Yhteysongelmaa USAan päin


Terve

Tässä on taas pari päivää sitten alkanut yhteysongelma USA:ssa sijaitseviin sivustoihin. Näitä tuntuu Soneralla tulevan aina muutaman kuukauden välein, mutta yleensä kestävät alle päivän, niin en ole jaksanut rekisteröityä ja huomauttaa asiasta.

Tuntuu vaikuttavan lähes kaikkiin sielläpäin oleviin sivuihin, mutta näin esimerkkinä mainittakoon ibiblio.org.

Yhteys siis toimii aina pari minuuttia, mutta sitten on noin minuutti ettei sinnepäin saa yhteyttä ollenkaan.
Kun tämän "katkoajan" aikana laittaa tracerouten sivuille missä oli, ne jäävät aina pyörimään Soneran palvelimille (mm. nyk-bb2-link.telia.net). Ongelma on siis Soneran päässä.

119 kommenttia

Target Name: alpha.murka-terroristka.de
IP: 178.63.3.149
Date/Time: 1.3.2011 20:24:47

1 50 ms 48 ms 42 ms 61 ms [10.20.144.1]
2 N/A N/A 60 ms 73 ms roicredger01-e-1-20.datanet.tele.fi [141.208.212.73]
3 85 ms 133 ms 62 ms 76 ms olucore1-o-1-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.8.169]
4 N/A 145 ms 73 ms 95 ms hkicore1-o-4.datanet.tele.fi [141.208.8.1]
5 N/A N/A 68 ms 87 ms hkiasbr2-o-4.datanet.tele.fi [141.208.25.18]
6 N/A N/A 66 ms 81 ms hls-b2-link.telia.net [213.248.75.17]
7 N/A 69 ms 68 ms 99 ms s-bb1-link.telia.net [80.91.250.62]
8 108 ms 96 ms 134 ms 105 ms ffm-bb1-link.telia.net [80.91.246.210]
9 101 ms 150 ms * 109 ms ffm-b2-link.telia.net [80.91.246.225]
10 N/A 141 ms 143 ms 89 ms hetzner-ic-134650-ffm-b2.c.telia.net [213.248.92.82]
11 N/A N/A N/A 137 ms hos-bb1.juniper2.fs.hetzner.de [213.239.240.243]
12 147 ms * * N/A hos-tr2.ex3k15.rz10.hetzner.de [213.239.227.176]
13 110 ms 105 ms 134 ms 97 ms tja-server.de [178.63.3.149]

Ping statistics for alpha.murka-terroristka.de
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0,0%)
Round Trip Times: Minimum = 97ms, Maximum = 134ms, Average = 111ms

Telia selkeesti kusee näitä yhteyksiä nyt, mistä lie johtunee? Ei oo oikeen jännää että 10mbps yhteydellä pääsee vain kotimaahan "kohtuullisella" nopeudella. Ostan kyllä kohta isdn modeemin.
Juhani556 kirjoitti:
Firefoxin tutuksi käyneet ilmoitukset jatkuvat: "Yhteyden aikakatkaisu. Palvelin osoitteessa http://www.yle.fi vastaa pyyntöihin liian hitaasti." Parhaillaan esim Sonera Extralla ei saa auki Yleisradion sivustoja, kun edelleenkin samanaikaisesti pääsee melkeinpä mille tahansa muille nettisivuille - ja jopa samanaikaisesti esim Soneran langattoman laajakaistan kautta yle.fi avautuu ongelmitta.

Olen kokeillut muutaman päivän ajan adsl-reitittimessä sekä Googlen että DNS Advantagen nimipalvelimia http://www.dnsadvantage.com/switch eivätkä ne ole ratkaiseet tätä vikaa, eli se johtuu jostain muusta kuin Soneran nimipalvelimista. Myöskin eri tietokonetta, eri adsl-reititintä ja eri kaapeleita on kokeiltu, joten on kyllä 100% varmuudella, että vika ei ole omissa laitteissa.

Katkokset eivät kestä kauaa, yleensä enintään muutamia minuutteja per sivusto - mutta kun niitä on viikkotolkulla jopa kymmeniä kertoja päivässä ja toisinaan jopa monta kertaa tunnissa lähes minkä sivuston kanssa tahansa Facebookista Googleen, se motivoi riittävästi vaihtamaan operaattoria niin pian kuin mahdollista!!!

Onneksi oma Sonera Extran määräaikaisuus päättyy jo 14.3, jos irtisanon tämän nyt heti. Sonera ei ole saanut vikaa korjattua kuukauteen! Varmaan on ainoa, mikä saa heidät tekemään tälle jotain on, että ihmiset joukoittain irtisanovat sopimuksensa.



Käytät vääriä ohjelmia 😉 Kuluttaja-asiamies osannee vastata missä kulkee toimimattoman palvelun raja, ja missä kulkee laajakaistan raja. Ei ole kiva jos laajakaista yltää ehkä naapurin asuntoon asti nopealla yhteydellä. Tämä kuun vaihde n. kymmenine toimimattomuuksineen lienee jo yhden tratan arvoinen. Eikä tässä muuten mitään mutta kun aina pitää olla klo 16-23... Mitä hel.... sillä netillä työaikana tekee?
Tapio kirjoitti:
[quote="Jupex":1vzmsu14]Mites määräaikaisuuden saa poikki? Lähtee nimittäin laajakaista vaihtoon.


Määräaikaisen sopimuksen mahdollinen purku käsitellään aina liittymäskohtaisesti. Voit olla yhteydessä Asiakaspalveluun.

Käytännössä laajakaistayhteyden teknisissä ongelmissa mahdollinen määräaikaisten sopimusten purku menee siten, että ellei liittymän toimintaa saada Vikapalvelulle tehdyistä vikailmoituksista huolimatta toimimaan eli ei saada toimimaan kunnolla korjaamallakaan, tulee viimeisenä vaihtoehto liittymän määräaikaisen sopimuksen purkaminen ja liittymän irtisanominen.

Tämän ketjun aihe huomion ottaen on mainittava seuraava asia: muutaman tunnin häiriö ulkomaan liikenteessä ei ole laajakaistaliittymän määräaikaisen sopimuksen purkuperuste.[/quote:1vzmsu14]

Eikö tämä ala olla jo muutaman kuukauden mittainen? 😃 Pitääkö alkaa jo screenaamaan suljetulta forumilta tietoa vai mitä?

Pistin kuluttajavirastoon viestiä, että miten asia on ja voiko saada palautuksia maksuista kun ei tää "laajakaistan" määritys oo vissiin selvä soneralle.
Dodii, laitoin telialle viestiä reititininfojen kanssa, myös tuon mistä jenkkiongelmat alkaa (itsellä keskieurooppa ongelmana). Luulis korjaantuvan huomenna, jos ei niin ei muuta ku liittymät vaihtoon. Jos ei oo vaihtoehtoa ni kannattaa silti soitella muille operaattoreille, voihan olla että pari naapuria on kysyny ja se on yhtä vaille!

Ja jos yhteydet alkaa toimia paremmin, tai saan jotain järkevää vastausta, haastan asiakaspalvelijat irtisanomaan itsensä.
Migozzi kirjoitti:
Dodii, laitoin telialle viestiä reititininfojen kanssa, myös tuon mistä jenkkiongelmat alkaa (itsellä keskieurooppa ongelmana). Luulis korjaantuvan huomenna, jos ei niin ei muuta ku liittymät vaihtoon. Jos ei oo vaihtoehtoa ni kannattaa silti soitella muille operaattoreille, voihan olla että pari naapuria on kysyny ja se on yhtä vaille!

Ja jos yhteydet alkaa toimia paremmin, tai saan jotain järkevää vastausta, haastan asiakaspalvelijat irtisanomaan itsensä.


Mulla on kussu yhteydet jo parisen kuukautta, eli aika nopeaa touhua tämä "korjaaminen".
24/1 pitäs olla, mut männä viikkoina yhteys on ollut noin 0,1/0,1.
Aivan ihmeellistä sähellystä tämä Soneran touhu.
Liittymä lähtee heti vaihtoon kunhan mahdollista!!!
Alkakaa nyt helvetissä ihmiset lähettään paikallislehtiin juttuvinkkejä että 90% soneran laajakaista-asiakkaista ei ole tyytyväisiä! Eihän tämä mitenkään muuten kokoa ihmisiä valittamaan yhdessä, jotain massaliikettä tässä tarvitaan, että operaattori tajuaa että tulee kohta taloudellisia ongelmia ja muut operaattorit tajuavat että tässä on paikka iskeä markkinajohtajan edelle.
Alkaako siellä happanemaan reititinkalusto, kun jatkuvasti prakaa joku? Monopolia kuitenkin pyörittävät tietyillä alueilla ja silti ei bitti kulje.
Taitaa reitittimienkin läpi mennä sellainen liikennevirta että puskurit täyttyy....

http://jylppy69.riemurasia.net/jylppy/m ... =78937&t=1

Eli vaihtakaa reitittimet tai lisätkää porukkaa painamaan resetti nappulaa.
JOoh...ois saanu hyvittää kaikille mutta pitäs vaan valittaa ja valittaa viddu.

Kaverin kans testailtiin just nuita yhteyksiä kun ei toiminut. Noh ei siinä mitään ku hän valitti taas soneralle niin sai kuukauden ilmaseksi hyvityksen laskusta!

Eih viddu mitä touhua, eikö tuon ois voinu antaa kaikille. Itse nyt ajattelin että eiköhän ne hätäsimmät ilmota nuista vioista just ku JOSSEI SE TOIMI NIIN SE EI SILLON TOIMI!. Vai mitä se auttaa se valittaminen?

Hienosti hoidettu.

Edit:

Vai oisko se kiva että soittelisin tämmösiä puheluita sitte ku hermot tahtoo mennä : http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... 3&c=13&o=k

Ku näkeehä tuo jo sokia kepilläki että omissa vehkeissä se vika ei oo jos 11 sivua jo samasta asiasta on laitettu. Noh jooh.
Jaa, että tästä pätkyttelystä on annettu ilmaisia kuukausia muutamille asiakkaille?
Normaalia Sonera-toimintaa(tm) kyllä. Ja kun ei ole vaihtoehtojakaan palveluntarjoajaa vaihtaa, niin apinaa koijataan kyllä 1-0.
Niin jotkut saa ilmaisia kuukausia 😞 minä sain vaan ivallista vittuilua siitä kuinka mulla on määräaikainen ja mä en todellakaan ole lähdössä yhtään mihinkään. No Sonerahan voi valmistautua tekemään reklamaatioon vastinetta kuluttajariitalautakunnan tyypeille.

Besides 😃 paha kello kauas kuuluu... mä niin todella bashaan teitä kaikille jotka tunnen... ei sillä mä en tunne ketään kellä ois Soneralta yhtään mitään 😃 eli aika vähällä pääsen.
Soittelin tuossa alkukuusta aspaan, josta sanottiin, että olen saanut hyvityksen laskuun.
Eipä tullutkaan hyvitystä vaan 366,18 euron lasku ja aspaan uusi soitto jolloin ilmeni, että kanavapaketit oli muka menneet laskutukseen. Nämä kanavapakettien laskut sain poistettua aspan avulla, mutta sainpa silti tuplalaskun, eikä mitään hyvitystä mistään. Aspastakin kun vielä kysyin tähän vastausta, että miksi sitten ei tullut tämän kuun alussa laskua niin vastauksena tuli: "En tiedä" ja sitten kun kysyin siitä ilmeisesti luvatusta hyvityksestä niin sanoivat: "Emme hyvitä kun tällaiseen ei ole tarvetta"!
Soneralla on kyllä helppoa niillä alueilla, missä ei ole varaa valita toimittajia. Voidaan pumpata silkkaa p*skaa ruuduun täydeltä, netistä ja televisiosta. Laskut kyllä tulee ajallaan. Olisihan se kiva käyttää nettiä joka toimii kuten luvattu 99,99% ajasta, televisiosignaali olisi pikselivirheetöntä ja EPG-oppaan tiedotkin olisivat täydelliset. Ilmeisesti liikaa vaadittu.
Tämäki ketju menny "vähä" offtopikiksi mutta eikait se ole yllätys

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032 ... 9_uu.shtml xDD
No nyt sain viimeinkin soviteltua Soneran kanssa ja lasku on nyt ok.

Meillä ei ole aiemmin ollut pahemmin ongelmia Soneran kanssa kun nettikin toimii niinkuin pitääkin ja samoin tuo IPTV (KotiTV). Tämä ei ole Soneran monopolialuetta kun Elisan saa kaapelin kautta, joka ei täällä toimi ja Telekarelian saisi myös puhelinpiuhoja pitkin, mutta haluan pitää Sonerassa ainakin vielä toistaseksi jos näitä ongelmia ei tule seuraavan kerran. 🙂
Itsekkin olen jo monta kuukautta kärsinyt samoista ongelmista, eli kaikki ulkomaiset palvelut antavat satunnaisesti yhteysvirhettä, esim messenger joutuu yhdistämään yhteyden palveluun välillä uudelleen, välillä facebook/youtube/muut jenkkisivut ei toimi pariin minuuttiin, mutta kaikki suomalaiset sivustot esim hs.fi toimii, tosin välillä nekään eivät lataudu pariin minuuttiin, mutta tämä johtuu soneran normaalista DNS sekoilusta, joka sekin on jatkunut jo niin pitkään kuin jaksan muistaa. Yksi ongelman muoto lisää selvitettäväksi: ulkomaalaiset sivut eivät lataudu loppuun. eli kaikki sisältö näyttää latautuneen ja kuvat näkyy ja videot pyörii. Silti selaimessa pyörii lataushyrrä, ja jää aina pari elementtiä puuttumaan esim youtubesta. Samaa sivua voi pitää vaikka tunnin auki ja vieläkin ne pari mystistä koodinpätkää ovat jossain teillä tietymättömillä.En ole tracerouteja tehnyt, luulin että ongelma on täällä päässä. Hyvä tietää että vika on soneran/telian verkossa eikä omissa laitteissa.
Ainiin kävin kyllä katsomassa ne häiriötiedotteet mutta ei siellä mitään ollut niin luulin vian olevan omissa laitteissa.
Itsellä on juuri sama ongelma kuin Arthetzki:lla, mutta vaikka olen vaihtanut Nortonin DNS:ään, niin ongelmat vain jatkuvat.

Alkaa oikeasta potuttaan tämä tilanne ...
Siellä olisi jälleen yhteysongelmaa jenkkilän suuntaan. Packet lossia tuleepi n. 15%..
Taas pelaa..

Vastaa