Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hirvonen-_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson TG789vn Peli ongelmat

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tässä oon katellu näitä samanlaisia ongelmia muillakin pelien kanssa,että latausruudut jäävät 0-90% eikä suostu päästämään pelaamaan, sekä joissain peleissä ms nousee todella korkealle.
Olisiko mahdollista saada uusinta päivitystä tähän modeemiin? Haluaisin saada vian korjattua sillä pelien pelaaminen on melkein mahdotonta.
14 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Hirvonen-,

Laitetaan päivitystä Thomsoniin tulemaan. Parin tunnin sisällä pitäisi olla päivittynyt.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Hirvonen-_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Hirvonen-,

Laitetaan päivitystä Thomsoniin tulemaan. Parin tunnin sisällä pitäisi olla päivittynyt.


Kiitoksia!
sara_r_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Täällä olisi sama laite sekä samat ongelmat!
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Sara_r,

Laitetaan sinulle päivitystä tulemaan hetkisen kuluttua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itse ruinasin täältä jonkin päivityksen viime syksynä, mutta se ei mitään muuttanut, edelleen varsinkin pelit aiheuttavat ongelmia. Vika on aika selvästi Thomsonin boksissa ja ilmeisesti asetuksissa joita käyttäjä ei itse pääse muuttamaan!?

Aiheesta löytyy googlella satoja ja tuhansia ilmoituksia, etenkin koskien tätä samaista Thomsonin boksia ja ISP:n rajoittamia asetuksia.

Esim itsellä ongelmia ARMA-pelien kanssa, samat ongelmat raportoitu täällä:
http://feedback.arma3.com/view.php?id=1242
Suoralla internet-yhteydellä ei servereille pääse, ping huitelee katossa ja yhteys katkeilee.

Ongelma ei rajoitu vain yhteen peliin, esim COD:BO2 antaa pari minuuttiakin olla pelissä kunnes pingi räjähtää kattoon ja lennän servuilta.

ARMA-pelien kanssa ilmenevä ongelma on tasaisen pysyvä,
mutta BO2:n pingi on vaihteleva. Ongelma ilmenee WLAN:in kanssa, piuhan kautta tätä ei tapahtunut (nykyisessä kämpässä pakko käyttää WLAN 😞 ).

Joinain päivinä voi vaikka koko päivän pelailla, sitten voi taas olla parikin viikkoa kun ei pääse ollenkaan peliin. Olen kokeillut boksista monia asetuksia, mutta mikään ei auta.

Speedtestikin on näyttänyt pari kuukautta nyt jotain ihan vääriä lukemia:
24/1 yhteydellä keskiarvo ehkä 4 downloadin puolella. (Välillä jopa pienempi ja välillä youtuben katsominen on mahdotonta!). Ping ja upload ovat kuitenkin normaalit.
Itse wlan pitäis olla kunnossa, olen kokeillut useampaa wlan-korttiakin ym, mutta MIKÄÄN ei auta. Auttakaa te?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei SpuSp1,

Sinulla näyttää Thomsonissa olevan jo uusin käytössä oleva versio.

Oletko kokeillut tehdä Thomsoniin porttiohjauksia? Jos olet, niin mitä portteja olet koittanut?

Yhtenä vaihtoehtona voisit myös kokeilla Thomsonin hallinnasta laittaa palomuurin disabled tilaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Portteja mm. 2302-2305 (joiden pitäis olla ainakin ARMA3:n tapauksessa avainasemassa) olen jo kokeillut, kuten myös palomuuri & upnp edestakaisin ja ristiin, mutta mikään edellämainituista ei ole auttanut. +Toki tietokoneen omat palomuurit ja suojaukset.

Tässä vielä "jännää" statistiikkaa tämän vuoden speedtesteistäni:
http://www.speedtest.net/results.php?sh ... 7acb&ria=0
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei spuSp1

Ohjelmistopäivityksellä on saatu ratkaisua muutamia peliongelmia. Valitettavasti Thomsonisi ohjelmisto on jo ajan tasalla niin kuin Marko jo totesi. Porttiohjaukset ovat olleet toinen kikka, minkä osa peleistä vaatii toimiakseen. Valitettavasti meiltä ei löydy muita vinkkejä asian ratkaisemisestä. Emme pysty varmistamaan yksittäisten palveluiden toimivuutta.

Nopeutesi näyttää heittelevän aika paljon. Onko Viihde palvelu ollut käytössä testien aikana? Viihde vie kaistaa 4-8M riippuen kanavasta. Tämä voisi olla yksi selitys nopeuden heittelyyn. Tällä hetkellä modeemi kättelee n. 20M. Linja-arvot näyttävät muutenkin hyviltä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viihde palvelu on samanaikaisesti käytössä lähes aina, mutta kaista pitäisi silti riittää kaikelle oheistoiminnallekin.

Ongelmat ovat nyt lähiviikkoina olleet erityisen pahat, ja rajautuneet tietokoneiden ja thomsonin väliin. Viikonloppuisten kokeilujen perusteella ongelmat ilmenevät niin langattomassa kuin langallisellakin yhteydellä, ja olen kokeillut kolmella eri tietokoneella ja kaikilla ilmenevät samat ongelmat.

Kyse ei ole yksittäisistä palveluista, vaan kokonaisuudesta. Ennen ongelmat ilmenivät lähinnä peleissä, mutta nykyään netti katkeilee (pc-thomson-välillä) ihan pelkän selaimenkäytönkin yhteydessä päivittäin useita kertoja.
Yhteys vain katkeilee (vaikka ihan vakio asetukset boksissa) täysin, on mahdotonta esim. netflixistä tai youtubesta katsoa yhtään mitään. Välillä boksin restartti tai resetointi auttaa, mutta vain väliaikaisesti.
Ennen tämä oli satunnaista, kuten pelienkin suhteen. Välillä saattoi viikon pystyä pelailemaan ym ihan rauhassa ja vain välillä oli muutaman päivän jakso kun katkeilua ilmeni.

Jos näihin ongelmiin ei ratkaisua löydy, saa varmastikin viihde-paketin määräaikaisuuden purettua?