Sama SMS viesti toistuvasti Soneralta Saunalahden liittymään

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Hei, olen tänään klo 17:00 saanut Soneran SMSC palvelimelta saman lyhytsanoma viestin useasti Saunalahden puhelimeeni. Missä vika ?

3 kommenttia

Hei MarkoCeder,

Meillä on ollut tiedossa vikatilanne, missä osalle asiakkaista tulee sama viesti moneen kertaan, tätä siis tutkitaan ja korjaus on käynnissä.

Mikä sinun puhelimesi on merkiltään? Entä lähettäjän puhelin?
Hei, minäkin olen saanut samaa viestiä toistuvasti usealta lähettäjältä jo yli kuukauden ajan - siis montaa eri viestiä; yhtä viestiä noin vuorokauden aikana aina noin 7 kertaa.

Minulla on Soneran liittymä (valtion 020 liittymä, ei "oma"). Puhelimena Lumia 925.
Viestejä on tullut ainakin autokorjaamolta (lähettäjän kohdalla lukee 18104; niillä on paljon applen koneita siellä), Carunalta ("lähipäivinä ukkosia ja sähkönjakelu vaarassa", mitä lie systeemiä käyttävät) ja mieheltäni (iPhone).

Voin antaa lisätietoja meilitse, en aio seurata keskustelua. Toivottavasti saatte homman kuntoon.

Sanna
Hei,

vika tuntuu rajoittuvan puhelinlaitteisiin, joissa käytetään WP8 -käyttöjärjestelmää. Vikaa on tutkittu laitevalmistajan kanssa. Tällä hetkellä näyttäisi siltä että ongelma liittyy laitteen ohjelmistoon. Laitevalmistajalta on tulossa ongelman korjaava ohjelmistopäivitys. Tarkempaa tietoa päivityksen aikataulusta ei ole saatavilla. Esim. Lumia 930-malliin on tullut korjaava päivitys tähän tilanteeseen.

Vastaa