laajakaista tarjous

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Verkkosivuillanne lukee näin:
"Tarjoamme sinulle nyt seuraavan saatavilla olevan nopeuden lisähintaan 4 €/kk 18 kuukauden sopimuksella."

Minulla on nykyisin 8 megan laajakaista ja tilasin pari viikkoa sitten noston 24 megaan tuolla 18 kk:den määräaikaisella sopimuksella, kun sitä tarjottiin.

sanottiin että saan määräaikaissopimuksella seuraavan nopeuden samaan hintaan kun maksan tästä 8 megasesta. myös tietoturvan hinta tietty samana.

katsoin osoitekohtaisen hinnoittelun, ja maksan nyt ja tulevasta 24 megan liittymästä 40,89 €/kk + tietoturva 7,89 €

Kuitenkin verkkotarjouksessa on nuo uudet hinnat osoitteellani 24 megaseen siirryttäessä 39,90 € ja tietoturva puoleen hintaan eli 3,95 €.

häviän tuossa hinnoittelussa 4,93 €

minulla on kyllä nimi kuka tämän hinnoittelun tarjosi, eli voin olla häneen yhteydessä kun laskusta tarkistan.

hän lupasi laajakaistan nopeuden olevan kunnossa parin viikon sisällä.
nyt on mennyt pari päivää yli, ja nopeutta ei ole nostettu.
pitääkö minun ottaa modeemi irti seinästä ennen kun uusi nopeus tulee, vai jotain muita toimenpiteitä ?

ilmoitetaanko tästä jotenkin, koska tuo 18 kk:den määräikaissopimus on päättymässä, vai pitääkö se itse laskea ?

4 kommenttia

"Tarjoamme laajakaistaasi nopeudennoston yhdellä nopeusluokalla, Sonera Tietoturvan sekä Sonera Varmuuskopion hintaan 10e kuukaudessa."

Tätä "Kolme kovaa" tarjousta olen katsellut. ja tuosta oli puhetta juuri asiakaspalvelijan kanssa reilu pari viikkoa sitten. kun samalla ostin tämän TehoPc pöytäkoneen.

Sanoi että saan nopeuden noston mistä maksan saman kun nykyisestä + varmuuskopiopalvelun. Eli lasku tulee olemaan sama kun tähän asti 8 megasesta (40.89 € + teitoturva samaan hintaan kun nyt eli 7,89 €)
Tuo 48,78 € on aika kaukana kympistä.
Nopeuden nostoa vielä odotellaan. tämä tehtiin siis perjantaina 9.10. ja aikaa on kulunut pari viikko + pari arkipäivää päälle ja laajakaista toimii vielä 8 megan nopeudella. siis teoriassa. käytännössähän se on hitaampi.
kone tuli kyllä viikossa. ja tämän koneen hintakin oli sitten muuttunut parilla eurolla per kuussa halvemmaksi. häviän koneen hinnassakin siis 72,00 €.

Näin se Sonera palkitsee pitkäaikaisia vanhoja asiakkaitaan.

Näistä oli jossain aikaisemmin kirjoittamassanikin juttua, ja vastaan niihinkin, kun löydän.
Ja lisäksi tuo varmuuskopio ohjelma tuli vaan kokeiluversiona (3 kk) tietokoneen mukana. Kun käsitin että saan sen laajakaistasopimuksen mukana kaupan päälle.

Täytyis kaiken sovitun saada kirjallisena sähköpostiin.

Miten saa asiakaspalveluun yhteyden tietylle henkilölle. Hän antoi nimensä, että voin soittaa ja kysellä häntä. mutta puhelumaskut Soneralle on niin päätähuimaavat että ei jaksa jonotuksineen kaikkineen. Sähköposti suoraan tälle asiakaspalvelijalle olisi nopein ja halvin ja viisain tapa. jäisi joku dogumenttikin.
Jos teet palvelupyynnön asiakaspalveluun, niin sinulle soitetaan ja selvitetään liittymäsi hinnoittelu ja tarkistetaan että luvatut tarjoukset ovat mukana liittymän hinnassa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Olen tehnyt palvelupyynnön useampaan kertaan nyt neljän päivän aikana. sieltä ei ole kuulunut mitään vastausta. vaikka höylisti luvataan ottaa yhteyttä viimeistään seuraavana työpäivänä. Soneralla taitaa nuo työpäivät olla aika harvakseltaan.
Tai sitten on tosiaan niin että samaa linjaa vedetään joka asiassa, eli ei päde mikään mitä luvataan.

Vastaa