Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pätkivä Kaapeli Imatralla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viime viikon lopulla oli pitkästä aikaa taas ensimmäinen päivä, jolloin koko päivän oli pätkintää.

Modeemi katkaisee yhteyden ja ylös nousu vaiheessa nostelee upstream powerlevelin 57dBmv asti, ja taas buuttaa. Tuo taitaa olla tuon modeemin maksimitehot.

Sitten kun saa yhteyden pystyyn, niin toimii jonkin aikaa ok ja taas pätkii. Silloin kun sattuu toimimaan niin nuo upstreamin levelit on pyörinyt jossain 45-> dBmv lukemissa, ja kun on mennyt yli 50, niin ei ole montaakaan minuuttia mennyt kun taas modeemi buutannut itsensä. Muutaman downstream kanavan level (Niistä viidestä ensimmäisestä, jotka normaalisti ylhäällä) on ollut 0.0dBmv eli ei taida sielläkään puolella olla ihan kaikki ok. Kokeiltu kahdella eri kaapelillakin eikä mitään vaikutusta. Yksi rasia asunnossa ja siinäkin oma datalähtönsä, eli ei edes mitään jakajia välissä.
EPC3010 modeemina.

Tein tuolloin vikailmoituksen, joka tiistaina kuitattu tehdyksi. Toimi viime yöhön asti melko hyvin, kunnes taas tämä päivä ollut yhtä pätkintää. Vikailmoitus taas tehty.

Jotenkin vähän sellainen muistikuva, että nuo upstreamin levelit on olleet tuolla 40dBmv lukemissa siitä asti, kun viime syksyllä vahvistimesta hajosi virtalähde. Tosin nyt kesän myötä tuo pätkintä vaan pahentunut.
36 vastausta
JariH1984_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä myös kaapelissa ollut rutkasti ongelmia viime päivinä Imatralla. Ajoittain toimii, suurimman osan ajasta ei ole toiminut. Tälläkin hetkellä yhteyden uusi skannaus meneillään kaapelimodeemissa. Laitteena meillä Cisco EPC3825 firmware epc3825-v302r125574-140405c . Tämän tyyppisiä arvoja meillä:

Channel 1:
-12.7 dBmV
36.5 dB
Channel 2:
-12.5 dBmV
35.9 dB
Channel 3:
-13.3 dBmV
35.4 dB
Channel 4:
-14.6 dBmV
34.5 dB
Channel 5:
-14.8 dBmV
34.1 dB

UP:
Channel 1:
51.0 dBmV
Channel 2:
50.9 dBmV
Channel 3:
50.9 dBmV
Channel 4:
0.0 dBmV
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JariH1984,

Mikäli yhteyden pätkiminen jatkuu edelleen, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä. Vikailmoituksen voi jättää myös Omien sivujen kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samoja ongelmia täälläkin (Imatralla myös) kaapelissa; toukokuun helteiden myötä ja nyt taas ilmojen lämmettyä heinäkuussa netti pätkii päivittäin. Paluukanavan haku epäonnistuu usein tuntikausienkin ajan päätelaitteen buuttauksen jälkeen. Iltaisin ilmeisesti kelien viilettyä yhteydet ovat taas toimineet paremmin.

Välillä vauhdit jäivät 40Mbps luokkaan, välillä toimii täysillä, mutta packet loss heiluu 10-25% välillä.

Tämä on tätä Sonera -laatua. Vikailmoituksen tein männäviikolla ja korjausta luvattiin kahden vuorokauden kuluessa; mitään ei ole kuulunut.

Viime kesänä asentaja kävi kahdestikin mittailemassa ja totesi ettei vika ole täällä päässä eikä rasioissa.
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei pupona,

Vikailmoituksesi näyttää tällä hetkellä olevan käsittelyssä. Lisäilin vielä kertomasi tiedot vikailmoitukseen lisätiedoksi. Ilmoittelemme, kun korjaus etenee.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Aika mielenkiintoiset vasteajat teillä, asiakaspalvelu taas valehteli maanantaina sitä vikailmoitusta tehdessä että viat korjataan kahden vuorokauden kuluessa; nyt mennään lauantai-illassa, packet loss pyörii 20% hujakoilla eikä Sonerasta ole kuulunut yhtään mitään.

Kyllähän se jo tiedettiin ettei teitä paljon asiakastyytyväisyys kiinnosta, mutta kyllä tämä teidän toimintanne vetää törkeydessään jo sanattomaksi.

Tuleekos tästä nyt automaattisesti kuukauden laskulle hyvitys vai täytyykö tämä vielä erikseen reklamoida, kun netti nyt on viikon jo ollut rikki?
olkitu
Kunniajäsen
  • 699 custom-general.kudos
  • 4443 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
pupona kirjoitti:
Aika mielenkiintoiset vasteajat teillä, asiakaspalvelu taas valehteli maanantaina sitä vikailmoitusta tehdessä että viat korjataan kahden vuorokauden kuluessa; nyt mennään lauantai-illassa, packet loss pyörii 20% hujakoilla eikä Sonerasta ole kuulunut yhtään mitään.

Kyllähän se jo tiedettiin ettei teitä paljon asiakastyytyväisyys kiinnosta, mutta kyllä tämä teidän toimintanne vetää törkeydessään jo sanattomaksi.

Tuleekos tästä nyt automaattisesti kuukauden laskulle hyvitys vai täytyykö tämä vielä erikseen reklamoida, kun netti nyt on viikon jo ollut rikki?


Kyllä kannattaa reklamoida ja kunnolla... muuten mikään ei toimi... jos silloinkaan...
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei pupona,

Täysin toimimattomissa liittymissä korjausaika on tosiaan 2 työpäivän kuluessa, katkeilevissa ja pätkivissä korjausaika taas on 5 työpäivää. Laitoin vikailmoituksesi käsittelijälle kiirehtimispyyntöä, jotta saadaan yhteys mahdollisimman pian kuntoon.

Hyvitysasioissa voit olla vikapalveluumme yhteydessä, kun vika on korjattu. Kun tiedossa on korjauksen kesto ja vian syy, niin saadaan tarkistettua, että minkälaisiin hyvityksiin on perusteet.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viikko on kulunut eikä asialle ole edelleenkään tehty yhtään mitään.
Vikaa ei ole korjannut, Sonerasta ei kuulu mitään.

Uskomatonta että kaltaisenne yritys voi Suomessa toimia ja menestyä!
olkitu
Kunniajäsen
  • 699 custom-general.kudos
  • 4443 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Oiskohan näin että kaikkialle ei saa muuta kuin Soneraa... pakko tyytyä mitä edes saa...
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Tuomas-_
Vakiokalustoa ☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 207 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei pupona!

Vikailmoituksesi on tällä hetkellä asentajalla hoidossa.
Asentaja ilmoittaa tarkemmin, kun vika on korjattu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut