Taloyhtion laajakaista + PS3

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moro.

Asustelen Tampereella Vihilahdenkatu 16:ssa ja taloyhtiönä toimii YH-Länsi.
Laajakaista on 1mb yhteys joka on miniminopeus, jonka Sonera tarjoaa taloyhtiön kautta.
Ongelmani koskee verkkoyhteyden jatkuvaa katkeilua PlayStation 3 käytössä.

Speksejä sisäverkostani:
Talon jakamolta puhelinpistokkeeseen, josta kolmepiikkisellä tulpalla ja RJ11 liittimellä Reitittimeen.
Reititin on TeleWell EA501 v3 ja sen bios on ajan tasalla.
Reitittimestä Cat6 verkkokaapelit sekä PC:n että PS3:n.
PC:n verkkoyhteys toimii.
PS3 verkon toimintaan olen lukenut vinkkejä ympäri nettiä.
Kokeiltu on antaa manuaaliset osoitteet PS3:lle, sekä yrittää reitittää PS3 DMZ:n avulla ulos.
Olen yrittänyt muutella PS3:lla sen vähäisiä verkkoasetusvaihtoehtoja tuloksetta.

PS3 verkko katkeilee n.2-10min välein.
Ajattelin tätä kautta varmistaa, onko taloyhtiön jakamossa mahdollisesti miniminopeudelle annettu oma sisäverkko tai muuta, johon en itse pysty vaikuttamaan. Yritän vielä itsekin säätää reitittimen kanssa, jos jotain saisi aikaan, en viitsisi asentajakäyntiä maksaa, jos jakamossa on kaikki ok.

Kiitoksia paljon jo etukäteen vaivasta ja vastauksesta.

2 kommenttia

Osoitteeseen tulee Soneran kuituyhteys ja se on talon sisällä jaettu ADSL-tekniikalla. Eri nopeusluokkien (1/1M, 10/2M ja 24/2M) välillä ei ole verkon puolesta muuta eroa kun nopeusluokan määritys. Tekniseltä toteutukseltaan talon jokainen Laajakaista Extra - liittymä on samanlainen, paitsi että Koti TV tuo omat määrityksensä liittymäkohtaisesti.

Jos olet todennut yhteyden toimivan katkoitta tietokoneella eli laajakaistayhteys sinänsä ei katko, vaikea keksiä mikä voisi katkokset PS3:lle aiheuttaa. Ellei sitten PS3 itse.
Täytyy vielä mainita, että osoitteeseesi saisi huomattavan edullisesti Laajakaista Extran suuremmat nopeusluokat.

Vastaa