Sonera surkeat nopeudet

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla on tämä teidän liikkuva laajakaista läppärillä. Aluksi yhteys toimi kuin unelma mutta tottakai sitten kun tuotteen kokeiluaika loppui niin yhteys tippui dramaattisesti. Tämä on fiksua toimintaa Soneralta jotta saadaan asiakkaat uskoteltua nopeuden olevan se mitä luvataan mutta kun kokeiluaika umpeutuu niin tiputatte nopeuden minimiin.

Tälläkin hetkellä olen täällä teidän keskustelualueella DNA:n nettitikulla. Ongelmana on surkeat latausnopeudet. Ostin tulostimen ja tähän piti ladata verkosta yli 250 mt ajuri/softapaketin. No aloin sitä ladata teidän liittymällä ja latausnopeudeksi tuli 15-30 kt. Tämä on siis n. 256 kbit/s olevan yhteyden luokkaa. Mutta kun minulla pitäisi olla yhteys Soneran maximinopeudella joka ainakin tilaushetkellä oli sen 3.6 Mbit/s.

No sain tarvittavat tiedostot ladattua DNA:n mokkulalla joka latasi pienemmällä ilmoitetulla maksiminopeudella 220 kt/s.

Katsoin kuuluvuuskartasta niin asun alueella jossa on 3G 2100 ja jopa 2,0-6,0 Mbit/s. Tiedän että te "asiantuntijat" sanotte että verkossa voi olla ruuhkaa. No mutta laitan ihan minä kellonaikana tahansa vaikka Windowsin päivityksiä lataamaan niin latausnopeudet ovat niin surkeita että vähemmästäkin menee hermot.

2 kommenttia

kooler84: Joko olet testannut, onko ohjeistamme apua netin toimivuuteen?

kooler84 kirjoitti:
lma mutta tottakai sitten kun tuotteen kokeiluaika loppui niin yhteys tippui dramaattisesti.


Liittymässäsi ei ole mitään rajoituksia nopeuden suhteen, käytössäsi on rajaton nettipaketti verkon maksiminopeuksilla. Emme muutenkaan rajoita netin nopeutta kokeiluajan jälkeen.

Mikäli ohjeista ei ole apua, olethan yhteydessä Vikapalveluumme puhelimitse tai tekemällä yhteydenottopyynnön Omien Sivujen kautta, jotta ongelma saadaan ratkaistua.
Ohjeistanne ei ole mitään apua. Nyt kello on 00:15 yöllä ja hetki sitten yhteys katkesi ja Acerin yhteysohjelmaan tuli viesti: "Verkkoa etsitään. Tämä saattaa kestää hetken verkon tilasta riippuen."

Vaikka en ole "Sonera-asiantuntija" niin tiedän jo parikin ratkaisua ongelmaan. Ratkaisu 1 on se että Sonera rakentaa enemmän antenneja, Ratkaisu 2 on se että ei osta Soneralta mitään palveluita.

Vastaa