Sonera Viihteen viasta ilmoittaminen

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Miten Sonera Viihteen vikatilanteesta on tarkoitus ilmoittaa? Isäni muutti viime lokakuussa eikä hänellä ole sen jälkeen Sonera Viihteessä toiminut mikään muu kuin laskutus.

Numerosta 0206 9 0101 löytyy kyllä viihdyttävä, äänellä toimiva vikailmoituslabyrintti, mutta Jari Karjalaisen bigbrother-äänen lisäksi opastavia ihmisiä sen varrelle ei ole ripoteltu eikä vaihtoehdoista mikään koske Sonera Viihdettä. Lähimmäksi osuu laajakaistan vika, mutta sen polun päästä löytyy vain ilmoitus satasen laskusta jos siitä uskaltautuu pidemmälle, itse laajakaista kun nyt sattuu toimimaan.

Ongelma on siinä, että palvelureititin näkee kyllä Motorolan boksin, mutta boksi kuitenkin väittää, että ei saa IP-osoitetta. Kun samaan verkkopiuhaan ja samaan porttiin kytkee tietokoneen, se saa kyllä IP-osoitteen ja verkko toimii. Asetusten resetointi palvelureitittimestä ei auta, eikä myöskään Motorolan boksin resetointi. Isäni osaaminen ei riitä asian selvittämiseen ja itse opiskelen työn ohessa enkä helpolla ennätä vierailemaan isäni luona Soneran palveluaikoina.

- Kimmo

3 kommenttia

Hei Bece,

Viihteen viasta voi vikailmoituksen tehdä Omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluumme.

Oliko tiedoissasi näkyvä asiakasnumero oman liittymäsi vai Isäsi liittymän?

Oliko käytössä Inteno tai Thomson palvelureititin? Jos on niin oliko digiboxi kytketty suoraan ethernet kaapelilla palvelureitittimen keltaiseen LAN porttiin? Jos digiboxin ja palvelureitittimen välissä on muita laitteita, kokeile kytkeä ne pois välistä.

Punainen WAN portti pitäisi olla tyhjänä kaikissa muissa yhteyksissä, paitsi valokuitu ethernet liittymissä.

Olitko resetoinut palvelureitittimen painamalla reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan?
Hei,

asiakasnumero on omani. Olen soittanut tuohon vikapalvelun numeroon, mutta automaatti ei mainitse Sonera Viihdettä sanallakaan ja laajakaistavaihtoehto ei tunnista Sonera Viihteen vikaa, vaan kertoo laajakaistan toimivan. Automaatti ei päästä keskustelemaan ihmisen kanssa.

Palvelureititin on Thomson, digiboksi on kytketty suoraan ethernet-kaapelilla keltaiseen porttiin. Kaikki neljä porttia on kokeiltu. Punaiseen porttiin ei ole kytketty mitään. Kyllä, resetoin palvelureitittimen kuten http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG789 -sivulla ohjeistettiin. Samaten digiboksin resetoin sivun http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Vii ... atilanteet ohjeiden mukaisesti.

- Kimmo
Hei Bece

Kun soittaa vikapalvelun numeroon viihde-viasta, kannattaa robotille kertoa TV-vika ongelmakuvauksena. Valikko pohjalta alueena kannattaa valita myös TV-vika.

Vastaa