Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mimmu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

e-laskua ei saa kaapelitv-laskulle

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Onpas ilo kuulla asiakaspalvelijalta, joka soitti minulle päin, kun ihmettelin, miksi e-lasku tulee hirveän myöhässä kaapelitv-laskussa. No sehän selvisi, ettei e-laskua ole saatavilla kyseiselle laskulle. Ainut vika vain on se, että sen pystyy verkkopankissa kytkemään. Vuoden 2013 keväällä tuli kirje, että kaapelitvlaskutus muuttuu niin, että paperilasku muuttuui maksulliseksi ja siinä mainostettiin sähköpostilaskua ja e-laskua.

Kukaan ei ole vain muistanut lähiaikoina kertoa, että e-lasku ei olekaan saatavana ollenkaan kaapelitvlaskuasiakkaille. Ei siitä ole kukaan ollut tietoinen asiakaspalvelussakaan, kun olen sinne soittanut.
Se lukee jossai pienellä tähdellä merkityllä jutulla, näin otat käyttöön e-laskun osiossa soneran sivuilla.
Vähän minusta väärä paikka.

Nyt sitten jouduin ottamaan paperisen laskun, joka maksaa, mutta maksakoon sitten. Kunhan vain tulee perille saakka. Seuraavaa laskua odotellessa.
9 vastausta
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei mimmu,

tarkoitatko, että laskua ei tule ollenkaan, jos on onnistunut kääntämään e-laskun päälle? Itsekin tässä hieman jo odotellut tämän vuoden laskua. Muistan kyllä, että siitä aikanaan puuttiin ettei e-lasku onnistu, mutta jotenkin kuvitellut että olisi jo nykyisin mahdollista, onnistuuhan kaapelikorttilaskutkin mainiosti e-laskuina.

Soneraltakin kaipaillaan selvennystä tähän, kiitos.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jiiwee ja mimmu,

KaapeliTV maksukortille on mahdollista saada sähköpostilaskutus mutta perus kaapelitv liittymälle ei. Tuosta e-laskusta on tosiaan maininta ettei olisi tarjolla toistaiseksi kaapeli-tv asiakkaille?

Laitanpa tästä kysymyksen eteenpäin niin saataisiin selvä vastaus mikä laskutustapa on nyt saatavilla. Palaan asiaan kunhan saan vastauksen!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jiiwee ja mimmu,

Jouduin asiaa selvittelemään odotettua kauemmin mutta vastauksen lopulta sain.

KaapeliTV-kortille on mahdollista kytkeä e-lasku sekä sähköpostilasku!

KaapeliTv-perusliittymän maksu on myös mahdollista saada e-laskulle että sähköpostilaskulle!

Sitten hieman tarkempaa tietoa poikkeuksista:

Yritykselle voi kytkeä e-laskun, jos yritys ottaa laskut vastaan jonkin pankin kautta, näin ollen palvelu on e-lasku yrityksille. Mutta jos asiakkaan verkkopankki on omissa nimissä (käytetään kuluttajaverkkopankkia), asiakkaan tulee kytkeä e-lasku itsepalveluna verkkopankissaan.

Jos asiakas ottaa laskut vastaan verkkolaskuoperaattorin kautta, on kyseessä verkkolasku yrityksille –palvelu ja tämä ei vielä onnistu. Silloin lasku on otettava joko s.postilla tai paperisena


Tuon e-laskun kytkentä verkkopankissa onnistuu http://www.sonera.fi ohjeen mukaan:
Kaapeli-TV-lasku

- Hae viimeisimmän paperilaskusi tilisiirto-osasta viitenumero.
- Kytke e-Lasku omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe KAAPELI-TV. Anna e-Laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä.

Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mimmu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Minulle ainakin sanottiin asiakaspalvelusta silloin, että e-laskutus ei ole mahdollista kaapeli-tv-laskulle. Ja nyt kun tuli paperinen lasku kotiin, niin ei siinä ollut mitään mainintaa, että sen saisi edes e-laskuksi. Laajakaistalaskussa oli siitä oikein maininta.

Verkkopankissa tosin pystyy e-laskun kytkemään kaapeli-tv-laskulle.

Miten ihmeessä sieltä asiakaspalvelusta saa ihan eri vastauksia eri ihmisiltä?

Jos nettisivuilta katsoo, niin siellä on vaihtoehtona vain suoramaksu ja paperilasku.

Onko se e-lasku nyt saatavilla vai ei? Jos sen meinaan kytkee päälle, niin lasku saapuu ehkä viikko ennen eräpäivää tai juuri ennen sitä. Ja se ei varmaankaan ole tarkoitus. Tästä aiemmin valitin kirjallisesti ja sen jälkeen minulle soitettiin ja kerrottiin, että e-lasku ei ole saatavilla kaapelitv-laskulle ollenkaan.

Meillä ainakin loppuu tämä kaapeli-tv kortilla olevien kanavien katselu heti kun määräaikainen sopimus loppuu. Laskutustavoista ei tunnu olevan kellään mitään tietoa.

Ja puhun nyt tosiaan tästä kaapleitvkorttilaskusta, joka siis tulee kuukausittain..
Minna-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei mimmu! Pahoittelut siitä, että olet saanut meiltä ristiriitaista tietoa KaapliTV laskutuksesta. Antin antamat tiedot pitävät paikkansa eli e-laskun saat tilattua myös KaapeliTV -laskulle. Kerroit tuossa ensimmäisesssä viestissäsi, että KaapeliTV-lasku oli tullut myöhässä verkkopankkiisi. Oliko kyse tammikuussa tulleesta laskusta? Osa sähköisistä laskuista lähti silloin viiveellä asiakkaillemme eli kyseessä oli poikkeustilanne. Normaalisti lasku saapuu verkkopankkiin vähintään kaksi viikkoa ennen eräpäivää.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
mimmu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Aivan alusta saakka kun olen kytkenyt laskun e-laskuksi( nyt tulee paperilasku), ne laskut ovat tulleet juuri ennen eräpäivää. Näin tapahtui jo marras, joulu ja tammikuussa. Osa laskuista ei ole tullut ollenkaan, koska sielllä on ollut hyvityskuukausia, jotka ovat käytännössä olleet ilmaisia. Jokin määräaikaisuuden tarjousjuttu. Vuoden voimassa ja maksan vain kymmenestä kuukaudesta.

Tässä laskutuksessa on ollut aina jotain vikaa. Kun vielä oli pelkkä paperilasku vaihtoehto (oli ilmainen), laskut eivät ollenkaan tulleet perille. Tai siis eivät ollenkaan lähteneet. Yksikään nyt tullut e-lasku ei ole tullut silloin kuin pitäisi (kuun alussa, koska laajakaistalasku tulee samoihin aikoihin, ja se tulee ajallaan).

Miksi soneran sivuilla ei ole tv- ja kaapelilaskutusosiossa nähtävillä e-laskuvaihtoehtoa?

Laskut saavat tulla niin kauan kotiin paperisena, kun posti vielä sentään kulkee, Tammikuun lasku tuli muistaakseni verkkopankkiin vasta vkolla 20. Muistan sen vielä, koska soitin asiakaspalveluun ja totesin, että laskun eräpäivään on alle 14 päivää.

Minusta on vain typerää sekä epäoikeudenmukaista, että luvataan jotakin, mitä ei voida toteuttaa. Miten ihmeessä se laajakaistalasku tulee ajallaan verkkopankkiin, kun se erääntyy samaan aikaan kaapelitv:n laskun kanssa?

Harmi, että taloyhtiöömme ei saa muuta kuin soneran kaapeli-tv:n. Olisin vaihtanut jo aikapäivää sitten.
mimmu_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tämä on suoraan teidän nettisivuilta lainattu teksti:

"Miksi ottaisin e-laskun?

Paperiton elämä on helpompaa, sillä e-Lasku-palvelussa laskusi eivät mene hukkaan. Voit arkistoida laskut omaan verkkopankkiisi tai tallettaa ne omalle tietokoneellesi. Näet laskusi myös Soneran Omilla Sivuilla Laskuarkistossa vähintään vuoden ajan. Kun lisäät Omille Sivuille matkapuhelinnumerosi, saat tekstiviesti-ilmoituksen* verkkopankkiisi lähteneestä e-Laskusta.
Laskujen maksaminen e-Lasku-palvelun avulla on helppoa.
Maksaminen on turvallista, koska käytät omaa verkkopankkiasi.
Saat laskut suoraan verkkopankkiisi.
Tarkastat ja hyväksyt laskut napinpainalluksella, ei viitenumeroiden syöttöä.
Voit tilata e-laskuna laskutettavan matkapuhelinliittymäsi laskusta puheluerittelyn ilman kuukausimaksua (normaalisti 2,0705 €/kk).
Päätät laskun maksupäivän aivan kuten ennenkin, laskua ei veloiteta ennen kuin olet hyväksynyt sen.
Säästät luontoa ja pysyt aina ajan tasalla!
*palvelu ei toistaiseksi ole käytössä kaapeli-tv-asiakkailla"

Minusta tämä on vähän ristiriidassa sen tiedon kanssa, mitä minä teiltä saan.
Lisäksi asiakaspalvelija joka soitti minulle muistaakseni tammikuun lopussa sanoi, että e-lasku ei ole juuri nyt saatavilla kaapeli-tv-asiakkaille.

Minä hiukan ihmettelen tätä teidän infoamisperiaatetta. Jokainen sanoo erilailla. Kuka on oikeassa?
Paperlasku maksaa melkein kolme euroa. Minusta minun pitäisi saada se jo ilmaiseksi, kun kukaan ei tiedä , mikä laskutustapa on olemassa. Kannattaisiko ehkä päivittää nettisivut, jos kerran e-laskun saa kaapeli-tv-asiakkaatkin?
mymble1_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tämä TeliaSoneran laskutus on aivan kummallista.
Samoin asiakaspalvelu.
Olen asiakkaanne edunvalvojana toimiva omainen. Kun havaitsin syksyllä 2013 että suoravelonnassa olevasta laskusta veloitetaan 2,90 euroa paperilaskun lähetyksestä, otin Soneraan yhteyttä. Pitkällisen tuskailun kautta jätin soittopyynnön! Johon sitten vastattiin noin viikon kuluttua!
Siellä neuvottiin e-laskun teko, ja sen teinkin. (En suinkaan tehnyt elämäni ensimmäistä e-laskuvaltuutusta). Vannotin, ettei paperilaskuja saa lähettää. (Asiakastiedoissa oli kyllä sähköpostiosoite, mutta minulle ei sähköpostilaskusta sanottu sanaakaan). Mutta eihän se ole onnistunutkaan!!! Siis e-laskutus!
Otin tämän laskuttamisen puheeksi myös eilen, kun jaksoin roikkua maksullisesti puhelinlinjalla huonoa musiikkia kuuntelemassa reilun 6 minuuttia (valikko kertoi että jonotus kestäisi 3 min). Silloinkin asiakaspalvelija puhui vain e-laskusta.
Ilmeisesti TeliaSonera haluaa nimenomaan ANSAITA RAHAA tällä laskuttamisella, näin nyt asian ymmärrän.
Loimme myös omille sivuille pankkitunnuksia käyttäen tunnukset. Mutta yllätys, yllätys! Sinnekään kirjautuminen ei onnistunut. (Ja edelleenkin: osaan kyllä luoda tunnuksia ja muualla ei tällaista problematiikan muuria ole olemassa kuin tässä!!!)
Olen KIUKKUINEN!!!
Johannes_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1396 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi mymble1! Ikävä kuulla, että e-laskun kanssa on ollut ongelmia. Kytkennän pitäisi kyllä onnistua verkkopankissa. Tässä vielä tarkemmat ohjeet:

1. Hae viimeisimmän paperilaskusi tilisiirto-osasta viitenumero.
2. Kytke e-Lasku Kaapeli-TV-laskullesi omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe KAAPELI-TV. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä.
3. E-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt Soneralle ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
4. Voit ottaa verkkopankissasi käyttöön e-Laskun yhteyteen lisäpalvelun, jossa pankki maksaa laskun loppusumman automaattisesti tililtäsi ilman erillistä hyväksymistä. Palvelun voit ottaa joko e-Laskun kytkennän yhteydessä tai myöhemmin.

Oletko luonut Sonera Tunnukset siis edunvalvottavan pankkitunnuksilla? Tämän jälkeen kirjautumisen pitäisi kyllä onnistua. Kaapeli-TV:n osalta Omat Sivut ovat vielä vaiheessa ja toistaiseksi siellä pystyy ainoastaan valitsemaan Mix-paketin kanavat. Lisätietoja löydät täältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut