Pätkii ja sekoilee.

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Hei

Netti yhteys kokoajan pätkinyt sitten kun vaihdettiin koti tv pakettiin. Oli jo itkua alussa siittä ettei yhteys toiminut lainkaan. Sen jälkeen katkoksia 1-2 kertaa päivässä. Boxin kanavat pysähtyy ja hetken päästä alkaa taas liikkua tosin kaikki muut laitteet kuten pöytäkone ja läppäri ei ota enään yhteyttä vaan modeemi pitää bootata.
Nyt parin viime viikon aikana ollut hyviä päiviä ja välillä 10min välein katkoksia lähes kokopäivä joka alkaa meneen kuntoiluksi kun tarvii kokopäivä bootata modeemia, mikä maksaa?

Sitten myös kokoajan tulee ilmoituksia virheestä 602, jännää on se että kanavat näkyy normaalisti katkosia lukuun ottamatta, mutta kun painan 'Menu' nappia alas tulee valikko mutta teidän kaunis mainos banneri ei näy, tallenteet ei näy, ohjelmakirjastoa ei voi katsoa. Näyttöön ilmestyy tiimalasi jonka jälkeen tulee virhe popup (602) ja välillä boxi ottaa niin itseensä että suostuu näyttään kanavat muttei mitään info tekstejä, eikä kun painaa menua niin menua ei tule näkyviin.

Miten toimia?

5 kommenttia

Hei Narakka

Kokeile resetoida Thomson palvelureititin. Paina reset painiketta laitteen kyljessä 30 sekunnin ajan. Päästä reset painikkeesta irti ja käynnistä Thomson uudelleen virtakytkimestä. Kun nettiyhteys on jälleen muodostunut, käytä Motorola digiboxista virtajohtoa irti.

Mikäli ongelma edelleen jatkuu niin olethan yhteydessä vikapalveluumme.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Mikäli yhteys pätkii myös tietokoneella käytä laajakaistan palvelupyyntölomaketta, mikäli resetoinnin jälkeen pätkiminen jatkuu ainoastaan KotiTV palvelussa, käytä KotiTV:n palvelupyyntölomaketta.
töllö näkyy ihan hyvin nyt mutta pätkintää ilmenee vieläkin.
Narakka: Seuraa nyt liittymän toimivuutta viikonlopun yli. Jos pätkiminen jatkuu, niin tee asiasta vikailmoitus aiemmin saamiesi ohjeiden mukaan.

Sinun olisi hyvä testata yhteyden toimivuutta muista asunnosta löytyvistä pistokkeista, jos näitä löytyy. Yleensä jokin pistokkeista on se, mihin sisäverkkokaapelointi tulee suorinta tietä talojakamolta ja tästä pistokkeesta on yhteys jaettu muihin pistokkeisiin.

Liittymäsi käyttää VDSL2-tekniikkaa ja tämä on herkkä asunnon sisäverkon mahdollisille haaroituksille. VDSL2-tekniikassa käytössä on normaali kuparikaapelointi, joka on alunperin suunniteltu lankapuhelin liikenteelle. VDSL2:ssa tätä on tehostettu uudemman tekniikan laitteilla, jotta saadaan enemmän nopeutta nettikäytössä. Sisäverkon toteutuksesta saat lisätietoja taloyhtiöltäsi.
Pätkii samanlailla kun aikasemmin tai siis pätki.. Tänään meni sit loputkin yhteydestä. Bootattu resetöity ja kaikki muutkin piuhojen runkkailut suoritettu. Voitaisko tälle alkaa tehä jotain? Alkaa haitata työskentelyä enkä muutenkaan haluisi maksaa ilmasta..
Hei Narakka

Jos mikään edellä mainituista asioista ei ole auttanut, suosittelen sinua ottamaan yhteyttä Soneran Vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemään palvelupyynnön. Yhteydenoton aikana voimme suorittaa tarvittavat testit ja kirjata pätkimisestä vikailmoituksen.

Vastaa