thomson TG789vn hidastelu ja pätkiminen


Hei,
mulla olis tuommonen thomsonin modeemi ja siinä koti tv, langattomasti yhdistetty läppäri ja verkkojohdolla yhdistetty pöytäkone, internet tv ei pätki ikinä mutta jostain syystä tietokoneissa alkaa netti jumimaan eikä pääse mihinkään vaikka tv:n sammuttaisi. Välillä se tekee niin että pöytäkonetta ei päästä enään nettiin mutta kannettavan päästää ja joskus toisin päin. Modeemin uudelleenkäynnistys yleensä korjaa asian mutta sitäkään ei viittis joka välissä tehä. Mikähän mahtaisi olla ongelmana

12 kommenttia

Hei t33mur,

sinun kannattaa tarkistaa ohjeiden avulla verkkoasetukset tietokoneiltasi.

Jos Thomsonin Broadband -merkkivalo sammuu, niin tämä tarkoittaisi katkosta koko internet-yhteydessä. Tästä nyt ei vaikuttaisi olevan kyse, koska kerrot Koti TV:n näkyvän koko ajan, vaikka koneillasi on ongelmaa.

Thomsonin palvelureitittimelle löytyy muutamia vinkkejä tuon sivun alalaidasta. Ne ovat lähinnä langattoman lähiverkon muodostamisen ongelmiin liittyviä apuja.
Hei,
verkkoasetukset on kunnossa, yleensä kun nettiliikenne koneella alkaa jumimaan pingit menee jollain tavalla kummiski läpi mutta viiveet vähän isompana. esim. googleen pingaus pyörii 130-200 paikkein mutta kun yrittää avata sivua niin se vain yrittää yhdistää sivuun niin kauan kuin aikakatkaisu sen pysäyttää.
Moi!

Olen tässä reilun viikon verran ihmetellyt kotitv:n pätkimistä.
Kuva pysähtelee ja ääni räsähtää niin että välillä korviin sattuu. Olen käynnistänyt kotitv:n uudelleen ja thomsonin uudelleen (sitten ensin käynnistänyt thomsonin ja sitten kotitv:n) ja silti ei mitään apua. Kaikki johdot on teiltä tulleita eikä mitään muutoksia olla tehty. viimeksi olen nettiyhteyksistä ollut teille yhteydessä muistaakseni kesällä, mutta silloin nettiyhteys oli liian alhainen. Nyt yhteys on n. 13-15megaa ja viive 35. Eli pitäis toimia ihan ok, mutta silti pätkii! Missähän vika?
As.nro ***********
Hei Miikku

KotiTV pätkinen voi johtu mahdollisesta virheilystä. Ilmeisesti laajakaista toimii normaalisti? Kuinka pitkä puhelinjohto sinulla on käytössä modeemin ja puhelinpistokkeen välissä?

Oletko kokeillut resetoida modeemia? Thomsonin resetointi ohjeet löydät täällä (kohta tehdasasetusten palautus): http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG789

Kokeile myös tehdä digiboksille ohjelmiston poisto ja tehdasasetusten palautus. Ohjeet siihen löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kot ... atilanteet

Mikäli näistä ei ole apua, tee asiasta vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soitammalla Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyynnön, niin me otamma yhteyttä sinuun.

Vikailmoituksella asiaa voidaan tutkia tarkemmin ja pätkiminen saadaan loppumaan!
Kiitos vastauksesta Arttu!

Resetoin reitittimen ja digiboxin uudelleen asensin. Silti pätkiminen jatkuu.
Puhelinjohto on se, mikä paketissanne on tullut.
Huomasin eilen sellaisen että tallennetut ohjelmat eivät pätki ollenkaan mutta suorat ohjelmat pätkii. Myöskään kaikilla kanavilla pätkiminen ei ole yhtä jatkuvaa.
Tarttee varmaan taas tehdä vikailmoitus...
Kyllä tuossa purkissa jotain häikkää on. Itselläni pätki kaksi yhtäaikaista sisäverkon sisäistä ssh-yhteyttä samaan IP:een puttyn virheilmoituksella connection reset by peer. Yksittäinen yhteys pysyi pystyssä. Myös Mechwarrior Onlinen pelaaminen oli tuskaista, sillä suuri osa matseista keskeytyi yhteyden katkeamiseen. Valitettavasti en vaivaudu plugaamaan tuota kikkaretta enää koskaan seinään selvittääkseni firmisversiota, joten virheilmoituksestani tuskin on apua kenellekään.

Molemmat mainitut ongelmat Koti-TV:n lisäksi hävisivät kytkemällä takaisin iankaikkisen vanha Linksysin reititin; palasivat takaisin kämppiksen eukon Dancenkatselutarpeen ajaksi ja katosivat jälleen iäksi ilmoitettuani talosta jatkossa puuttuvan televisiokanavat.
Hei Miikku,

Oletko kokeillut KotiTV:tä nyt? Vieläkö kanavien pätkiminen jatkuu? Jos ongelmaa on edelleen niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Huomenta!

Itse asiassa tällä hetkellä kotitv taas toimii. Pätkiminen lakkasi pari päivää viimeisen viestini jälkeen. Tosin maanantaina Thomson meni kokonaan jumiin (kotitv pysähtyi ja netti katkesi) ja ei auttanut muu kuin resetointi. Sen jälkeen on taas toiminut. Seurailen tilannetta.
Täällä juuri sama ongelma kuin t33mur:lla.

Eli Thomsonin TG789vn:ssä on kiinni koneita sekä ethernetin että langattoman verkon kautta. Yhdessä Thomsonin ethernet-portissa on Applen Airport Extreme-tukiasema, joka on konffattu toimimaan 5GHz-kaistalla (Thomson siis jakaa internettiä 2,4GHz:lla ). Airport on siltaava ja Thomsoni jakaa DHCPllä osoitteet koko verkolle.

Vika näyttäisi olevan, että välillä osa verkossa kiinni olevista koneista ei saa HTTP-liikennettä kulkemaan. SSH toimii, ja ping:it menevät perille, mutta webbi ei toimi. Tuota HTTP-yhteyksien tipahtamista tapahtuu ilmeisen satunnaisesti milloin missäkin koneessa, riippumatta siitä ovatko kiinni tuon Thomsonin vai Airportin langattomissa verkoissa tai ethernetissä. Resetointi yleensä auttaa hetken, jos ehkä en voi olla varma ettei se vain tipauta sillä hetkellä käyttämättömiä koneita.

Verkkodiagnostiikka ei (ainakaan Applen koneissa) löydä noista yhteyksistä ongelmaa (ei ilmeisesti tarkista HTTP-yhteyksiä), mutta tipahtamisen yhteydessä kaikki HTTPn päällä pyörivä lakkaa toimimasta (web, Skype, VPN).
Hei panze

Ongelma kuulostaa hieman merkilliseltä. Tarkastin linjan tilan ja modeemi näyttää pysyvän linjalla hyvin. Jotenkin en usko, että vika voi jäädä tietokoneisiin, jos sinulla on useampi laite käytössä? Olet kokeillut useampaa laitetta nimenomaan suoraan Thomsonista ethernet-kaapelilla?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että vika voisi jäädä Thomsoniin. Mahdollisesti vika voi olla myös linjassa, mutta suoraan en sitä epäile. Nimenomaan juuri sen takia, koska vain osa liikenteestä tippuu alas. Resetoidessasi Thomsonia, syttyyhän Power-valo oranssiksi?
ethernet-kaapelilla mulla on pelkästään pöytäkone sekä kotitv boxi, langattomasti mulla on nyt 4 laitetta yleensä verkossa. ongelma vaihtelee kaikkien kesken, jopa pöytäkoneella netti menee pois vaikka kaapelilla kytketty. thomsonin hallintapaneelista kun käyn poistamassa ongelmakoneen sovittimen tiedot niin yleensä alkaa samantien kone toimiin ilman modeemin uudelleenkäynnistystä.
hei T33mur,

Olisitko yhteydessä vikapalveluumme, niin voisimme selvittää ongelmaa hieman tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa