Verkkopäivitys & uusi SIM

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moi!

"VAIHDA OHEINEN SIM-KORTTI NYKYISEN TILALLE PIAN"...
...alkoi kirjeenne sisältö (siis isoilla kirjaimilla "huutaen").

Montako viikkoa siihen "AKTIVOI 040xxxxxxx" -viestiin pitää odottaa vastausta?


Tuttuun tyyliin tarkempia infoja verkkopäivityksen liittymisestä SIM-vaihtoon ei lapussa juoruiltu, eikä lapusta edes ilmennyt, jotta minkä liittymän SIM on kyseessä (esim. itselläni ns. pää- ja rinnakkais-SIM -kortit)....

5 kommenttia

Hyvin menee...

Vanhan SIMmin kanssa katosi "tolpat" tuon aktivointiviestin lähetyksen jälkeen - ja kun kokeilin "sokkona" uutta SIMmiä, niin PIN ei kelvannut siihen (= SIM ei vielä aktivoituna)... ???

Nyt siis en näe mahdollista tulevaa aktivointiviestin kuittia, eikä uuttakaan voi lähettää....


Johan tällanenkin säätö sit taas meni perseelleen....

Toimintaohjeita???
Hei DigiHate !

Lisäätkö asiakasnumerosi tänne asetuksiin, niin katsomme mihin liittymään SIM-kortti kuuluu.
Pahoittelemme, että kirje oli siinä mielessä vaillinainen että liittymänumero siitä on jäänyt puuttumaan.

Olemme välittäneet palautteen tästä eteenpäin ja palaamme vielä yleisesti asiaan.
Hei vielä DigiHate !

Laitoithan uuden SIM-kortin PIN-koodiksi 0000, eli neljä 0-numeroa?
Päivitystä on siirretty eteenpäin, eli SIM-kortteja ei poisteta verkosta vielä maanantaina 3.6., vaan aikaisintaan 6.6. myöhemmin vahvistettavana aikana. Näin varmistamme, että uudet SIM-kortit ja mahdollinen lisäinformaatio ovat varmasti tavoittaneet kaikki, joita tämä asia koskee.
Jep, soittelin rinnakkais-SIMmillä tässä välissä vikapalveluun.

Sinänsä simppelin oloisessa 5-kohtaisessa toimintaohjeessa oli kasa virheitä, mitä vikapalvelusoiton vast.ottajakin ääneen mulle ihmetteli, kun niitä latelin - olisipa hienoa kuulla sen ohjeen tekijän kommentit!!!


Ohjeen kohdat:

1: OK

2: Puuttuu tärkeä kommentti eli 'Aktivointiviestin lähettämisen jälkeen vanha SIMmi sammuu heti'

3: Liittyen kohtaan 2 ja toisin kuin tässä kohdassa väitetään, aktivointiviestin kuittausta näy eikä kuulu vanhan SIMmin koneessa ollessa, vaikka odottelisi maailmanloppuun saakka. Ohjeen kohta 3 on kokonaan turha ja siten harhaanjohtava. Aktivointiviestin kuittaus lähtee (näköjään) välittömästi, mutta sen siis näkee vasta uudella SIMillä, jolloin se on jo merkityksetön

4: SIMmien vaihto vanhasta uuteen - pitäisi ilman muuta olla muistutus, että uuden SIMmin PIN nro on 0000 (tai mikä lieneekään).

5: OK


Lisäksi ohjeessa siis ei manita lainkaan
- mitä liittymää se koskee
- lyhyttä sepustusta, jotta miksi ko. liittymän SIM yleensä pitää vaihtaa verkkopäivityksen johdosta (etenkin, kun vaihto ei koske kuin tiettyä ajankohtaa vanhempia SIMmejä)
- vikapalvelunumeroa (ainoastaan yleinen ikuisuusjonotus-perus-palvelunumero on tarjolla)


Sillälailla näitä ohjeita siellä taas on luotu!!!

Vastaa