Taskunetti ja dataesto

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Aaargh.

Ei tällä vaahtoamisella sinänsä mitään tarkoitusta ole, asia varmaan ratkeaa ensi kuussa, kun työpaikan vastuuhenkilö palaa kesälomalta, mutta eihän näin pitäisi tapahtua...

Vaihdoin keväällä työpuhelimen älylliseen malliin ja samalla piti sitten liittymääkin vähän rukata. Niinpä otin yhteyttä esimieheeni, jotta hän voi ottaa yhteyttä työpaikan vastuuhenkilöön, joka puolestaan ottaa yhteyttä Soneraan ja laitetaan liittymään jonkinlainen datapaketti. Ikävän byrokraattista täällä meidän päässä, mutta näytti onnistuvan ihan ok, muutaman päivän kuluttua tuli viesti, että paketti on kytketty ja kehotus käynnistää puhelin uudelleen. Edelleenkään bittiäkään dataa ei liikkunut, joten tarkastin asetukset tuhanteen kertaan, tilasin liittymän tiedot (siellä näkyi Taskunetti tms.) ja kyllästyin koko asian selvittelyyn.

Nyt kun pelasin omien liittymieni kanssa, päätin ryhdistäytyä tässäkin asiassa ja lähettää FB-viestiä Soneralle kuten SoneraPartio jo keväällä ehdotti. Ja kyllä, liittymässä on päällä dataesto. Joku systeemihän tässäkin pitäisi Soneralla olla, että dataesto automaattisesti kytkettäisiin pois, kun asiakas tilaa datapaketin, eihän hommassa muuten ole mitään järkeä!

3 kommenttia

Hei Skise! Tämä asia olikin jo hoidettu kuntoon facebookin kautta 🙂
No eihän se kunnossa ole, jos teidän järjestelmässä kerran on mahdollista lisätä datasiirtopalveluita liittymään, jossa edelleen samaan aikaan on päällä dataesto.

Eikä tietysti minunkaan osaltani kunnossa ennen kuin meidän yhteyshenkilö palaa kesälomalta poistamaan sen dataeston. Sitten pääsee taas kokeilemaan toimisiko ;-)

Ja vissiin ilmeistä, etten enää tätä kirjoittaessani roikkunut FB:ssä.

Kiitokset, katsotaan toimiiko.
Skise: Yritysasiat ovat siinä mielessä haasteellisia, koska kaikki muutokset ovat aina tultava yrityksen yhteyshenkilön kautta.

Vastaa