Tekstiviestit tietokoneelta

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Moi.

Mitähän on tapahtunut, kun en omien sivujen kautta pysty enää lähettämään kuukauden ilmaisia tekstiviestejä?

Ei kai palvelua ole poistettu, kun se jo aiemmin typistettiin 20 viestiin / kk?

4 kommenttia

Hei Kuopparainen! Sonera Etu -ohjelma on päättynyt kokonaan, jonka vuoksi myöskään ilmaisia tekstiviestejä ei voi enää lähettää Omilta Sivuilta. Etuohjelman päättyminen liittyy Sonera Sopiva -liittymän lanseeramiseen, jolloin liittymien hinnat tulivat alaspäin ja etuohjelman kaltaisia etuja siirrettiin Sopiva-liittymän kiinteiksi ominaisuuksiksi esim. liittymää voi käyttää samaan hintaan pohjolassa ja Baltiassa.
Moi.

Liittyykö samat etuuksien poistot myös esim. siihen, etten enää voi soittaa euron sunnuntai -puheluita?

Nämä " liittymien hinnat tulivat alaspäin ja etuohjelman kaltaisia etuja siirrettiin Sopiva-liittymän kiinteiksi ominaisuuksiksi esim. liittymää voi käyttää samaan hintaan pohjolassa ja Baltiassa" etuudet eivät kohtaa minun käyttöäni. Olisi kiva, jos joskus muistettaisiin myös tavallisia puhelimen käyttäjiä, jotka käyttävät puhelinta soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Ja ihan Suomessa. Itse teen niin, ja tietokoneella hoidan muut verkkoasiat.

Olen ihmetellyt edellisen lisäksi sitäkin, kun tuntuu, että vain vaihtamalla operaattoria ja liittymää voi jotakin etuuksia puhelinlaskuihin saada. Itse olen uskollisesti ollut kohta 25 vuotta teillä asiakkaana (ensin Tele ja NMT, myöhemmin Sonera ja GSM), enkä koskaan ole saanut minkäänlaista alennusta tai extraa Soneralta. Tämä kätevä ja edullinen tekstarien kirjoittamisen mahdollisuus omien sivujen kautta ja jossain vaiheessa euron sunnuntait tuntuivat sentään jossain määrin hyviltä syiltä pysyä Soneran asiakkaana edelleenkin, mutta nyt kun kaikki käyttämäni etuudet ovat poistuneet, joudun harkitsemaan asiaa uudelleen.

Uskollisuuttakin voisi joskus palkita...
Euron Sunnuntai -palvelu poistui valikoimistamme viime vuonna. Liittymätarjooman ja lisäpalveluihin tulee aina silloin tällöin muutoksia, mutta pyrkimyksenä on toki parantaa palveluitamme. Esimerkiksi Euron Sunnuntain tilalle voisin suositella Kamu-palvelua, jossa voit soittaa ja viestitellä valitsemaasi numeroon niin paljon kuin haluat vain eurolla kuukaudessa: www.sonera.fi/kamu

Mielellään toki tarkistetaan, että sinulla parhaat mahdolliset palvelut käytössä. Lisäätkö tässä tapauksessa asiakas- tai liittymänumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero).
Moi.

Kamu-palvelukaan ei oikein tilannetta korjaa. Eikös siinä pitää Kamu-numeroiden olla Soneran liittymiä (paitsi yksi voi olla joku muu)? Tämä rajoittaa sen käyttöä melko paljon. Lisäksi siinä täytyy tietää etukäteen, kenelle soittelee paljon seuraavan kuukauden aikana, eikä se nyt ihan ole minusta sujuvaa puhelimen käyttöä. Palvelee tietenkin sellaisessa tapauksessa, että jos tietää etukäteen, että joutuu hoitamaan jotakin asiaa lähitulevaisuudessa jonkun tietyn henkilön kanssa useasti, mutta...

Olisiko tätä keskustelua mahdollista siirtää sähköpostin puolelle? Mihin osoitteeseen voisin kirjoittaa?

Vastaa