Yhteys ei toimi, pääsee vain Soneran omille sivuille

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on Sonera Laajakaista Extra 100/10M. Yhteys on toiminut ennen ok, mutta perjantaista lähtien ei ole toiminut. Pääsen vain sonera.fi sivuille.

Osa osoitteista joihin yritän mennä ohjautuu Sonera Laajakaista Extra rekisteröitymissivulle. Kun painan "Jatka" niin sivu sanoo, että liittymä on valmis käytettäväksi. Silti kaikki osoitteet ohjautuu edelleen rekisteröitymissivulle.

Välillä rekisteröitymissivulla tulee joku jokin ilmoitus tilapäisestä häiriöstä ja käsketään soittamaan asiakaspalveluun ellei vika korjaannu. Jätin jo vikailmoituksen vikapalveluun.

EDIT: Soneran sivuillakaan ei toimi ne osoitteet jotka alkavat www5.sonera.fi

7 kommenttia

Jaaha, tuli tekstiviesti.

"Hei, verkkohallintamme on tutkinut ilmoittamanne vian. Vikaa verkosta ei löytynyt. Tarvittaessa saatte apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm.). T. Sonera"

Eipä tosin tää kyllä toimi vieläkään. Mitenhän tuolla vikapalvelussa sitten pääsisi puhumaan jonkun ihmisen kanssa ton automaatin sijaan?

En sitten tiedä onko mitään yhteyttä näillä tapahtumilla mutta itsellänikin pätkäisi netti totaalisesti, jois oikein muistan, perjantaina. Noin kello kahdeksan jälkeen ei netti enää toiminut ja jatkunut tähän päivään asti. Kolmella eri modeemilla kokeiltu, reitittimen/ilman reititintä. Eri piuhoilla myös.
Edelleenkään ei toimi. Osa osotteista joihin yritän mennä ohjautuu "Sonera Laajakaista Extran rekisteröitymissivulle".

Vikailmoitus on jätetty tänään taas vikapalvelun puhelinnumeroon.
Nyt toimii!
lazse kirjoitti:
Minulla on Sonera Laajakaista Extra 100/10M. Yhteys on toiminut ennen ok, mutta perjantaista lähtien ei ole toiminut. Pääsen vain sonera.fi sivuille.

Osa osoitteista joihin yritän mennä ohjautuu Sonera Laajakaista Extra rekisteröitymissivulle. Kun painan "Jatka" niin sivu sanoo, että liittymä on valmis käytettäväksi. Silti kaikki osoitteet ohjautuu edelleen rekisteröitymissivulle.


Kun Laajakaista Extra -yhteys yllättäen ohjautuu rekisteröitymissivulle, on kyseessä aina liittymän konfiguraation muuttuminen verkossa. Pahoittelen että ensimmäinen tekemäsi vikailmoitus ei tuottanut tulosta. Kyseessä oli inhimillinen virhe Vikapalvelun puolelta.

Sellainen huomio tänne palstalle vastaamisesta, että viestiketjuihin vastataan pääasiassa aikajärjestyksessä. Tästä seuraa se, että kun ketjuun kirjoitetaan uusi kommentti, siirtyy ketju uusimmaksi ja samalla vastausjonon hännille.
Itselläni ilmeni tismalleen sama ongelma toissa yön aikana, kuin ketjun avaajalla. Mikähän mahtoi olla ratkaisu ongelmaasi? Asiakaspalvelussa tyytyivät toteamaan, että kyllä pitäisi toimia...
Ozv69 kirjoitti:
Itselläni ilmeni tismalleen sama ongelma toissa yön aikana, kuin ketjun avaajalla. Mikähän mahtoi olla ratkaisu ongelmaasi? Asiakaspalvelussa tyytyivät toteamaan, että kyllä pitäisi toimia...


Jos Laajakaista Extra liittymä ohjaa aikaisemmin toimineen yhteyden vain Soneran sivuille ja mikään muu ei avaudu, on yhteydessä tapahtunut verkon puolella muutos. Internet-yhteys on tällöin suljettu ja tietyissä verkon vikatilanteissa tämä voi tapahtua tahattomasti. Asiakaspalvelu ei voi tätä verkon tilannetta havaita, mutta Vikapalvelu voi ja pystyy korjaamaan yhteyden.

Jos yhteys on edelleen samassa tilassa, kannattaa tehdä vikailmoitus numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu vianrajausautomaatin kanssa generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee suoraan Vikapalvelun käsittelyjonoon.

Vastaa