Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TheDHCP_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson TG789VN asetukset eivät ole saatavilla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Reitittimessä paloi "Internet" -valo punaisena, kun käynnistin sen, mutta netti toimi siitä huolimatta tietokoneessani, joka oli yhdistetty reitittimeen Ethernet-kaapelilla. Päätin resetoida reitittimen, ja sen jälkeen "Internet" -valo paloi vihreänä, kuten pitääkin, mutta en pääse reitittimen asetuksiin IP-osoitteilla 192.168.1.1 ja 192.168.1.254, jotka oli mainittu yhdellä Soneran sivulla (http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG789). Katsoin vielä ipconfig-komennolla oletusyhdyskäytävän, ja yritin sillä päästä reitittimen asetuksiin, mutta en päässyt niihin vieläkään.

IP-osoitteeni kuitenkin muuttui, kun käynnistin tietokoneeni. Minun IP-osoite oli sama jo viime vuonna. Onko dynaamisella IP-osoitteella vaikutusta aiemmalla ongelmalla?
4 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TheDHCP,

Onhan koneesi verkkokorttiin määritetty IP ja DNS tietojen haku automaattiseksi? Koneesi tulisi saada 192.168-alkuinen IP Thomsonista.

IP-osoite harvemmin vaihtuu verkon ja modeemin välillä mutta se on kuitenkin mahdollista. Sama homma myös modeemin ja tietokoneen välillä vaikka siinä mahdollisuus on kuitenkin erikseen säätää kiinteä IP tietokoneelle.

Kokeiletko vielä resetoida modeemin tehdasasetuksille ja varmista nuo verkkokorttisi asetukset tietokoneella (automaattinen IP-osoitteen nouto + DNS-osoitteen nouto) ja kokeile modeemin hallintasivun aukaisua uudestaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TheDHCP_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei TheDHCP,

Onhan koneesi verkkokorttiin määritetty IP ja DNS tietojen haku automaattiseksi? Koneesi tulisi saada 192.168-alkuinen IP Thomsonista.

IP-osoite harvemmin vaihtuu verkon ja modeemin välillä mutta se on kuitenkin mahdollista. Sama homma myös modeemin ja tietokoneen välillä vaikka siinä mahdollisuus on kuitenkin erikseen säätää kiinteä IP tietokoneelle.

Kokeiletko vielä resetoida modeemin tehdasasetuksille ja varmista nuo verkkokorttisi asetukset tietokoneella (automaattinen IP-osoitteen nouto + DNS-osoitteen nouto) ja kokeile modeemin hallintasivun aukaisua uudestaan.


Tein annetut toimenpiteet, enkä vieläkään pääse asetuksiin. IP- ja DNS-tietojen haku on automaattinen. IP-osoitteeni alkaa kylläkin 84:llä, mutta langattomaan verkkoon yhdistettyjen laitteiden IP-osoitteet alkavat 192.168:lla.

Reitittimen resetoinnin jälkeen IP:ni muuttui, mutta se pysyi 84-alkuisena. Resetoinnin jälkeen, kun yritin mennä asetuksiin, se palautti virheilmoituksen, joka on tässä liitteenä.

Pingasin ping-komennolla osoitteita 192.168.1.1 ja 192.168.1.254 (niillä pitäisi päästä reitittimen asetuksiin), mutta paketit hävisivät (niiden koko oli 32 tavua ja niitä oli neljä kappaletta). Oletusyhdyskäytävää pingaamalla paketit pääsivät perille alle millisekunnissa 225:n TTL:llä.

(EDIT: Liitetiedosto poistettu)

Terveisin,
TheDHCP
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei TheDHCP,

Missä LAN portissa sinulla on tuo kone kiinni, millä yrität hallintapaneeliin päästä käsiksi? Jos olet 4-portissa kiinni, niin portti on mahdollisesti siltaava jos sitä kautta saat 84 alkuisen julkisen IP-osoitteen.

Kokeile kytkeä kone kiinni porttiin 1-3 ja tarkista minkä IP-osoitteen kone saa niiden kautta.

Pääsetkö langattomaan verkkoon kytketyillä laitteilla Thomsonin hallintapaneeliin käsiksi?

Olikohan sinulla tällä hetkellä tuo Thomson pois päältä?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
TheDHCP_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Marko,

Kiitoksia paljon! Ohjeesi poisti ongelmani. Nyt pääsen taas asetuksiin. Verkkokaapeli oli vain väärässä paikassa (ensimmäisessä Ethernet-portissa). Nyt tietokoneeni IP-osoite ei ole enää julkinen (alkaa 192.168:lla).

Ystävällisin terveisin,
TheDHCP
Tämän osion uusimmat keskustelut