Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mso91_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

sonera viihde muutama kysymys

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
1. pudottaako netin nopeuden, kun nykyinen nopeuteni on 100mb, mutta viihdettä tilatessa antaa vain 24mb vaihtoehdon, miksi?

2. digiboksia on ilmeisesti saatavilla myös kovalevyllisenä mallina? maksaako erikseen? ja ylipäätään joutuuko digiboksista maksamaan jotain(siis käyttöhän maksaa sen kuukausimaksun, mutta tarkoitan, että maksaako itse laite?)?

3. voiko tallenteita katsoa netistä koneella ja/tai muilla laitteilla?

4. muistan lukeneeni, että yli 90vrk vanhat tallennukset, jotka on verkkokiintolevyllä poistetaan automaattisesti, onko totta ja miksi?

5. voiko tallennuksia siirtää verkkolevyltä digiboksin omalle kovalevylle tai voiko tallennuksia ladata tietokoneelle?

6. paljonko digiboksilla on tilaa tallentaa(verkko ja oma kovalevy)?
7 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei mso91,

1. pudottaako netin nopeuden, kun nykyinen nopeuteni on 100mb, mutta viihdettä tilatessa antaa vain 24mb vaihtoehdon, miksi?

Viihdepalvelu toimii vain VDSL ja ADSL liittymissä joissa nopeudet vaihtelee saatavuuden mukaan 24mbit - 100mbit välillä. Mikäli käytössäsi on nyt 100mbit kaapeliyhteys, ei viihdettä voida kaapeliyhteyteen lisätä jonka vuoksi nopeutesi mahdollisesti tipahtaa 24mbit ADSL-liittymäksi.

2. digiboksia on ilmeisesti saatavilla myös kovalevyllisenä mallina? maksaako erikseen? ja ylipäätään joutuuko digiboksista maksamaan jotain(siis käyttöhän maksaa sen kuukausimaksun, mutta tarkoitan, että maksaako itse laite?)?

Kovalevyllinen laite on hankittavissa kertamaksullisella lisähinnalla mutta omistus/huoltosuhde pysyy Soneralla. Laitteen tarjoushinta tällä hetkellä on 99€ + mahdollinen toimitusmaksu viihdelaitteiston kanssa. Laitteesta ei tule muita jatkokuluja.

3. voiko tallenteita katsoa netistä koneella ja/tai muilla laitteilla?

Toistaiseksi tallenteita ei voi katsoa millään muulla laitteella kuin Viihdepalvelun digiboksilla.


4. muistan lukeneeni, että yli 90vrk vanhat tallennukset, jotka on verkkokiintolevyllä poistetaan automaattisesti, onko totta ja miksi?

Kyllä, yli 90vrk vanhat verkkotallennukset poistuvat automaattisesti. Tähän on syynä kanavien ja ohjelmien tekijänoikeudelliset määräykset. Kiintolevylle tallennetut ohjelmat säilyvät niin kauan kunnes käyttäjä ne poistaa.

5. voiko tallennuksia siirtää verkkolevyltä digiboksin omalle kovalevylle tai voiko tallennuksia ladata tietokoneelle?

Tallennuksien siirto verkosta --> kiintolevylle ei onnistu. Tallennuksia ei voi myöskään ladata tietokoneelle katsottavaksi. Kun ohjelma valitaan tallennettavaksi, kysyy kiintolevyllinen digiboksi halutaanko ohjelma tallentaa verkkoon vai kiintolevylle. (Maksukanavat tallentuvat aina kiintolevylle, niitä ei voi tallentaa verkkoon)

6. paljonko digiboksilla on tilaa tallentaa(verkko ja oma kovalevy)?

Digiboksilla on verkkotallennustilaa 3000h ja kiintolevyllä 320Gb joka riittää n. 150h nauhoituksiin (peruslaadulla)
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mso91_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
mietin vaihtoehtoja maksukanavien tallentamiseen, mutta mikäli viihde tiputtaa nettinopeuteni, ei tämä ole ratkaisu

asun kaapelitaloudessa ja kaapelin kautta olisi toki paras vaihtoehto saada nämä näkymään.Lähinnä tarkoitan c more ja/tai viasat film kanavia, viime vuonna viasat tarjosi viasat kulta paketin näkymään kuukauden ajaksi ilmaiseksi, mutta kaapelikortti tätä varten piti hakea.Kävin hakemassa kortin, mutta kanavia en saanut näkymään sitten millään se että oliko vika sitten kortissa, lukijassa tai jossain muussa ei selvinnyt
kukaan ei tiennyt soneran liikkessäkään miksi ei toiminut, eivätkä saaneet toimimaan sielläkään kun kokeilivat, tosin en omista kaapelidigiboksia niin käytössä oli kortinlukija joka laitetaan tvseen kiinni ja se oli alunperin ostettu antennitalouteen, joten en taas tiedä oliko yhteensopiva kaapelissa, mutta eikö ne ole yleensä yhteensopivia molempiin?

tämän takia olen miettinyt muita ratkaisuja maksukanavien katsomiseen ja tallentamiseen

tällä hetkellä käytössäni on maxivision digiboksi, jonka kautta on tällä hetkellä näkyvissä mtv3total paketti, mutta tosin niitäkään ei onnistu tallentamaan, joten mikähän ratkaisuksi?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei mso91

Jos nopeudesta et halua tinkiä ollenkaan, on paras vaihtoehto juuri tuo kaapelikortti. Käytitkö omaa lukijaasi liikkeessä testissä ja se ei toiminut? Uskoisin silloin että vika on lukijassa TAI kyseessä on ollut HD-kortinlukija joka olisi tullut linkittää korttisi kanssa jotta kanavat olisivat näkyneet.

Kortinlukijat käyvät kyllä ristiin antenni ja kaapelivirittimien kanssa. Tallennusongelman saisit mielestäni ratkaisuta myös tätä kautta näppärästi esim. hankkimalla kortinlukijallisen HD-digiboksin tallennusominaisuuksilla. Maxivisionin boksi jäisi täten ylimäräiseksi.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mso91_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jos nopeudesta et halua tinkiä ollenkaan, on paras vaihtoehto juuri tuo kaapelikortti. Käytitkö omaa lukijaasi liikkeessä testissä ja se ei toiminut? Uskoisin silloin että vika on lukijassa TAI kyseessä on ollut HD-kortinlukija joka olisi tullut linkittää korttisi kanssa jotta kanavat olisivat näkyneet.

kokeilin 2 eri lukijaa(omani oli joku conax ja toinen joka oli lainassa kaverilta oli finnsat) ei ollut hd lukijoita mielestäni kumpikaan ja tämän lisäksi kävin vielä mummollani kokeilemassa finnsatin kaapelidigiboksilla, eikä toiminut(en tosin ole aivan varma, mutta kumminkin lähes että mummoni asuu soneran kaapeliverkossa) liikkeessä käydessäni sanomassa, että en saanut toimimaan niin myyjä kokeili korttiani liikkeessä olevaan digiboksiin(eli en vienyt kyseisiä lukijoita näytille, mutta yritin ottaa tarkat mallinumerot molemmista ylös ja näyttää niitä myyjälle ja hän sanoi, että pitäisi toimia kummallakin)


Kortinlukijat käyvät kyllä ristiin antenni ja kaapelivirittimien kanssa. Tallennusongelman saisit mielestäni ratkaisuta myös tätä kautta näppärästi esim. hankkimalla kortinlukijallisen HD-digiboksin tallennusominaisuuksilla. Maxivisionin boksi jäisi täten ylimäräiseksi.

ostaisin kyllä kaapelidigiboksin, jos vain tietäisin varmasti, että saan kanavat näkymään kortin avulla
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei mso91

Jos testasit korttia useassa eri lukijassa ja eri käyttöpaikoilla, uskoisin ettei vika ole silloin ollut laitteissa. Testattiinko kortti toimivaksi myös Soneran liikkeessä? Mahdollisesti itse korttikin on voinut olla viallinen tai sitten korttinumeroinnissa on ollut virhe.

Teitkö asiasta yhtään vikailmoitusta silloin kun kortti sinulla oli?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mso91_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
ilmeisesti ei toiminut soneran liikkessäkään, enkö edellisessä viestissä tämän jo sanonut?
en muista mitään vikailmoitusta tehneeni.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Mso91,

Aiemmassa viestissäsi ei ilmennyt tuo kortin toimivuus liikkeessä. Mutta kortti siis ei ilmeisesti sielläkään ollut toiminut. Tämä viittaisi vahvasti siihen että vika on ollut itse kortissa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut