Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mou_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ratkaistu: Relaying not allowed - Wtf!?!?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Käytän MS OutLook Expressiä ja sähköpostitilini on muualla. Ottaa hienosti vastaan postit, mutta lähettäminen ei onnistu. Virheilmoituksessa tulee mm. "relaying not allowed".

Tällä hetkellä saapuva on gamma.nic.fi, portti POP3 110 ja lähtevä mail.inet.fi, portti SMTP 25. Olen koittanut SSL salattuna ja 465 porilla ja kaikkia eri variaatioita, mutta ei niin ei.

Homma aina pelannut vaikka olen vaihtanut liittymän tarjoajaa ja vaihtanut vaan lähtevän serverin palveluntarjoajan mukaan. Ja itseasiassa tämäkin toimi muutaman päivän tolla Soneran mail.inet.fi kautta, mutta nyt lakkasi toimimasta.

Missä vika, mitä tehdä? Vielä jaksan yrittää.
2 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Oletin, että käytät yhteyttä tällä hetkellä Soneran liittymän kautta. Korjaa kuitenkin, jos näin ei olekaan.

Sähköpostiohjelma voi ottaa sähköpostin lähetetyksessä yhteyttä palvelimellemme, joko ilman SSL-salausta tai SSL-salatusti.

1. Lähetysasetukset, jos SSL-salaus ei ole käytössä:
- Lähtevän postin palvelimen: mail.inet.fi
- Portti: 25
- Lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: ei käytössä
- Lähtevän postin palvelimen SSL -salaus: ei käytössä

2. Lähetysasetukset, jos SSL-salaus on käytössä:
- Lähtevän postin palvelimen: mail.inet.fi
- Portti: 465
- Lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: käytössä
- Lähtevän postin palvelimen SSL -salaus: käytössä

Kannattaa varmistaa, että jompikumpi näistä asetuksista on käytössä. Voit tarkistaa asetukset myös tältä sivulta löytyvillä ohjeilla.

Jos ongelma jatkuu, voidaan asiaa selvittää tarkemmin vikapalvelumme kautta. Voit ilmottaa asiasta, esimerkiksi Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta. Ilmoitukseen kannattaa liittää mukaan saamasi virheilmoitus.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
PeteVfi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tervehdys!

OK, painiskelin tämän asian suunnalla eilen jokusen tunnin, ja muutama muukin virheilmoitus siinä vilahteli ...

Kun sain kaikki asetukset ihan kohdalleen, sp-ohjelman ja koneen muutaman kerran uudelleenkäynnistyksen jälkeen, niin ongelma hävisi ... nyt pelittää ...

Huomiona, että Soneralla ja Elisalla on käytössä joihinkin tilanteisiin edelleen myös nämä "vanhat/helpot" Lähtevän postin (SMTP) palvelimen asetukset, mutta molemmilla on käytössä samaan asiaan myös nuo uudet hieman mutkikkaammat autentikointiin perustuvat asetukset, vaikkapa roskapostittajien tunnistamiseksi tms. ...
Tämän osion uusimmat keskustelut