Yhteys toimii jos toimii....

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Kun mokkula sattuu olemaan sillä tuulella että sitä huvittaa toimia, niin nopeus on suhteellisen kohtuullinen kunhan ei mitään isompia juttuja yritäkään tehdä.
Pätkimistä ja yhteyden yhtäkkistä hidastumista on kuitenkin jatkuvasti, verkko vaihtaa itsekseen (pakotetuista asetuksista huolimatta) WCDMA- HSPA -jne, tulee ilmoituksia IP-osoiteristiriidoista... niistä välillä pääsee eroon renewaamalla osoitteen, mutta useimmiten sitä yrittäessä tulee vastaus että käytettäviä verkkosovittimia ei ole ...
Töiden tekeminen on kyllä kohtuuttoman tuskallista, sillä joka kerta kun yhteys katkeaa, hidastuu tarpeeksi ja herjailee IP-osoitteesta, VPN-yhteys työpaikan verkkoon katkeaa ja se pitää yhdistellä uudelleen (kunhan saa ensin mokkulan yhteistyöhön....). Työnantaja maksaa vain tehdystä työstä, ei joutavasta värkkäämisestä laitteiden kanssa! Takkiin tulee joka päivä monen tunnin työt kun ei saa töitä tehtyä - päivän pituudeksi tulee 12-16 tuntia josta tehokasta työaikaa kuutisen tuntia.
Naapurikylästä on kuparit kerätty pois (viikko sen jälkeen kun kesän myrskyn jäljiltä linjat oli korjattu) joten seuraavana on tämä meidän kylä riisuttavana. Joten eipä kannata parin tonnin ADSL-liittymää kuukausimaksuineen tänne ottaa muutaman kuukauden takia.
Millä Sonera kuvittelee ihmisten tekevän etätöitä, maksavan laskuja, surffailevan muuten vaan ynnä muuta mitä kaikkea netissä tehdään? Näillä tällaisilla yhteyksillä ei tee oikeastaan muuta kuin paljon syntiä, taivaspaikka on menetetty parin ensimmäisen mokkulaviikon jälkeen. No onneksi on tuttuja alakerrassakin...
Tekniikka kuntoon sivukylillä, ei tällä vuosikymmenellä saisi enää olla samanlaista kuin oli modeemiaika - tai olisikin, silloin modeemit sentään toimivat (muistaakseni...) .
TEHKÄÄ JOTAIN!!!!

1 kommentti

Käyttöjärjestelmän päivitystä voisi kokeilla IP- ristiriitaongelmaan. Lukitus 3G-verkkoon tuntuisi sinulla kuitenkin toimivan. Lisäantennista saattaisi olla apua hidasteluun ja pätkimiseen.

Täältä löydät myös lisätietoja aiheesta.

Ellei näistä ole apua, niin olethan yhteydessä Vikapalveluumme. Vikapalvelumme tavoitat joko soittamalla tai jättämällä yhteydenottopyynnön Omilta Sivuilta.

Yhteydenottopyynnön kirjaamista varten tarvitset tunnukset Omille Sivuille. Ellet ole aiemmin käynyt Omilla Sivuilla, tarvitset salasanan, jonka saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0€). Käyttäjätunnuksena toimii liittymänumerosi, josta tuon tekstiviestin lähetät.

Vastaa