Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vaihto toiselle palveluntarjoajalle, email katoaa?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi

Kuukauden kulttua vaihtuu nettiliittymäni toiselle palveluntarjoajalle lukuisten ratkaisemattomien ongelmien takia.
Miten käy Soneran sähköpostiosoitteeni? Katoaako se samalla hetkellä vai saako sen pidettyä?
5 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 718 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sähköpostitilisi lakkaa samalla hetkellä kun sopimus laajakaistasta (johon ko. tili on liitetty) loppuu.
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Saako sitä liitettyä johonkin muuhun kuin laajakaistaan? Jos otan esim. jonkin halvimman mahdollisen nettitikun tai muuta vastaavaa turhaa?

Menee ihan liian vaikeaksi jos joudun kaikki kontaktit ja palvelut siirtämään toisen sähköpostiosoitteen alle, vaikka olisihan se pitänyt arvata että Soneran tapauksessa näin käy..
kjns
Kunniajäsen
  • 718 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ilmeisesti joissain tapauksissa osoitteen on saanut liitettyä nettitikun tai vastaavan kylkeen muutaman euron kk-maksua vastaan. Jossain vaiheessa tämä mahdollisuus poistui, mutta on nyttemmin tainnut tulla takaisin.

Kaikki operaattorit toimivat samoin näiden "kylkiäisosoitteiden" kanssa. Kun liittymä johon osoite kuuluu katkeaa, menee sähköposti mukana.

Itse suosin operaattoreista riippumattomia palveluita juurikin siitä syystä. Esim. Gmail ja Outlook.com tarjoavat toimivaa sähköpostipalvelua hyvillä höysteillä veloituksetta kaikille. Ei tarvitse huolehtia osoitteesta jos vaihtaa operaattoria.
spuSp1_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jep, näin olisi pitänyt aikanaan tajuta tehdäkin, mutta entinen operaattori antoi pitää sähköpostiosoitteen joten ajattelin että se olisi yleinenkin (ja reilu) käytäntö.. Mutta eihän siitä vuosien kestäneestä asiakassuhteesta voi tietenkään tällä tavalla kiittää, vaikka se ei Soneran resursseja varsinaisesti söisikään.
Syynä karvaaseen eroon on Soneran IPTV:n "vaatimat" lukitut asetukset boksista joka estää ominaisuuksia joita tarvitsen. Vikapalvelu ei tähän juurikaan voi auttaa, ongelmat ovat maailmanlaajuiset tässä Thomsonin boksissa IPTV-käytössä.

Voisiko vielä joku Soneran väestöstä vahvistaa saako sen sähköpostiosoitteen nyt jotenkin pidettyä/vuokrattua/liitettyä muuhun palveluun vaiko ei?

Ja lisäkysymyksenä:
Saunalahden pojat lupasivat katkaista Sonera-linjani samalla kun avaavat uuden. Enpä tullut kysyneeksi, mutta mahtaako Sonera Viihde -palvelu katketa automaattisesti samalla vai tuleeko se katkaista itse Soneran asiakaspalvelun kautta?
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi spuSp1!

@pp.inet.fi -loppuisen sähköpostin voi säilyttää, jos siirtyy Soneran Nettitikku asiakkaaksi. Hinta sähköpostille on 2,08e/kk.
Katsoin asiakasnumerollasi, ettei Saunalahden pojat ole ainakaan vielä meille mitään operaattorin vaihdosta ilmoitelleet.. Muutoin kyllä liittymä, lisäpalveluineen, katkeaa operaattorinvaihdon yhteydessä. Sonera Viihde laitteet tulisi myöskin palauttaa.
Nyt, kun tässä on muutama avoin asia, kuten sähköposti, nettitikku, liittymällä ei näy irtisanomista jne. niin olis ehkä viisainta soitella meillepäin numeroon 0200 17000, jotta kaikki tulee varmasti hoidetuksi.
Toki voit kysellä Saunalahden päästä, että onko heillä operaattorinvaihtotilaus käynnistetty, sillä se ei tosiaan näy meillä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut