Tiedonsiirtoraja

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Liittymällä siirretyn datan määrää seurataan päivittäin 30 päivän seurantajaksoissa. Verkossa 30 päivän seurantajaksolla yli 5 Gt dataa siirtävän asiakkaan liittymän prioriteettia voidaan laskea. Liittymän tiedonsiirtomäärän ylityttyä alkaa tästä hetkestä uusi 30 päivän seurantajakso. Mikäli tiedonsiirtomäärää ei ylitetä tällä alkaneella seurantajaksolla, liittymän prioriteetti palautuu normaaliksi seurantajakson päätyttyä. Miten voi itse seurata ko. rajaa, jotta voi ennakoida nopeuden säilyvän.
Onko ko. rajasta vai ukkosesta kysymys, mutta Kemijärvellä yhteyden saanti ja nopeudet ovat vain esitteissä!!! Aiemmin on normaali piiska-antennilla toiminut suhteellisen hyvin. Nyt, mikäli saa yhteyden, on download sellaiset 200 - 400 ja upload 10 -100 (Speedtest). Veloitus on ollut täysimääräinen ja maksettu ajallaan. Tällaista on ollut sellaiset kolme päivää, alkaen 14.7. Paikallinen yrittäjä kokeili ko. liittymää suunta-antennilla, vauhti oli kuin täi tervassa. Mistähän tässä maksetaan? Kuluttajaviranomainen voi asettaa kyseenalaiseksi ko. sopimuksien pitävyyden, ellei yhteydet ala toimi kuten annetaan asiakkaan ymmärtää!!!! Häiriötiedotteissa ei mainittu mistään ongelmasta ko. alueella!!

3 kommenttia

Tiedonsiirtorajaa ei toistaiseksi voi seurata Omien Sivujen kautta mutta asiasta on laitettu kehitysidea jo aikaisemmin eteenpäin, jotta tämä olisi tulevaisuudessa mahdollista.

Tällä hetkellä tiedonsiirron seuraaminen on kuitenkin mahdollista ohjelmallisesti. Netistä löytyy useita eri ilmaisohjelmia, joiden avulla pystyy tarkkailemaan päivittäistä tiedonsiirtoa.

Jos tiedonsiirtoraja ei ole ylittynyt mutta yhteys toimii poikkeuksellisen hitaasti, kannattaa asiasta olla yhteydessä Vikapalveluumme. Voit ottaa yhteyttä joko soittamalla numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta. Vikapalvelu pystyy myös tarkistamaan, että onko tiedonsiirtoraja ylittynyt vai ei.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Sen verran täytyy tarkentaa että tässä on kyse @450-verkosta ja sen laajakaistasta, ei mobiiliverkossa toimivasta Liikkuvasta Laajakaistasta.
Mikäli ongelmat Sonera Langaton Laajakaista liittymän käytössä jatkuvat, kannattaa sinun ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun asian selvittämiseksi.

Voit ottaa yhteyttä joko soittamalla tai lähettämällä ongelmasta 'Internetliittymän Ongelmatilanne' lomakkeen Soneran Omien Sivujen kautta.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa