SMTP palvelimen todennusasetus.

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Hei.

Oli tietokone huollossa ja siihen vaihdettiin emolevy. Nyt olen asennellut ohjelmia uudestaan ja sähköpostin kanssa tuli ongelmia.

Postin vastaanotto toimii, mutta lähetys ei. Herjaa otsikon mukaisesta ongelmasta: "Viestiä ei voi lähettää. Lähtevän sähköpostin (SMTP) palvelimen todennusasetus ei välttämättä ole oikein".

Olen läpikäynyt useampaankin kertaan sivultanne http://www5.sonera.fi/ohjeet/Windows_Ma ... %28POP3%29 löytyvän ohjeen.

Lisäksi olen poistanut sähköpostitilini ja luonut sen uudestaan.

Olen myös tyhjentänyt Lähtevät - kansion ja kokeillut uudestaan.

Tarkennuksena vielä, että p@stia ei lähde mihinkään osoitteeseen, on se sitten pp.inet.fi, hotmail, gmail tai mitä hyvänsä.

Käyttöjärjestelmä Vista Home Premium, SP 2.

2 kommenttia

Lähtevän postin eli SMTP-palvelin ei vaadi kirjautumista, jos palvelimeen ollaan yhteydessä Soneran verkosta. Tällöin lähtevälle postille riittää asetukset: portti 25 ja ei SSL-suojausta. Windows Mail -ohjelman tiliasetuksissa ei tule olla valittuna kohtaa Lähtevän postin palvelin: Palvelin edellyttää käyttäjäoikeuksien todennusta.

Kirjautuminen SMTP-palvelimelle on kätevä erityisesti kannettavan tietokoneen sähköpostiohjelmalle, jos tietokonetta käytettän eri operaattoreiden internet-yhteyksillä. Ei tarvitse muuttaa sähköpostin asetuksia eri yhteyksille. Kirjautuminen eli autentikointi SMTP-palvelimelle ja oikeat tilin asetukset on neuvottu Ohjeet ja vinkit -sivuston artikkelissa Windows Mail/Tietoturva-asetukset (POP3)
Lähtevän postin eli SMTP-palvelin ei vaadi kirjautumista, jos palvelimeen ollaan yhteydessä Soneran verkosta. Tällöin lähtevälle postille riittää asetukset: portti 25 ja ei SSL-suojausta. Windows Mail -ohjelman tiliasetuksissa ei tule olla valittuna kohtaa Lähtevän postin palvelin: Palvelin edellyttää käyttäjäoikeuksien todennusta.

Kirjautuminen SMTP-palvelimelle on kätevä erityisesti kannettavan tietokoneen sähköpostiohjelmalle, jos tietokonetta käytettän eri operaattoreiden internet-yhteyksillä. Ei tarvitse muuttaa sähköpostin asetuksia eri yhteyksille. Kirjautuminen eli autentikointi SMTP-palvelimelle ja oikeat tilin asetukset on neuvottu Ohjeet ja vinkit -sivuston artikkelissa Windows Mail/Tietoturva-asetukset (POP3)

Vastaa