Soneralta "tarjous" ADSL-laajakaistan jatkosopimuksesta?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Sain sähköpostiini "Tärkeää! Laajakaistasi jatkosopimustarjous" otsikolla varustetun viestin. Luulin jo hetken, että se olisi minulle edullisempi kuin nykyinen 24kk sopimus (29,90 €/kk), joka on päättymässä heinäkuun lopulla. Sen sijaan jatkosopimus säilyy samanlaisena kuin nykyinen sopimus. Viestin mukaan "tarjous" on voimassa 20.4 asti.

Soneran nettisivuilla ADSL-laajakaistan tilaamisen yhteydessä lukee seuraavaa:

Sonera tarjoaa 29.3.–17.4.2012 uusille laajakaista-asiakkaille Sonera Laajakaista -liittymän avauksen veloituksetta (norm. 130,06 €) ja kaikki saatavilla olevat nopeusluokat 3 kk hintaan 19,90 €/kk ja 21 kk tarjoushintaan alkaen 24,90 €/kk saatavuudesta, nopeudesta ja tekniikasta riippuen:

Sonera Laajakaista ADSL 8 Mbit/s 3 kk hintaan 19,90 €/kk ja seuraavat 21 kk 29,90 €/kk, norm. alk. 29,90 €/kk


Olen ollut Soneran asiakas noin 9 vuotta ja jatkosopimus tarjoaa minulle huonompaa sopimusta, mitä uudet asiakkaat saavat. Jotenkin alkaa houkuttelemaan Saunalahden nettitikkuun siirtyminen, koska pitkäaikaisesta asiakassuhteesta Sonera ei näköjään anna etua ja tarjoa edes nykyistä hintatasoa, vaan ainoastaan saman 2 vuoden takaisen hintatason mukaisen "tarjouksen".

Käsittelin tämän asian puhelimitse asiakaspalvelijan kanssa ja siellä nainen tylysti totesi, että parempaa tarjousta ei ole ja onhan minulla vielä muutamia päiviä aikaa harkita jatkosopimuksen tekemistä. Tällä palstalla on vastaavissa tilanteissa opastettu ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun tarjouksista, jos sopimuksen määräaika lähenee. Antoivat tosiaan melkoisen "tarjouksen" siellä asiakaspalvelussa.

3 kommenttia

Hei. Katsoin asiakastiedoistasi, että määräaikaisuuttasi on jäljellä vielä 27.07.2012 asti. Jollei tämän hetkinen tarjouksemme tunnu sopivalta, on toki mahdollista olla myöhemmin, ennen määräaikaisuuden päättymistä, yhteydessä Asiakaspalveluumme. Tarjouksemme ovat vaihtuvia ja toivottavasti uusista tarjouksista löytyisi juuri sinulle sopiva jatkosopimus.
Meilläkin päättyi 24kk määräaikaisuus Soneran ADSL:n osalta. Jatkotarjous on saattanut tulla johonkin sähköpostiin, mutta valitettavasti se on mennyt ohi. Aikaisempi määräaikainen tarjoushintamme oli 8Mbit yhteydellä reilu 33€/kk, nyt mennään yli 47€ kuukausihinnalla. Ajattelimme vaihtaa 3G yhteyksiin ainakin toistaiseksi ja katsotaan kuinka niillä pärjää. Nopeustestien mukaan kotonamme päästään noin 3-6Mbit nopeuksiin 3G:llä ja kustannukset ovat reilu 1/4 tuosta nykyisen toistaiseksi voimassaolevan ADSL:n hinnasta. Ja kun ostamme 3G vermeet ilman määräaikaista sopimusta, voimme sitten vaihtaa takaisin ADSL yhteyksiin jos tuntuu, että tuolla langattomalla ei pärjää riittävän hyvin.
Hei miklex,
Jos haluat vielä tarkistaa mitä tarjouksia jatkosopimuksella kiinteään yhteyteen on saatavilla, otathan yhteyttä Myyntipalvelumme maksuttomaan numeroon 0800 133133.

Vastaa