Sopiva-liittymä

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Nythän parhaillaan hehkutetaan siitä, kuinka Sopiva-liittymän kanssa voi soitaa muissa pohjoismaissa sekä baltiassa samaan hintaan kuin Suomessa.

Jos matkustan matkapuhelimeni kanssa esim Ruotsiin, ja siellä ruotsalainen tuttavani soittaa minule, minun Sopiva-liittymää hyödyntävään puhelimeen, niin minkä uhelumaksun hän silloin maksaa?

Sen että hän soittaisi ulkomaanpuhelun, ikään kuin jo minä ja puhelimeni sijaitsisi Suomessa, vai sen puhelumaksun joka vastaa matkauhelinpuhelu kahden ruotsalaisen matkauhelimen välillä?

Kiitollinen vastauksesta!

3 kommenttia

Hei Sopivin! Sonera Sopiva -liittymällä käytät puhelinta Pohjoismaissa ja Baltiassa samaan edulliseen hintaan kuin Suomessa.

Mikäli Ruotsalainen ystäväsi soittaa sinun Sonera Sopiva –liittymään, ei sinulta peritä puhelusta vastaanottomaksua.

Siihen mitä Ruotsalainen ystäväsi maksaa puhelusta en osaa antaa yksiselitteistä vastausta, sillä puhelu laskutetaan hänen oman operaattorin ulkomaanpuhelu –hinnaston mukaisesti, ja se hänen on tarkistettava omalta operaattoriltaan.
Kunniamerkki +14
Sopivin kirjoitti:

Sen että hän soittaisi ulkomaanpuhelun, ikään kuin jo minä ja puhelimeni sijaitsisi Suomessa


Ystäväsi soittaa sinulle suomeen ja suomalaiseen liittymään ruotsista ja ruotsalaisesta liittymästä, joten hän maksaa puhelunsa oman operaattorinsa ulkomaanpuheluhinnaston mukaan.

Sillä ei ole hinnoittelun kannalta merkitystä missä (maassa) sinä olet.

Joskus kännykkäaikakauden alkuaikoina ihmisille kerrottiin nyrkkisääntöä "soittaja ei koskaan voi tietää missä puhelun vastaanottaja on, joten soittaja maksaa aina saman hinnan"
Okei,

Taisi tuo jo selvitä.

Kuvittelin ensiksi että saattaisi olla niin, että jos Ruotsissa asuva tuttavani, jolla on siellä
Telia Soneran matkapuhelinliittymä soittaisi minulle Ruotsissa ollessani, ja minulla on Sonera Sopiva -liittymä, niin se hänen puhelunsa hinnoittelu saattaisi olla sama kuin jos hän soittaisi Ruotsalaiseen matkapuhelimeen jossa Telia Soneran liittymä.

Tämä siksi että minä käytän siellä ollessani Telai Soneran verkkoa samoin kuin hänkin.
Mutta näin se ei ilmeisesti toimi.

t.
Sopivin

Vastaa