Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TomiT_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

[Ratkaistu] Yhteys katkeaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Verkkoyhteys ei ole nyt pariin päivään ollut erityisen vakaa. Sekä oma pöytäkoneeni, joka on kiinni suoraan ADSL-modeemissa, että paremman puoliskon Mac, joka on yhdistettynä langattomaan verkkoon, menettävät n. 30 minuutin käytön jälkeen yhteyden ilmeisestikin DNS-palvelimeen.

Työkoneeni (langaton yhteys + VPN) kuitenkin toimii muitta mutkitta, vaikka kaksi muuta konetta menevät internet-selailun kannalta mykäksi. Aiemmin tänään tuli todettua myös Spotifyn toimivan, kunhan yhteyden saa muodostettua ennen kuin se mystisesti katoaa.

Onkohan tällä alueella jotain "ylimääräisiä" ominaisuuksia palvelussa tällä hetkellä?

***************

Ongelman ydin löytyi lopulta. Modeemina toiminut A-Link Roadrunner A-Link RR24AP(i+) onnistui ~ 20 minuutin käytön jälkeen aina ajamaan itsensä solmuun. IP-osoitteiden pingaus onnistui, mutta kaikki viittaukset sivujen nimiin menivät time outtiin. Modeemin resetointi auttoi 20 minuutiksi, jonka jälkeen tilanne palasi ennalleen.

A-Linkin diagnostiikka ei tästä paljastanut mitään, modeemi oli omasta mielestään saanut IP:n ja DNS-palvelimet, mutta ei vain viitsinyt DNS:ää käyttää. Oli aivan sama oliko modeemin asetuksissa DNS-palvelimien IP-osoitteet itse kirjoitettuna, antoiko modeemin ne itse hakea, vai antoiko esim. Googlen DNS-palvelimet.

Nyt käytössä on uusi Telewellin TW-EA510 v3 (b), ja yhteys toimii. A-Linkin purkki lähti huoltoon, tullee joskus takaisin ja päässee verkonpainoksi. Ko. laitetta ei juurikaan voi suositella, esim. oman kappaleeni HW-palomuurilla ei tehnyt mitään, se kun blokkaili vaarallisia sivustoja kuten http://www.yle.fi ja http://www.wikipedia.org.
2 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hyvä, että ongelma oli selvinnyt.

Jollain tapaa ongelma oli kuvauksesi perusteella rajoittunut A-Link -modeemin puolelle. Todennäköisesti itse yhteyden puoli oli kunnossa, koska VPN -yhteys oli kuitenkin toiminut työkoneen kautta normaalisti ongelman aikana.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
VMJ
Vakiokalustoa ☆☆
  • 33 custom-general.kudos
  • 390 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Hyvä, että ongelma oli selvinnyt.

Jollain tapaa ongelma oli kuvauksesi perusteella rajoittunut A-Link -modeemin puolelle. Todennäköisesti itse yhteyden puoli oli kunnossa, koska VPN -yhteys oli kuitenkin toiminut työkoneen kautta normaalisti ongelman aikana.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Ei välttämättä yhteyskään aivan kunnossa. Minulla kävi aiemmin siten, että dlink ei toiminut mutta wippies-purkki toimi, yhteys pelasi kummallakin mutta dlink ei saanut jaettua dns-tietoja sisäverkkoon. Kun yhteyteni reititys muuttui Rovaniemeltä Ouluun niin dlink alkoi toimimaan mutta wippies lakkasi. Onko se silloin vika päätelaitteessa jos se ei pärjää Soneran keskuslaitteiden kanssa?
Tämän osion uusimmat keskustelut