Yhteyden muodostus ei onnistu aina (Huawei E173)

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Olen tässä pari päivää takunnut nettitikun kanssa, jostain syystä yhteyden muodostus ei onnistu joka kerta. Kyseessä on vanhempien nettitikku, jota käytetään melko harvoin - viimeksi se on toiminut moitteetta n. pari kuukautta takaperin.

Ongelma on seuraavanlainen:

- Avaan Mobile Partnerin
- Liitän nettitikun USB-porttiin
- Odotan, kunnes mobile partner on tunnistanut tikun
- Painan "yhdistä"

Tässä vaiheessa alkavat ongelmat. "yhdistetään" -ruutu pysyy näytöllä todella kauan, kunnes mobile partner hukkaa koko nettitikun (näytössä vilahtaa ruutu, jossa lukee "laite ei ole käytettävissä tai se on poistettu" ja vasemmasta alakulmasta katoavat verkkotiedot). "Yhdistetään" -ruutu pysyy näytöllä edelleen. Hetken kuluttua mobile partner löytää tikun uudelleen, ja saman tien tulee näyttöön ruutu, jossa lukee "yhteys lopetettu". Tästä jos painaa "yritä uudelleen", niin sama skenaario toistuu.

Joskus, ehkä kerran kymmenestä, yhteyden luonti kuitenkin onnistuu.

Kokeiltu tähän mennessä:

- Tietokoneen uudelleenkäynnistys
- Mobile partnerin poisto ja uudelleenasennus
- Nettitikun päivitys (E173Update_11.126.16.00.00.B416.exe)

Tilanne on sama kahdella eri kannettavalla (toisessa Win XP, toisessa Win 7). Ja tosiaan, pari kuukautta sitten yhteyden muodostus toimi molemmilla joka kerta moitteetta.

Nettitikku rikki? Mikä avuksi?

2 kommenttia

Moi ate262! Missä päin Suomea ongelma esiintyy? Tällä hetkellä 3G-verkossa on isompaa vikaa Pirkanmaan ja Länsi-Suomen alueella ja erityisesti ruuhka-aikaan nettiyhteys saattaa jumiutua. Tämä voisi selittää asian. Vika on tiedossa ja korjaamme sen mahdollisimman pian. Lisätietoja löydät häiriötiedotteestamme.
Etelä-pohjanmaalla ongelma esiintyy. -Itseasiassa velipoika valitteli samasta asiasta, ja asuu naapuripitäjässä. Toivotaan, että vika olisi tosiaan verkon puolella, jää nähtäväksi kun seuraavan kerran pääsen tikkua kokeilemaan.

Tattista!

Vastaa