Samsung Galaxy S5 ja Soneran IMAP


Ongelmana on otsikossa mainittujen yhteensopimattomuus eli
puhelimena on Galaxy S5 ja sähköpostina Sonera.

Aiempi puhelin SGS3 toimi loistavasti, mutta tällä uudemmalla SGS5:lla ei niin millään.
Huonompana vaihtoehtona POP3 toimii, mutta sekin pätkii ajoittain.

21 kommenttia

Hei zake !

Nettikö sinulla toimii normaalisti, vain tämä sähköposti näyttää takkuilevan?

Voit katsoa, josko näistä ohjeista olisi sinulle apua: http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk% ... d=some5818

Onko ongelma sekä sähköpostin lähettämisessä että vastaanottamisessa. Miten ongelma esiintyy, antaako puhelin jotain virheilmoitusta tms.?
Netti toimii.

Samoin muut sähköpostit (GMail, Outlook ja firman Exchange) ja mainitsemani Soneran POP3, mutta se ei joka kerta saa yhteyttä. Suurimman osan aikaa kyllä. Ilmoitus: 'Sisäänkirjautuminen epäonnistui.'

Kun yritän muodostaa Soneran IMAP tiliä, niin mail.inet.fi vastaa, että 'Yhteyttä palvelimeen ei saada.' jo siinä vaiheessa, kun yritän asettaa saapuvan postin palvelinta.
Vastaus on aina sama suojaustyypistä riippumatta. Portit 993 tai 143.

Tarkennuksena vielä:
Samat asetukset ovat toimineet ja toimivat edelleen Galaxy S3:ssa ja Galaxy Tab3:ssa, mutta eivät Galaxy S5:ssä.

Lisää tarkennusta:
IMAP ongelma näyttää olevan SGS5 (oletus)sähköpostisovelluksessa, koska toisella sähköpostisovelluksella (AquaMail) Soneran IMAP toimii.
Moi, sama ongelma täällä. Toimii muissa laitteissa esim. Samsung note 10.1 2014 edition.
OK. Siis kyseessä ei ole yksilövika, jota en itse asiassa epäillytkään.

Soneran sähköpostiinhan voisi mahdollisesti päästä webmail.sonerakotitoimisto.fi palvelimen kautta, mutta sen asetuksista yksityiskäytössä minulla ei ole tietoa.
zake kirjoitti:
Netti toimii.

Samoin muut sähköpostit (GMail, Outlook ja firman Exchange) ja mainitsemani Soneran POP3, mutta se ei joka kerta saa yhteyttä. Suurimman osan aikaa kyllä. Ilmoitus: 'Sisäänkirjautuminen epäonnistui.'

Kun yritän muodostaa Soneran IMAP tiliä, niin mail.inet.fi vastaa, että 'Yhteyttä palvelimeen ei saada.' jo siinä vaiheessa, kun yritän asettaa saapuvan postin palvelinta.
Vastaus on aina sama suojaustyypistä riippumatta. Portit 993 tai 143.

Tarkennuksena vielä:
Samat asetukset ovat toimineet ja toimivat edelleen Galaxy S3:ssa ja Galaxy Tab3:ssa, mutta eivät Galaxy S5:ssä.

Lisää tarkennusta:
IMAP ongelma näyttää olevan SGS5 (oletus)sähköpostisovelluksessa, koska toisella sähköpostisovelluksella (AquaMail) Soneran IMAP toimii.


Moi, mulla myös sama ongelma. Mulla toimii myös muissa laiteissa; Galaxy S4, Lumia 820.
Voisiko Soneran tekninen tuki kokeilla S5 kanssa ja ilmoittaa mitkä asetukset toimivat, kiitos.
Sama ongelma täällä. Galaxy S4:ssa toimi IMAP ilman ongelmia, mutta uudessa Samsung Galaxy S5, ilmoittaa samalla tavalla jo asettaessa saapuvien viestien asetuksia (nettisivujen mukaan oikeat portit ja suojaukset on) että yhteyttä ei saada. POP3 menee minulla lähes aina sukkana sisään. Soneran asiakaspalvelusta sain ystävällisen vastauksen ongelmaan, mutta kehoitti vain katsomaan Soneran nettisivuja, mutta sieltä ei ongelma ei kuitenkaan ratkennut. Joten nyt tarvitaan vastaus tähän kysymykseen Soneralta; miten IMAP4 asetukset Soneran sähköpostiin Samsung Galaxy S5:seen. Ja sähköpostin koko on riittävä 500 Mb.
Jotain on tosiaan muuttunut vuoden aikana tässä Samsungin sähköpostisovelluksessa IMAP:in osalta, kun S4 toimii ja S5 ei. En tiedä pitääkö tässä odotella korjaavaa päivitystä puhelimeen vai tekeekö Sonera jotain tämän ongelman eteen? Odotellaan...

Sillä välin on pakko käyttää jotain toista sähköpostiohjelmaa. Esimerkiksi tämä mainitsemani AquaMail.
Hei,

Veljeni hankki yritykselleen Samsung Galaxy S5 puhelimen ja hänellä on sama ongelma IMAP ja S5 yhteensopivuuden kanssa.

Onko Sonera tekemässä tälle asialle mitään ja onko ongelmaan ratkaisua? Mikäli asiaan ei löydy pikaista ratkaisua on edessä puhelimen tai operattorin vaihto. Olemme ilmoittaneet ongelman myös Samsungille.
Hei minulla sama ongelma ei saa yhteyttä palvelimeen jokin bugi varmaankin
Hei, onko Soneralta tulossa mitään kannanottoa tähän?
Hei!

Kiitos kaikille aktiivisille keskustelijoille. Tämä ongelma on parhaillaan selvityksessä ja eiköhän tähän piakkoin saada ratkaisu.
Jotain on lopulta Sonerallakin tehty tämän kyseisen ongelman ratkaisemiseksi koska enää ei toimi IMAP AquaMail ohjelmallakaan. 😉
Missä mennään tällä hetkellä, ei näytä vieläkään toimivan.
Sonera todennäköisesti odottelee Samsungin toimia S5 päivityksen suhteen. Käyttäjänä pitänee kokeilla erilaisia spostisovelluksia, kun Samsungin tarjoama ei suostu toimimaan Soneran kanssa.

Tällä hetkellä käytössä on SolMail, joka ainakin toistaiseksi on toiminut Soneran IMAP yhteyden kanssa ja suostuu näyttämään web-kansiot.
Moro kaikille!

Tosiaan Samsungin suuntaan ollaan tästä ongelmasta oltu yhteydessä ja korjausta työstetään. Soneran posti toimii myös ainakin Play-Kaupan maksuttomalla K-9 Mail –sovelluksella.
SGS5 sai päivityksen, mutta tähän IMAP ongelmaan ei tullut korjausta...
Hei zake,

Oletko kokeillut käyttää nuita vaihtoehtoisia sähköpostiohjelmia sen sijaan? En kyllä osaa tarkalleen sanoa mikä on samsungin tilanne asian korjauksen suhteen...
Se aiemmin eli 8.5.-14 mainitsemani SolMail on edelleen käytössä toimii myös IMAP asetuksilla, mutta olisi mukava saada se Samsungin alkuperäinenkin toimimaan, kun siinä on käytössä kaksi muuta sähköpostitiliä ja kahden ohjelman käyttö sähköposteihin on muutenkin turhan hankalaa.
SGS5 sai tänään uuden päivityksen G900FXXU1ANE4 ja nyt vaikuttaa ongelma Soneran IMAP palvelun kanssa korjautuneen. 🙂
Meillä lakkasi Samsungin oma sähköposti toimimasta S3-version jälkeen. Antaa kyllä asentaa tilit ja niillä voi lähettää viestejä. Sensijaan en saa käkyviin Saapuneet -kansiota ja sitä kautta en saa luetuksi posteja.

Viimeisessä viestissä mainittiin ohjelmaversio ja se minulla on käytössä.

Olen kysellyt apua vaikka mistä. Osattaisiinko tätä kautta auttaa miestä mäessä?
Hei ippe57!

Kiitos viestistäsi.

Onko sinullakin Soneran sähköpostiosoite käytössäsi? Toimiiko sähköpostiosoitteesi normaalisti osoitteessa: https://webmail.inet.fi ?

Voit tarkistaa sähköpostiasetukset seuraavan linkin kautta:

http://bit.ly/QuFIy7

Mikäli kaikki asetukset ovat oikein, voit poistaa tilin Samsungin puhelimestasi ja asentaa tilin uudelleen, ellet ole tätä jo tehnytkin.

Vastaa