Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys hidastelee ja katkeilee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....
43 vastausta
Dralace_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies

Terve vain timo. Täällä on toinen aivan samanlainen ongelma ja itsellänihän on tuo uusin Intenon modeemikin vielä käytössä. Olet vielä onnekas kun sinulla tulee vielä neljäkin megaa sisälle latausnopeudeksi. Itselläni toimii koko päivän 0,4-2mb/s nopeudella toi huima soneran 24mb netti. Kotiviihdettä ei voi kuvitellakkaan katsottavaksi missään kohtaa päivästä ja oon vika-ilmoituksiakin jättänyt jo viimeisen 1,5 vuoden aikana jo yli 80 kappaletta eikä mitään ole soneran puolelta tapahtunut. Aina tulee viestiä että "ilmoittamanne vika on korjattu" ja mitään silti ei ole tapahtunut. Odotan jo innolla että sopimus päättyy ja siirryn Elisan asiakkaaksi. nyt kun silloin 1,5 vuotta päätin koittaa soneraa olen tässä koko sopimuksen aikana todennut, miten paska se edelleen onkaan. Olen tullut siihen lopputulokseen että kunhan tästä liittymästä pääsen eroon, en tule enää ikinä soneran asiakkaaksi. On sen verran huono tuote, että sen jo pelkästään pitäisi riittää että saisi kokonaan lopetettua liittymän ILMAN ETTÄ TARVITSEE MAKSAA LOPPUA SOPIMUSKAUTTA. ja edellinen lause oli siis soneralle tarkoitettu. Olen aivan kypsä tähän lapselliseen "tee vika-ilmoitus" josta ei ole ikinä ollut minkäänlaista apua. Myydään 24mb nettiyhteys, jonka käytännön nopeus siis on 10-24mb ja kuitenkin toimii vain 0,4-2mb/s nopeudella. Huijausta sanon minä. Olisi muutenkin mahdollista toteuttaa oikeasti käytännössäkin tuo 24mb yhteyskin, mutta operaattorit on vaan rahanahneita paskiaisia, joita ei kuluttaja oikeasti edes kiinnosta. Monet kaverit ovat kysyneet että kannattaako soneran kotiviihde ja olen heille rehellisestikkin kertonut että älkää missään nimessä ottako soneraa vaan ottakaa elisa ennemmin. Elisalla kotiviihde muutenkin on aivan valovuoden soneraa edellä, eikä monella tutulla, jotka ovat sen hankkineet ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalvelussakin vastaa ihmiset, eikä joku perkuleen vastausrobotti, josta ei ole mitään hyötyä ja joutuu monesti soittamaan uudestaan kun "en saanut selvää, voitko toistaa" tulee. mutta se siitä. jaksamisia sinne Timo ja vaihda heti kun sopimus lopppuu Elisan verkkoon niin olet varmasti tyytyväinen!. Terv. Lasse
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Dralace kirjoitti:
Terve vain timo. Täällä on toinen aivan samanlainen ongelma ja itsellänihän on tuo uusin Intenon modeemikin vielä käytössä. Olet vielä onnekas kun sinulla tulee vielä neljäkin megaa sisälle latausnopeudeksi. Itselläni toimii koko päivän 0,4-2mb/s nopeudella toi huima soneran 24mb netti. Kotiviihdettä ei voi kuvitellakkaan katsottavaksi missään kohtaa päivästä ja oon vika-ilmoituksiakin jättänyt jo viimeisen 1,5 vuoden aikana jo yli 80 kappaletta eikä mitään ole soneran puolelta tapahtunut. Aina tulee viestiä että "ilmoittamanne vika on korjattu" ja mitään silti ei ole tapahtunut. Odotan jo innolla että sopimus päättyy ja siirryn Elisan asiakkaaksi. nyt kun silloin 1,5 vuotta päätin koittaa soneraa olen tässä koko sopimuksen aikana todennut, miten ***** se edelleen onkaan. Olen tullut siihen lopputulokseen että kunhan tästä liittymästä pääsen eroon, en tule enää ikinä soneran asiakkaaksi. On sen verran huono tuote, että sen jo pelkästään pitäisi riittää että saisi kokonaan lopetettua liittymän ILMAN ETTÄ TARVITSEE MAKSAA LOPPUA SOPIMUSKAUTTA. ja edellinen lause oli siis soneralle tarkoitettu. Olen aivan kypsä tähän lapselliseen "tee vika-ilmoitus" josta ei ole ikinä ollut minkäänlaista apua. Myydään 24mb nettiyhteys, jonka käytännön nopeus siis on 10-24mb ja kuitenkin toimii vain 0,4-2mb/s nopeudella. Huijausta sanon minä. Olisi muutenkin mahdollista toteuttaa oikeasti käytännössäkin tuo 24mb yhteyskin, mutta operaattorit on vaan rahanahneita paskiaisia, joita ei kuluttaja oikeasti edes kiinnosta. Monet kaverit ovat kysyneet että kannattaako soneran kotiviihde ja olen heille rehellisestikkin kertonut että älkää missään nimessä ottako soneraa vaan ottakaa elisa ennemmin. Elisalla kotiviihde muutenkin on aivan valovuoden soneraa edellä, eikä monella tutulla, jotka ovat sen hankkineet ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalvelussakin vastaa ihmiset, eikä joku perkuleen vastausrobotti, josta ei ole mitään hyötyä ja joutuu monesti soittamaan uudestaan kun "en saanut selvää, voitko toistaa" tulee. mutta se siitä. jaksamisia sinne Timo ja vaihda heti kun sopimus lopppuu Elisan verkkoon niin olet varmasti tyytyväinen!. Terv. Lasse

Kiitoksia.

Olen jo operaattoria vaihtanut ja olen tyytyväinen uuteen operaattoriin, ainoa ongelma on tuo Sonera kun se ei suostu purkamaan määräaikaista sopimusta, vaikka alunperin vika on heidän, eli kuluttajalla on oikeus tehdä vikailmoitus ilmna uhakailua ja kun sitä mahdollisuustta Sonera ei anna niin vikailmoa en voinut tehdä. Soneralla on oltu tietoisia tuosta ongelmasta mutta he eivät asille mitään tehnyt joten jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän joka on vakaa ja toimii.

Toivottavasti sinäkin pääset eroon liittymästä jossakin vaiheessa kuten toivon monen muunkin pääsevän.
Dralace_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies

Kyllä tosiaan toukokuun viimeinen eroon pääsen liittymästäni enkä enää ikinä ota mitään soneralta. Ihmeellinen juttu kyllä ettei sonera mitään näihin edes vaivaudu vastaamaan.. Ehkäpä Soneralla tiedetään miten paska se firma on. Juttelin pari iltaa sitten yhden asiakaspalvelun tyypin kanssa ja sekin sano mulle että sillä on kilpailevan firman eli elisan kotiviihde ja netti kun sonera vaan ei yksinkertaisesti toimi ja että todellisuudessa ne asentajat "korjaavat" liittymää sillei että menevät tiiraan että "joo on tossa johtoja, menenpä ennemmin kahville kun tekisin OIKEASTI töitä" ihmettelen syvästi että ainoat "kompensaatiot" mitä tarjoavat on ilmaiseksi kuukauden maksukanavat.. hemmetisti niillä tekeekin jos ei edes televisiosta voi katsoa niitä kanavia... ainoa sentään positiivinen kompensaatio minkä sain kinuttua oli se että saatiin loppu sopimuskausi puoleen hintaan edes..
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos

Dralace kirjoitti:
Kyllä tosiaan toukokuun viimeinen eroon pääsen liittymästäni enkä enää ikinä ota mitään soneralta. Ihmeellinen juttu kyllä ettei sonera mitään näihin edes vaivaudu vastaamaan.. Ehkäpä Soneralla tiedetään miten ***** se firma on. Juttelin pari iltaa sitten yhden asiakaspalvelun tyypin kanssa ja sekin sano mulle että sillä on kilpailevan firman eli elisan kotiviihde ja netti kun sonera vaan ei yksinkertaisesti toimi ja että todellisuudessa ne asentajat "korjaavat" liittymää sillei että menevät tiiraan että "joo on tossa johtoja, menenpä ennemmin kahville kun tekisin OIKEASTI töitä" ihmettelen syvästi että ainoat "kompensaatiot" mitä tarjoavat on ilmaiseksi kuukauden maksukanavat.. hemmetisti niillä tekeekin jos ei edes televisiosta voi katsoa niitä kanavia... ainoa sentään positiivinen kompensaatio minkä sain kinuttua oli se että saatiin loppu sopimuskausi puoleen hintaan edes..

Tuo on hyvä että pääset noinkin nopeasti eroon Sonerasta, älä vain lankea heidän tarjouksiin siinä vaiheessa kun alkaa olemaan sopimus loppu, ne kuitenkin yrittää myydä tähdenkin taivaalta mutta pysy tiukkana ja ota toisen operaattorin liittymä, se kannattaa.

Tuo kertoo paljon kun edes Soneran omat työntekijät eivät käytä Soneraa vaan kilpailevaa operaattoria, no sen ymmärttää koska kai hekin haluavat että liittymä toimii.

Joo, nuo Soneran "korvaukset" on jo pikku hiljaa kehittymässä legendoiksi ja on aika "hauskoja" luettavia tosin hauskaa se ei ole sille ketä on ongelmien kohteena mutta se niiden älyttömyys on aikas hauskaa...

Tsemppiä sulle ja muista pysyä tiukkana tuon operaattorin vaihdon kanssa.

-Timppa-
Tämän osion uusimmat keskustelut