Yhteyden irtisanominen

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Terve,

Minulla on semmoinen tilanne, että olen muuttamassa nykyisestä asunnostani uuteen asuntoon siinä huhti-toukokuun vaihteessa (viimeistään tavarat ovat siellä 1.5). Nettiyhteyteni määräaikainen sopimus päättyy heinäkuun lopussa (muistaakseni viimeisiä päiviä).

Tilanne on vain se, että uuden asuntoni vuokraan kuuluu Soneran valokuitu.

Voinko irtisanoa määräaikaisen sopimuksen sillä perusteella, että asunnossa on jo Soneran toimittama valokuitu? Koska olisi mielestäni jotenkin tyhmää alkaa kytkemään nettiä asuntoon, jossa on jo nettiyhteys päällä samalta toimittajalta. Ja muutenkin aika (1.5-heinäkuun loppu) on lyhyt, ei siihen jäisi kuin muutama kuukausi.

Muistelisin, että minulle olisi sanottu sopimuksen tekohetkellä, että tälläinen tilanne olisi oikeutettu irtisanomiseen (kun kyselin vaihtoehtoja, jos jotain sattuu 2 vuoden aikana), muistanko oikein?

Terveisin

Porilainen86

1 kommentti

Moi porilainen86! Tämä riippuu hieman tilanteesta. Normaalisti määräaikaisen sopimuksen irtisanominen onnistuu muuttotilanteissa siinä tapauksessa, että nykyistä liittymää ei pysty siirtämään uuteen asuntoon sellaisenaan. Voisitko laittaa meille yksityisviestiä Facebookin kautta, niin katsotaan tätä tarkemmin? Laita viestiin asiakasnumerosi sekä tuleva osoitteesi.

Vastaa