Sonera Viihdepaketin vaihto 4G mokkulaan

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei! Olen vasta saanut Sonera Viihdepaketin 20mb adsl yhteydellä. Olen kuitenkin pettynyt internetin nopeuteen varsinkin uploadin kannalta. TV-palvelukin minulle puhelimitse suorastaan tyrkytettiin mutta en löytänyt siitäkään itselleni mitään iloa. Katson tv:tä hyvin vähän. Tuumailinkin jos tuo rajaton 150Mb 4g mokkula reitittimen kanssa toimisi alueellani sen verran hyvin, että siitä olisi minulle enemmän iloa.Viihdepaketin 14-päivän palautus oikeus ei ole vielä mennyt umpeen joten liittymän peruminen ei tässä tapauskessa liene vielä ongelma? Modeemi ja digiboxi varmastikin täytyy palauttaa, onnistuuko tämä suoraan soneran liikeeseen viemällä. Voiko liittymän vaihdoksen tehdä soneran liikkeessä?

5 kommenttia

Hei Jakezor92,

Mikäli et palveluun ole ollenkaan tyytyväinen ja 14 vuorokautta ei vielä ole kulunut, voit paketin palauttaa asiakaspalautuksena laitteineen kaikkineen seuraavan ohjeen mukaan http://bit.ly/1oe2gzW

Suoraan liikkeeseen näitä ei voi palauttaa, vaan ne tulee aina ohjata asiakaspalautuksena.
Mistä syystä koet että tuo nopeus ei ole haluamasi mukainen? Mitä nopeuksia saat alas/ylös?


Osoitteesi alueelta löytyykin erinomaiset 4G-yhteydet, joten tuo tikku sekä 4G max saattaisi olla erityisen toimivakin vaihtoehto. Tilauksen voi tehdä tuolla liikkeesä tai sitten asiakaspalvelun kautta. Voin myös pirautellakin sinulle asian tiimoilta, niin saadaan se hoidettua.
Yhteys toimii siis luvatuilla nopeuksilla, mutta aikasempaan 100mb kaapeliyhteyteen tottuneena olen hieman pettynyt kaistan riittävyyteen. Ei tahdo kaista riittää meidän käytössä lisäksi kun tuo sonera viihdepalvelukin sitä tuntuu paljolti rasittavan. Avopuoliso uppailee myös paljon videoita nettiin ja tuskailee hitaan uploadin kanssa.

Ajatuksenani olisi vaihtaa Liikkuva Netti Aito 4G Max 150mb liittymään. Huawei B593S reitittimen kanssa.

Puhelimeni 4g:llä olen tosiaan hieman yhteyksiä kokeillut ja mielestäni hyvät yhteydet asuinalueellani on.
Voisi tosiaan olla puhelimitse yhteydessä jos saisi asian vireille.

14-päivän palautusoikeus taisi olla siitä päivästä kun laitteen on saanut eli postista sen noutanut? Sain laitteen 31.5 perjantaina.
Asiakaspalvelua ei ole kuulunut, eikä tänne olla vastattu.Tilasin mokkulan itse soneran verkkokaupasta. Numerostani en voi soittaa palvelunumeroon. Pitäisi varmaan purkaa soneraviihde-sopimus ennen kun lähetän laitteet takaisin? Perjantaina tulee 14 päivää täyteen laitteitten saamisesta
Moi Jakezor92,

Mariela tuossa ylempänä jo vastasikin yhden tavan kaupan peruutukseen:
Mariela kirjoitti:
Mikäli et palveluun ole ollenkaan tyytyväinen ja 14 vuorokautta ei vielä ole kulunut, voit paketin palauttaa asiakaspalautuksena laitteineen kaikkineen seuraavan ohjeen mukaan http://bit.ly/1oe2gzW

Toinen vaihtoehto olisi laittaa meille viestiä asiasta vaikka facebookin privaviestillä tai palvelupyynnöllä omien sivujen kautta.
Eipä tuo Soneran LTE paljoa tilannetta paranna. Kun LTE on rajoitettu 150/5 kun se on normaalisti 150/50. Hae 4G Elisalta tai DNA:lta, niillä on 150 Mbps kaistat maksimiuploadilla 50 Mbps.

Ota huomioon että LTE-nopeudet riippuvat monista tekijöistä kuten sää, verkon laatu, verkon kuormitus, päätelaitteet ymm. Todellinen nopeus voi olla reippaasti hitaampi.

Vastaa