Tietoturvaongelmia

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei
Miniläppärini herjaa viruksista. Puhdistus tehty Soneran tietoturvan avulla eikä löytynyt mitään (?).
Nyt ei kuitenkaan päästä enää koneelle eikä nettiin eikä tekemään tarkastusta; tulee vain lätkä: Security Shield.
Kuuluuko tämä turvapakettiin; kysyy lisenssiä...? Jos ok, pitääkö siihen laittaa Soneran antama lisenssinro (jota minulla ei nyt ole tallessa puhelinmuutoksen takia...)

3 kommenttia

Hei Tuide!

Security Shiled ei kuulu Sonera tietoturvaan, vaan kyseessä on haittaohjelma.

Security Shield ohjelma aiheuttaa itse ongelmat koneella ja yrittää saada sinut ostamaan ohjelman lisenssiä.

Varmin tapa poistaa ohjelma on käyttöjärjestelmän uudelleen asennus.

Tarvittaessa saat apua Telia Helppi -palvelusta, 0600 10 100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm) ma-pe 8-20, la 9-1630

Niin arvelinkin :(

Mulla on Samsungin hetivalmis miniläppäri, joten en kyllä tiedä, miten uudelleenasennus siihen onnistuu...

Mitä tapahtuu, jos siihen Shieldin herjaan vastaa, että jatka "kaikesta huolimatta" ja tekee sitten heti tietoturvatarkastuksen uudestaan? Mulla on koneella jotain tiedostoja, jotka haluaisin talteen ennen uudelleenasennusta...
Hei Tuide!

En osaa sanoa mitä tuo Security Shield tekee mikäli valitsee jatka tuossa kohtaa.

Helpson palvelun kautta on mahdollista saada apua varmuuskopioitiin ja uudelleenasennukseen.

Vastaa