Soneran asiakashallintajärjestelmän joustamattomuus?

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
  • Meilaaja
  • 366 kommenttia
Minulla on nimissäni 2 Soneran adsl-liitymää, toinen kotonani ja toinen lapsillani naapurikaupungissa. Olen ihmetellyt, kun liittymien omilla sivuilla osoitteet ovat ristissä, liittymien ominaisuudet kyllä ovat oikein. Laitoin asiasta kyselyä ja sain vastauksen että Soneran sisäisessä systeemissä tietoni ovat oikein ja Omien sivujen järjestelmään niitä ei voi korjata joten minun vain ei tule välittää siitä että oman laajakaistani tiedot näyttävät sen naapurikaupunkiin ja lasteni liittymän tiedot kertovat kotiosoitettani.

Pitäisiköhän tilata lapsille omien sivujen kautta 100 megainen extra kun se on omien sivujen mukaan saatavissa (siis se liittymä on todellisuudessa täällä maaseudulla jossa valokaapelia ei ole edes koskaan nähty) ja odotella kuinka pian kaapelin kaivaja ilmestyy portin pieleen?

2 kommenttia

Jos asiaa on jo varmistettu asiakas- tai vikapalvelumme puolelta, asia on todennäköisesti siten millä tavoin meiltä oli neuvottu. Vaikka Omien Sivujen tiedoissa näkyy väärä osoite tietyn liittymän kohdalla, asiakastiedot ovat varsinaisissa asiakastietojärjestelmissämme liittymän kohdalla oikein.

Tällaisissa tapauksissa, joissa nimi- tai osoitetieto ovat väärin vain Omien Sivujen tiedoissa, asia pystytään yleensä korjaamaan vikapalvelumme välityksellä. En kuitenkaan tunne tämän ongelmatilanteesi taustaa tarkemmin ja sitä onko asiaa jo selvitetty vikapalvelustamme.

Tarvittaessa asiasta voi vielä tehdä uuden ilmoituksen suoraan vikapalveluumme Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella. Vikailmoituslomakkeella ei ole juuri tähän ongelmatilanteeseen sopivaa valintaa, mutta voit valita esimerkiksi kotisivuongelman ja kirjata asiasta tarkennusta lisätiedot -kenttään.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Juuri Omien Sivujen vikailmoituksen kautta laitoin asiasta viestiä ja sain vastauksen puhelimitse. Ilmeisesti Soneran järjestelmä tosiaan on joustamaton, mutta enpä tästä asiasta enää välitä.

Tosin saatan ensi vuoden vaihteessa sanoa irti / muutattaa lasteni liittymän omistuksen heidän äidillensä, sitten on mielenkiintoista katsoa että kumpi adsl-yhteys minulta häviää? Jos oikea liittymä lakkautetaan niin sitten minulla on täällä maaseudulla käytössäni yksi liittymä joka omien sivujen mukaan on kytketty naapurikaupunkiin taloon jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä:-) Ja sen talon asukkaalla voi olla mielenkiintoiset kommentit kun hän alkaa itselleen uutta liittymää tilaamaan.

Vastaa