Valokuitu, 100 Mbit/s liittymän toiminnan hitaus

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

minulla on Valokuitu, 100 Mbit/s liittymä ja se on nyt viikon verran toiminut todella hitaasti. Sivut kestävät aueta kauan, välillä ne eivät aukea ollenkaan (ainakaan siihen viiteen minuuttiin, jonka jaksan odottaa), ja joskus kun käyn tarkistamassa nettiyhteyden, niin se ilmoittaa että yhteys on LIMITED, jolloin joudun painamaan DISCONNECT ja yhdistämään netin uudelleen jotta se on jälleen CONNECTED. Silti yhteys välillä pätkäisee ja lataa todella hitaasti sivuja ja yleisesti ottaen toimii hitaasti. Mikään yleinen katkos tämän ei uskoisi olevan, koska sitä on nyt jo viikon verran kestänyt?! Ja nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Kun tarkistan OMAT SIVUILTA yhteyden nopeuden niin se ilmoittaa sen olevan normaali. Olen kokeillut tietokonetta eri huoneissa ja tilanne aivan sama. Olen myös käynnistänyt modeemin uudelleen. Nettiyhteyteni ei kuitenkaan normaalisti toimi. Yritin jättää soittopyyntöä asiakaspalveluun mutta tuli ilmoitus että yhtään vapaata soittoaikaa ei ole saatavilla. Toivoisin kuitenkin, että minuun otetaan nyt yhteys tämän asian tiimoilta mahdollisimman pian. Mukavaa viikon jatkoa!
Terveisin Susanna Lönnqvist

3 kommenttia

Hei jude-82,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin selvitellään asiaa.

Käytätkö yhteyttä langattomasti vai kaapelilla? Jos käytät langattomasti, niin kannattaa kokeilla myös kaapelilla, että onko yhteyden kanssa tuolloin ongelmaa.

Mikä on modeemisi merkki ja malli?
Hei,

asiakasnumeroni on 3000375613.
Olisi mukava saada selvyys tähän ongelmaan, koska se miten nettini nyt toimii niin siihen en ole tyytyväinen. Kiitos kun selvität asiaa.

Terveisin Susanna Lönnqvist
Hei jude-82,

Vilkaisin yhteyttäsi täältpäin ja mitään pätkimistä tai epänormaalia toimintaa ei verkon ja modeemin välillä kyllä näy. Kertoisitko kuitenkin vielä käytätkö yhteyttä langattomasti vai kaapelilla? Suosittelisin myös testaamaan yhteyttä suoraan data-rasiasta ilman Zyxelin reititintä toistuuko pätkiminen / hitailu vielä silloinkin.

Onko sinulla käytössäsi useampia koneita vai pelkästään tämä yksi? Mikäli käytössäsi on muitakin laitteita, tapahtuuko tuota hidastelua / pätkimistä myös niillä?

Vastaa