Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Kahujarvi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Toistuvia vikoja ADSL yhteydessä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Viimeisen vuoden aikana on ADSL-yhteydessä ilmennyt toistuvasti samanlainen vika. Yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta lakkaa yhteys toimimasta. ADSL-modeemissa palaa DSL-valo täysin normaalisti, ja puhelinlinja on kunnossa. Data vain lakkaa kulkemasta.

Tässä vaiheessa, mikäli ADSL-modeemin käynnistää uudelleen, ei Soneran DHCP-palvelimelta saa lainkaan IP-osoitetta. Itse DSL-linja kuitenkin on kunnossa ja muodostuu normaalisti.

Tällainen vika on toistunut useita kertoja. Tyypillisesti katkos kestää aina muutaman tunnin. Vika ei ole vain tässä yhdessä liitymässä, vaan se tuntuisi koskevan melko laajaa aluetta. Olen kuullut, että vian esiintyessä ongelmia on ollut parikkalassa, imatralla ja lappeenrannassa, ainakin kuluttajaliittymissä.

Välillä asiakaspalveluun soitettaessa viasta ei ole ollut mitään tietoa. Toisilla kerroilla, asiakaspalvelussa on ollut tietoa viasta ja sen on kerrottu olevan ainakin kerran lappeenrannassa.

Mistä tällainen toistuvasti esiintyvä vika johtuu ja milloin se on tarkoitus korjata pysyvästi kuntoon? En hyväksy, että kiinteässä yhteydessä esiintyy toistuvasti samaa vikaa useita kertoja vuoden aikana. Eihän se voi enään sattumaa olla?
3 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Kahujarvi,

Vilkaisin yhteytesi tietoja ja alueella on ollut 20.6 yleistä häiriötä verkossa. Katkos on kuitenkin korjaantunut samana päivänä aamupäivän n klo 7-10 välillä. Katkoksia kiinteänkin kaistan toiminnassa voi tulla muutamia kertoja vuodessa ja niihin ei kaikkiin meidän puolelta voida varautua esim. sähkökatkot sekä ukkosviat.

Onko yhteytesi kuitenkin pääsääntöisesti toiminut hyvin ettei katkoksia ole sentään ihan viikottain ollut?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Sami_J_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi, asun Imatralla, sama vika.
Lienettekö kuulleet tällaisista?
https://fi.wikipedia.org/wiki/UPS
Ei luulisi olevan suuri hankinta olette sitten miten monopoli hyvänsä.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Sami_J,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voidaan ongelmaasi tutkia tarkemmin jos ongelmasi jatkuu yhä?

UPS-järjestelmät on hyvin tuttuja mutta ihan jokapaikassa ja joka laitteessa niitä ei ole mahdollista teknisistä syistä käyttää. UPS ei myöskään sovellu isojen konesalien pyöritykseen vaan niitä varten on sitten omat generaattorit.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut