorilukittu ja Soneran liittymään saa roaming eston päälle aiemmin mainitulla tavalla, jotta ei vahingossa käytä Ruotsin puolen verkkoa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa