asiakaspalvelu

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Kävin teidän liikkeessä mutta siellä ei osattu auttaa neuvottiin sonera chattiin. Menin sonera chattiin ja ilmoitettiin olevan jonossa kolmantena ja odotus n. 43 min. Jonotin melkein kaksi tuntia kunnes en jaksanut olla koneen äärellä enää vaan piti luovuttaa. Kun en saanut sieltä apua menin omille sivuille ja käytin sieltä palvelupyyntö kohtaa, mutta tv asiat ja laajakaista asiat ei onnistu sieltä kautta on vaan ilmoitus että ovat tällä hetkellä pois käytöstä. Ajattelin sitten laittaa soittopyynnön ja odotella teidän soittoa minulle mutta ajan varaus sanoi ettei ole yhtään vapaata aikaa.

Joten kaikki teidän hienot uudistukset ja monipuoliset asakaspalvelut ovat aivan turhia kun mistään ei saada henkilöä palvelemaan. Sitten on tietenkin teidän puhelinnumero mutta koska tämä on maksullinen ja siellä on yleensä ekana robotti vastassa ja tietenkin myös jonotus maksaa (ettehän te tietenkään voi asiakkaita ilman maksua palvella) niin en ala siihen. Pitää näköjään alkaa miettiä onko teidän tarjoamat palvelut sen arvoisia että asiakaspalvelu on tämän tasoista toimintaa, voisitteko ystävällisesti soittaa minulle heti kuin mahdollista koska tämä on toivon mukaan paikka mistä sentään voisi ehkä saada palvelua( tietenkin muutaman päivän viiveellä) toivotaan parempaa palvelua.

9 kommenttia

Hei peetu!

Kiitos palautteesta! Monen eri kanavan kautta olitkin lähestynyt meitä, saitko jo apuja? Neuvomme myös täällä palstalla sekä Facebookissa.

Kiireellisessä asiassa suosittelen soittamaan. Asiakaspalvelun numero 0200-17000 on normaalinhintainen.
En ole vielä saanut asiaa selville, niin kuin viestissä mainitsin koska muut keinot eivät ole tepsinyt odotan teidän soittoa takaisi päin minulle. Mainitsit, että puhelut ovat normaalin hintaisia, tiedostan tämän mutta kun mainitsin, että teille päin maksaa soittaminen ja myöskin jonottaminen niin nykypäivänä suurimmalla osalla ihmisiä on puhepaketit mitä te kaupittelette ja ne ovat käteviä pitämään puhelin laskut pieninä ja ennakoitavissa hinnoittelussa. Mutta valitettavasti teidän mainitseva normaalihinta ei kuulu puhepakettiin koska se on yritysnumero (mikä sinällänsä on jo aika tyhmää luulisi kun olette kehittäneet tälläisen puhepaketti palvelun niin siihen kuuluisi tosiaan kaikki normaalihintaiset puhelut niin kuin mainostatte mutta jätätte kuitenkin niin sanotut normaalihintaiset yritys numerot ulkopuolelle) joten jos soitan teidän robotti puhelimeen ja ekana näppäilen erillaisia kysymyksiä ja sitten pääsen hyvässä lykyssä itse asiakaspalveluun ihmiselle puhumaan voi tulla vielä pitkä jonotus aika päälle ja tähän vielä itse asian selvittäminen niin kyllä siinä puhelin lasku onkin yllättävästi aika paljon suurempi kuin itse puhepaketti mihin on joka kuukausi varautunut maksamaan. Joten voisitteko joko laittaa teidän netin kautta otettavat yhteydet kuntoon koska ne eivät ole toimineet pitkiin aikoihin tai sitten odotan edelleen yhteyden ottoa teiltäpäin ja toivon mukaan saan asia selville tämän vuoden puolella.
PS. Päätin tänään kokeilla vielä teidän chattia niin ei tarvisi odottaa milloinka minuun otetaan yhteyttä, chatti ilmoitti olen jonotuksen alkaessa sijalla 2 ja arvioitu jonotus aika on 7 min, ajattelin hyvä, nyt voi odottaa jos olisi vaikka kolmekertaa hitaampi arvio ei olisi silti paha. Nyt meni sitten 1 h 30 min (vain pikkuisen yli 12 kertaa arvioitua pitempi aika) kunnes chatti meni kiini kun kello oli 2000 ja työaika loppui. Eilen meni kaksi tuntia jonossa ja tänään 1h 30min, joten eipä voi sanoa toimivaksi asiakaspalveluksi, tytäryhtiö telefinland missä on kännykkä sopimus chatti toimii hyvin, jonotus aika on melko tarkka ja henkilön kanssa pääsee jopa chattaamaan, teillä pääsee vaan tuhlaamaan aikaa. Alan kohta veloittamaan ajastani minkä olen jonoissa enkä saa vastauksia kysymyksiini. Toivottavasti saatte netti asiakaspalvelut toimimaan koska muuten ei ole tarvetta palveluillekaan koska asiakaspalvelu ei toimi. Toivotaan parempaa jatkoa, odotellen jotain yhteydenottoa.
Hei peetu!

Omien Sivujen chat palvelumme on ollut todella rauhallinen koko tämän viikon ja jonoja ei ole kertynyt käytännössä lainkaan. Kerrotko vielä mitä kautta menit chat palveluumme? Onko kyseessä nyt kuluttaja-asiakkaiden chat vai kenties yritysasiakkaiden palvelu? Tuo kuvailemasi jonoaika tuntuu kyllä uskomattomalta. Lisäätkö vielä asiakasnumerosi kokonaisuudessaan tuonne käyttäjätietojen profiiliin, ilman välilyöntejä. Asiakasnumero on 10 numeron mittainen.
Laitoin laajakaistalaskun asiakasnumeron. En ole mennyt omien sivujen kautta chat palveluun, en ole löytänyt sieltä chat ominaisuutta. Nyt kun mainitsit sen aloin ihmetellä asiaa. Menen omille sivuille soneran sivuille, sieltä omat sivut ja yksityiselle ja hallitse kaikkia palveluita, olen sinne tehnyt pankkitunnuksilla käyttäjätunnuksen. Olen käyttänyt kahta eri konetta ja molemmista samalla lailla kirjautunut ja molemmissa uusin firefox selain käytössä. Ja nyt vilkaisin teidän omien sivujen opetusvideota ja minun sivut ei näytä samalta. Löydän omat tietoni ja laskuni mutta ei ole mitään chat palveluominaisuutta. Tietokone on uusi windows 8 ja tosiaan olen mennyt sonera.fi kautta omat sivut ja kirjaudu mutta ei ole sivu samanlainen kuin videolla, sivut näyttävät samalta kuin ennen tammikuuta kuin teitte uudistuksia, mutta minulla ei kyllä näy mitään chat ominaisuutta. Tein vielä toukokuun puolella uudestaan nettipankkitunnuksilla uudet tunnukset kun hankin kanavapaketteja. Osoitetiedot ovat kyllä oikein nettiselaimessa ja oikeat sivut mutta näkyy vanhan mallisina, sellaisina kuin ennen uudistuksianne. Joten minkä takia eivät sitten omat sivut ole päivittynyt niin kuin on videolla. outoa. Näköjään siinä on käynyt niin että kun on mennyt chattiin, se on auennut teidän vanhassa paikassa missä näkyy jonotus tiedot ja ajat mutta ei toimi viestittäminen, ja sivut eivät ole ohjanneet uuteen osoitteeseen ja ettekä ole poistaneet vanhoja sivuja käytöstä niin sinne voi mennä vahingossa jonottelemaan. On tämä nyt kuitenkin ihme homma minkä takia omat sivut eivät ole päivittyneen uudenlaisiksi. Otin kuvat miten olen sivulle mennyt mutta olivat liika isot 2 M raja joten pakkasin ne pienempään tilaan 735 kib mutta sitten valitti että liika iso edelleen raja oli nyt 256 kib, joten jos on tarvetta kuville ne voi pyytää toista kautta mutta kuten jo mainitsin olen mennyt tosiaan teidän sonera.fi ja sieltä omat sivut yksityiselle ja kirjaudu kaikki palvelut. Toivon mukaan saisi jotain selvyyttä asiaan.
Hei peetu!

No nyt meni mystiseksi. Kuinkahan on edes mahdollista päästä ns. vanhoille sivuille. Kuvankaappaukset olisi kyllä hyvä nähdä. Jos olet facebookin käyttäjä, niin meistä "tykkäämällä" voit lähettää yksityisviestin ja liittää siihen nuo kuvat. Yleensä sitä kautta onnistuu paremmin. Laitoin tämän nyt eteenpäin selvitettäväksi ja palaan sinulle asiaan heti kun saan jotain lisätietoa.

Sen haluan vielä tarkistaa että olethan tyhjännyt selaimen välimuistin ja evästeet ettei kone nyt hae mitään vanhoja sivuja muistista? Omille Sivuille kirjaudutaan tosiaan osoitteesta https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ -> Kirjaudu -> Kirjoita Sonera Tunnus ja salasana ja paina "kirjaudu". Ylävalikossa kohta "Kysy meiltä" avaa laatikon jonka kautta voit avata chat yhteyden. Tuo polkuko tai ohje ei toimi sinun koneessasi lainkaan?
Kävin citymarketissa ja siellä asiakaspalvelija ihmetteli samaa, hän sai varattua minulle 11.7 1645 soittoajan. Joten varmaan päästään toivon mukaan asiassa eteenpäin, pystyn olemaan koneen äärellä samalla. Jos voisit lisätä huomisella ketä sitten soittaakin siihen aikaan nämä keskustelut niin olisi ajan tasalla, tietenkin puhelimessa selvitän myös asiaa. En voi tosiaan itsekään ymmärtää mitä tämä on. En ole facebookis joten jos on jotain muuta keinoa laittaa kuvia olisi hyvä, niin voisi auttaa teitä. Kirjautumis tiedot ovat oikein ja tätä kautta minkä osoitteen laitoit viestiisi kirjaudun sisälle ja ei löydy mitään chat ominaisuutta, laskuarkistot ja muut tiedot löytyy otin juuri edellisviikolla tabletin teiltä ja nämä tiedot päivittyivät omille sivuille joten sivut toimii kyllä, ( kirjauduin myös tabletilla omille sivuille ja sivut ovat samat kuin muillakin koneilla, ei chattia, joten tabletissa on uusi verkko selain ja muutenkin uusi kone kokonaan joten ei pitäisi olla vanhoja sivuhistorioita tai muutakaan ylimääräistä, eikä toimi siltikään, chat on myös teidän Tässä osoite( https://www4.sonera.fi/click2chat/chat ) mutta ei ole tosiaan omien sivujen kautta menty sinne, mutta hullua että ei toimi tai tiedot tulee näkyviin mutta keskustelu ei toimi,( myöskin tämä kokeiltu kolmella koneella ja missään näistä koneessa en ole aikaisemmin käyttänyt sonera chattia joten ei pitäisi tulla vanhoja sivuja muistista ) mutta huomenna toivon mukaan asiat selviää .
Hei peetu !

Tuo linkkaamasi Chat oli verkkokaupan puolelta, ei siis Omilta Sivuilta.
Lisäsin tietoihisi linkin tähän käytyyn keskuteluun, että meiltä huomenna sinulle soittava näkee taustat mistä olemme kanssasi jo puhuneet. Toivottavasti asia selviää!
Minulle soitettiin tänään ja henkilö oli yhtä ihmeissään kuin muutkin. Laitoin kuvakaappaukset hänelle ( valitettavasti loma hiukan hidastaa asian selvittämistä) mutta nyt ainakin päästään jollakin tavalla asiassa eteenpäin ja hän soittelee takaisin päin kun asia selvenee tai jos tulee jotain ihmeitä vielä eteen tai lisäselvityksiä, puhelimen ja sähköpostin välityksellä homma varmaan saadaan paremmin selville kuin täällä palstalla. Toivotaan parempaa loppukesää (säät ovat sentään nyt positiivisia) .
Hei peetu!

Asia onkin nyt ilmeisesti selvä ja täällä asiaa hoitanut henkilö on soitellut sinulle. Hyvä että asiaan tartuttiin ja että ilmoitit ongelmasta ylipäätään. Selvisi monta juttua ja korjauksen tarvetta. Aurinkoista kesän jatkoa sinulle myös!

Vastaa