netti/puhelinverkko ongelma

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Elikkä tänään päivällä katosi kaikki kentät puhelimesta (lumia 820). en siis saanut soitettua, en viestejä lähetettyä eikä nettiyhteys pelannut. usean puhelimen uudelleen käynnistyksen jälkeen ja useamman kymmenen soitto yrityksen jälkeen sain yhden puhelun yhdistymään. Jonkin aikaa tästä eteenpäin vaimo koitti mulle soittaa, eikä hänkään päässyt puhelimellaan mihinkään suuntaan. onkohan matkapuhelin verkossa täällä Akaan suunnalla jotain häiriöö mahdollisesti kun tuollaista tekee?

Sitten tämä netti ongelma vielä. eli tuon jälkeen on netti takkuillut. ei suostu yhdistämään oikein mihinkään sivulle. olen yrittänyt myös tähän ongelmaan puhelimen uudelleenkäynnistystä mutta tuloksetta. joskus satunnaisesti olen jonkun sivun saanut avattua kertaalleen. osoitepalkkiin uusi osoite heti perään niin alkaa lataan mutta aikansa ladattuaan ilmoittaa että sivun lataus ongelma. facebook sovellus ilmoittaa että ongelmia tiedonkeruussa. Lumian tuo suurennuslasi nappi (bing hakukone) hakee aikansa ja sit se herjaa jostain dns viasta. mitäs kautta lähdemme purkamaan tätä ongelmaa?

9 kommenttia

Hei AkaanKurja!

Kiitos viestistäsi ja pahoittelen, että liittymässäsi on ilmennyt ongelmia.

Viitaten myös puhelinkeskusteluumme. Tällä hetkellä liittymäsi toimii normaalisti. Hieno homma!


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Minulla on nyt taysin sama ongelma oman Lumia 920:n kanssa. Puhelin ei itseasiassa pysy enaa verkossa juuri ollenkaan, tai sitten verkon voimakkuus on todella heikko (2G, 1/5 - 2/5 tolppaa). Puhelin on ollut tassa tilassa pari paivaa. Soneran tornista pitaa olla nakoetaisyydella etta paasee 3G verkkoon. Pari soft resettia tehty, ei auta. Oma sim-kortti toimii vaimon Lumia 620:ssa mainiosti, nyt sisatiloissa oma 920 ei loyda verkkoa ollenkaan, vaimon puhelin nayttaa 3G verkon 4/5 vahvuutta. Antenni sokona? Auttaisiko hard resetti?
Hei teemui!

Käytkö korjaamassa tuon asiakasnumerosi. Siellä taitaa olla tällä hetkellä välilyöntejä jolloin meille näkyy vain kaksi ensimmästä numeroa. Hard resettiä kannattaa ehdottomasti kokeilla ja jos siitä ei ole apua niin ihmetellään sitten lisää.
Merja_J kirjoitti:
Hei teemui!

Käytkö korjaamassa tuon asiakasnumerosi.


Done.

Merja_J kirjoitti:

Hard resettiä kannattaa ehdottomasti kokeilla ja jos siitä ei ole apua niin ihmetellään sitten lisää.


Resetti tehty tai oikeastaan menossa. Kuinkas kauan tuota rattaiden pyorimista pitaisi katsella? Ne on pyorinyt tuossa naytolla pari tuntia.

Nyt lahtee vanha SGS2 kayttoon, puhelimella kun on kiva valilla puhuakin.

Edit: rattaat pyorii vaan, taitaa olla nyt yli 4h
Rattaat pyorii vaan, nyt yli 24h. Yrittanyt just uudestaan soft resettia, ei auta.

Taisi 920 jumiutua lopullisesti. Great. Muotoilun pyolesta silla voisi varmaan heittaa hyvin leipia tuossa lahilammella.
Hei.

Jostain syystä välillä puhelimeeni ei tule puhelut eikä viestit läpi, enkä pysty soittamaan eikä viestit mene perille.
Puhelin näyttää täysiä kenttiä ja 3,5G yhteyttä. Puhelimen kun käyttää kiinni, niin toimii normaalisti.

Netti yhteys pätkii kanssa välillä. tulee ilmoitus "An error occurred".

Puhelin on Nokian N9
Olen tällä hetkellä Ruotsissa, ja minulla on Sonera Sopiva -liittymä, jonka pitäisi toimia täällä, eikä pitäisi tulla ylimääräistä laskuakaan.. Noh, ongelmana on nyt se, että ei verkkoa. Olen laittanut lentokonetilan päälle ja pois, sammuttanut puhelimet, painanut koti-näppäintä ja lukitusnäppäintä yhtäaikaa. Missähän mahtaa olla vika??
Varmaan olet jo tullut Ruotsista pois mutta vastaan kun Soneran asiantuntijat ei vastaa.

Luulisin että sinulla on verkkoveirailut estetty puhelimessa? Vaikka siis lasku on Soneran sopivalla sama kuin suomessa niin silti käytät muuta verkkoa, Ruotsissa Teliaa. Verkkovierailut pitää siis olla sallittu.
Kiitos Arski64 avustasi ja pahoittelut saratin viivästyneestä vastauksestamme! Toinen syy toimimattomuuteen saattaa olla se, että liittymässä on Roaming-esto. Voit tarkistaa ja poistaa estot Omilta Sivuilta.

Vastaa