Sähköpostissa jotain ongelmaa

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei,

Käytän Windows Live sähköpostiohjelmaa. Sen jälkeen kun päivitin win7 -> win8:aan on ilmennyt sähköposti -ongelmia.

Minä käytän kahta soneran sähköpostiosoitetta ja välillä jompi kumpi toimii tai yhtäaikaa eivät toimi.
Teillä on niin vanhat ohjeetkin teidän sivulla, ettei edes niistä ole apua. Voisitte päivittää nekin.
Voisitteko kertoa ihan kaikki asetukset mitä pitää lisätä sähköposti-asetuksiin.

Nämä ei riitä, sillä tarvitsen tietää myös portit ym.

Sähköpostitili:
SMTP/Mail Server/
Lähtevän postin palvelin:
mail.inet.fi
POP 3 server / Saapuvan postin palvelin:
mail.inet.fi

7 kommenttia

Hei Maksaja

Sähköpostin käyttämät portit löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk%C3%B6posti

Saapuvan postin palvelin (POP3/IMAP4): mail.inet.fi

Portti: 143 (IMAP4) / 110 (POP3)
Portti: 993 (IMAP4 SSL-salaus) / 995 (POP3 SSL-salaus)

Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi

Portti: 25
Portti: 465 (SSL-salaus)

Valitettavasti meillä ei ole antaa tarkkoja ohjeita, miten asetukset pitää määritellä sähköpostiohjelmaan. Ohjelmistojen asetusten määrittelemisessä auttaa Helpson palvelu, 0600 10100. Voit käyttää meidän sähköpostia myös Omien sivujen kautta.
Hei,

Ihan noin asetukset ei voi laittaa Windows Live Mail 2012 sähköpostiohjelmaan. Teillä oli ohjeessa vanha Windows Mail, jota ei enää käytetä, sillä Microsoft siitä jo ilmoitti aiemmin, että pitäisi päivittää Windows Live ohjelmaan.

Nämä siis on 2 eri asiaa Windows Mail ja Windows Live
Uusin on Windows Live Mail 2012

Asetukset ovat muuttuneet jonkin verran.

Omien sivujeni kautta en aio käyttää sähköpostiani, sillä en halua joka kerta kirjautua sivulle. Helpompi on pitää ohjelma auki ja kuulla kun uusi sähköposti saapuu ja että mukavaa on selailla määrättyjä vanhempia viestejä ilman että pitäisi erikseen kirjautua. Kerran kun ohjelmaan kirjautuu ja tallentaa ei enää tarvitse.

Windows Live -ohjelmaan voi lisätä mm. soneran tai hotmailin -osoitteet. Kätevää, eikö vain.
Hei Maksaja

Sähköpostiohjelmien ominaisuudet ovat monesti kattavampia kuin selainversioiden. Ymmärrän kyllä, miksi haluat käyttää erillistä ohjelmisto. Valitettavasti meiltä ei löydy ohjeita Windows Live sähköpostiohjelman asetusten määrittelemiseen. Ilmoitin asiasta eteenpäin, jos tulevaisuudessa saisimme ohjeet myös Windows Livelle. Valitettavasti en pysty auttamaan tämän ongelman kanssa enempään. Toivottavasti Helpson osaa auttaa paremmin.
Minulla on myös ajoittain ongelmia,sähköpostin vastaanotossa.Windows Live Mail 2012.
Versio 2012 (koontiversio 16.4.3505.0912)

Tulee seuraavanlainen virheilmoitus :

Tililtä Pp.inet ei voida lähettää tai vastaanottaa viestejä. Palvelin katkaisi yhteyden odottamattomasti. Tämä voi johtua palvelinongelmista, verkko-ongelmista tai pitkästä odotusajasta.

Palvelin: 'mail.inet.fi'
Windows Liven sähköposti virhetunnus: 0x800CCC0F
Protokolla: POP3
Portti: 110
SSL-suojattu: Ei

Mistähän tämä johtuu ?
Hei, JV63

Juuri äsken kirjauduin Hotmail-sivulle ja siellä oli ilmoitus, että palvelimella on vikaa. Minulla on 4 sähköpostiosoitetta ja jokainen vuorollaan toimii ja ei. 2 soneran ja 2 hotmailin.

Olen yrittänyt etsiä jotain muuta sähköpostiohjelmaa, mutta en vain löydä. Windows 8 sähköpostiohjelma on syvältä ja kaukaa, se ei anna edes laittaa uusia tilejä.

Kumma sinänsä, että hotmail.com on nurin, niin sitten sonerankin sähköpostiosoitteetkin temppuilee.

Tänään meni muutaman kerran nettikin poikki.

Jaahas, taas tuli ilmoitus!!!!

Tililtä Hotmail ******@****** ei voida lähettää tai vastaanottaa viestejä.

Palvelinvirhe: 0x80072EF3
Palvelin: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'
Windows Liven sähköposti virhetunnus: 0x80072EF3
Nyt on toiminut jo 2.vkoa ongelmitta
Mulla kans ongelma ,lähettää viestin ,mutta ei vastaanota.. Siis Windows Mail ,on ohjelma.Mikä on?

Vastaa