Samsung Galaxy S2 ja data ulkomailla


Olen lähdössä ulkomaille, ensimmäistä kertaa "älypuhelimen" kanssa ja pelottaa se että
ottaako puhelin "itestään datayhtyksiä"; että miten tämän estäisi...

Matkapuhelinverkon asetukset :
nythän siinä on "väkänen" kohdalla käytä pakettidataa; kannattaako se ottaa pois ?? (jo suomen
päässä vai sitten kun pääsen määränpäähän?)

entä kohta Dataverkkovierailu; tässä kohdassa ei ole "väkästä"; estääkö tämä sen ettei
puhelin ota mitään datayhteyttä ulkomailla ollessani ??

Spotify:n vissiin pitäisi toimia ihan normaalisti (offline tilassa) myös ulkomailla ??

Toivottavasti joku tajuaa tästä sekavasta viestistä mitä tarkoitan :-)

Kiitokset jo etukäteen !!!

16 kommenttia

Moikka Orvokki65!

Voit ottaa tosiaan puhelimisesi asetuksista "Matkapuhelinverkot" välilehden takaa täpät pois molemmista kohdista heti kohdemaahan saavuttuasi. Silloin puhelin ei ainakaan pääse mobiiliverkkoon ulkomailla(kaan) ollessasi. Spotifyakin voit offlinessa käyttää ulkomailla aivan kuin Suomessa.
Kiitoksia kovasti tiedosta.

Sellainen kysymys vielä että pitääkö/kannattaako Spotify laittaa offline tilaan jo Suomessa; ennen koneeseen astumista ??
Orvokki65, Varmuuden vuoksi voit laittaa Spotifyn offlineen jo Suomessa, vaikkei puhelimen kyllä pitäisi ottaa vierasverkossa yhteyttä ilman kysymättä lupaa.
Sellainen kysymys vielä että mistä johtuu kun Spotify ei lataa kappaletta/kappaleita; siis kun on ihan online tilassa.... Löysin uusia kappaleita, mutta ei rupea lataamaan. Voiko Spotify olla täynnä ??
Hei Orvokki65 !

Spotifyssa ei ole määritelty maksimikappalemäärää, minkä voit itsellesi soittolistoihin määritellä. Eli saattaa olla vain tilapäisestä katkoksesta kyse jos ei se jotain kappaletta lataa. Tällöin kannattaa palvelu sulkea ja avata uudelleen ja testata uudemman kerran latausta.
Olen yrittänyt nyt useamman kerran ladata, ja sammuttanut puhelimen välillä yms. Mutta lautaukset ei jostain syystä nyt onnistu. Aiemmin ei ole ollut mitään hankaluuksia. Olen yrittänyt ladata työpaikalla (vähän huono kenttä) ja kotona, jossa kenttää yleensä on....
Minulla on nyt 2 biisiä, joita olen yrittänyt ladata pari päivää... Toinen on jämähtänyt kohtaan "downloading 91% ja toinen on jämähtänyt kohtaan "downloading" 94%. Ja puhelin on ollut kiinni välillä ja olen myös käynnistänyt uudellaan muutamia kertoja. Eikä mitään tapahdu. Nyt tuntuu ettei latauksen jostain syystä enää onnistu !!!!!
Ja nyt olen puoli päivää yrittänyt ladata yhtä albumia; ja tämä taas jämähti kohtaan "downloading 14%"; tässä tilassa ollut jo monta tuntia ja olen puhelimen sammuttanut jo välillä... Olisi ollut vaan kiva saada soittolistoja täydennettyä ennen lomaa, mutta ei näköjään onnistu.
Moikka taas Orvokki65,

Kappaleiden lataaminen on aika raskasta, joten se voi välillä 3G-verkossa olla hidasta. Jos mahdollista, kannattaa ladata kappaleet offlineen silloin kun on jokin wlan-verkko käytettävissä. Ihan onnistuneesti tosin olen itse lataillut kappaileita vain noin megan yhteydellä, joten kuulostaa hieman erikoiselta. Puhelimessasi netti toimii muuten hyvin? Myöskään tuo latauksen jumahtaminen ei ole ihan normaalia, voisit kokeilla ladata Spotify-sovelluksen puhelimeesi uudestaan.
Aiemmin lataukset on onnistunut tosi hyvin; nyt ei siihen "yläreunaan" tule edes sitä latauksen merkkiä joka yleensä on tullut... Eli jostakin syystä lataus ei ollenkaan onnistu tällä hetkellä. Olen yrittänyt ladata työpaikalla (huono kenttä), kotona, bussimatkalla.... Eikä onnistu. Sitten mietin sitä että kun minulle spotify aukeaa ns. facebookin kautta, niin eihän tämä sitten aiheuta ongelmia ulkomailla kun ei ole se data yhteys käytössä ???
Ja jos pitäisi ladata Spotify uudestaan, niin aika työlästä ladata kaikki kappaleet sinne uudestaan.....
Hie Orvokki65 !

Toimiiko sinulla netti muuten normaalisti? Sitä voisit kokeilla, niin selviäisi jääkö ongelma siis vain tuohon Spotifyyn. Jos lataat ohjelman uudelleen puhelimeesi, se ei tyhjää jo tekemiäsi soittolistoja - lataa vain sovelluksen uudelleen.
Kyllä netti muuten on toiminut.... Eli poistan spotifyn ja sitten lataan uudestaan ?!
Mites nyt saan uudestaan Spotifyn; se on siis Soneran kautta oliko siihen joku linkki ??
Eli Spotify-sovelluksen saa ladata Samsungin puhelimesta löytyvän sovelluskaupan Google Playn kautta tai vaikka surffaamalla puhelimella osoitteeseen m.spotify.com. Tunnukset säilyvät samana kuin ennenkin, jos salasana on unohtunut, voit lähettää sähköpostiisi uuden resetoimalla sen täällä: https://www.spotify.com/us/password-reset/.
Löysin ratkaisun latausongelmaan eilen; Spotifyn asetuksissa on kohta "Download over 2G/3G" Recommended setting; Off " No huolimatta tuosta suosituksesta, kokeilin laittaa asetuksen ON-kohtaan ja tämän jälkeen lataus onnistui; ei mitään ongelmia !!!

Vastaa