Soneran Tietoturvaa en ole tilannut vai olenko?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Soneran adsl-laskua katsoessani huomasin että minulta veloitetaan 7.95 eur/kk ylimääräistä kk-hintaan verrattuna. Siitäpä tarkistamaan vanhempia laskuja. Tämä veloitus on ollut laskuissa tammikuusta lähtien. Parempi puolisko, joka meillä laskut maksaa, ei ollut kiinnittänyt asiaan huomiota koska ei näitä sopimuksiakaan tee.

Olisi tietenkin pitänyt olla tarkempi mutta siitä huolimatta: voiko palvelun kytkeä ilman tilausta? Vai onko ollut joku kampanja, jossa olen ostanut jotain lisää kun en ole reagoinut johonkin markkinointiviestiin.

Minulla on erikseen hankittu tietoturvaohjelmisto, joten todellakaan tarvitse tietoturvapalveluja Soneralta.

Tämmöinen äkkinäinen ajattelisi että olisi ehkä hyvityksen paikka?

5 kommenttia

Tietoturvapalvelu on todennäköisesti tullut sinulle jonkin kampanjan yhteydessä ja ollut maksutta tietyn ajan. Maksuttoman kauden jälkeen palvelu jatkuu toistaiseksi voimassa olevina, mikäli asiakas ei sitä itse irtisano. Tästä on kerrottu myös tilausvahvistuksessa, joka on toimitettu sinulle joko postitse tai sähköpostitse silloin, kun olet tehnyt muutoksia liittymällesi.

Voin katsoa asiakastietojasi tarkemmin, jos käyt lisäämässä asiakasnumerosi tai liittymänumerosi Profiilisi tietoihin. Ilmoitatko tähän ketjuun, kun olet lisäyksen tehnyt.
Nyt asiakasnumeron sinne lisäsin.

Liittymä lienee hankittu syksyllä 2007 enkä oman muistini mukaan ole siihen muutoksia tehnyt. Mutta katsokaa te siellä päässä että miltä asiat näyttävät.
Olet aivan oikeassa liittymän avauksen osalta. Se on avattu elokuun lopussa 2007 ja päivä näkyy varmasti myös Omilla Sivuilla. Tietoturva on lisätty liittymällesi heinäkuussa 2010. Meidän kauppias on ilmeisesti puhelimitse sinulle tietoturvapalvelua silloin tarjonnut. Palvelu on ollut maksuton vuoden 2010 loppuun asti, jonka jälkeen jatkunut toistaiseksi voimassa olevana. Tilauksesta on lähetty asianmukaisesti tilausvahvistus sähköpostitse ja lisenssinumerot on toimitettu tuolloin myös tekstiviestinä.

Mikäli haluat tehdä muutoksia liittymällesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Vaihtoehtoisesti voit myös jättää palvelupyynnön Omien Sivujen kautta. Suosittelen myös katsomaan vaihtoehtoja laajakaistaliittymän päivityksen osalta, koska osoitteeseesi on saatavuus aina 24M asti.
Jaa, enpä muista kyllä tuollaista tilanneeni. Ihmettelen jos olen koska en sitä tarvitse enkä ole tarvinnut. Mutta jos sieltä kerran on tilausvahvistuskin tullut, niin joku on ainakin katsonut myyneensä minulle sellaisen palvelun.

Arvannet, että tämä jurppii jonkun verran. Mutta tyhmyydestä sakotetaan, tyhmiä eritoten.

Asiakaspalveluun olen jättänyt kyllä pyynnön asian selvittämiseksi, mutta eipä sieltä kukaan ole minuun päin ollut yhteydessä.

Mutta olen armoillanne, ei täällä ole näissä asioissa kilpailua....
Hei, katsoin asiakastiedoistasi, että lähettämäsi Palvelupyyntö on käsitelty tänään ja Tietoturva on sen myötä irtisanottu.

Vastaa