peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59153 Jäsentä
163978 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
11/40

Vs: Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Tässä tapauksessa joudun pyytämään, että otat uudestaan yhteyttä aspaan, niin lähetetään tilausvahvistus uudestaan. Ja Vaihtodiili on kyllä käytössä kaikissa Telia Kaupoissa ja Telia Express -pisteillä, kuten sivuillamme luvataan.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎30-12-2017
Kirjoituksia: 3
12/40

Selvä, siis minäkin näillä tiedoilla saisin hyvityksen vanhoista laitteistani. Eikö kuitenkin ole hiukan huonoa asiakaspalvelua, että en saa käyttää hyvitystä ostamaani laitteeseen vain koska olin jo ehtinyt maksaa sen? Tapauksessani jos ostamani laite olisi ollut normaalihintainen, minun kannattaisi perua kauppa ja marssia ostamaan laitetta myymälästä vanhojen puhelimieni kanssa, koska silloin saisin saman vaihtoedun hyödynnettyä tässä ostoksessa? Mainonnasta saa helposti sen kuvan, että etu on samanlainen - osti laitteen sitten liikkeestä tai verkosta, vaikka asia ei ole näin. Liikkeestä ostettaessa hankit yhden laitteen ja säästät hiukan rahaa, kun taas verkosta ostettessa voit hyödyntää edun vasta seuraavasta ostoksesta.

Hämäännyin tosiaan aikaisemmin ajattelemaan että "hyvitys" tarkoittaa hyvitystä uudesta laitteesta, mutta se tarkoittaakin hyvitystä vanhasta laitteesta. Nämä on helppo sekoittaa, kun kyse on "vaihto"diilistä. Luulen nyt kuitenkin ymmärtäväni. 

Kiitoksia @IlariJR selvennyksistä ja siitä, että palaute on siirtynyt eteenpäin. Toivottavasti tulevaisuudessa mainonta olisi yksiselitteisempää, vaikka on myönnettävä että oma luetunymmärtämiseni on osasyyllinen tässä sekaannuksessa. 

Erittäin huolissani olen kuitenkin asiakaspalvelustanne. Tässä suoralainaus asikaspalvelijan suusta diilistä kysyessäni: No onhan ne kauniita mainoslauseita mutta... Seuraavaksi minulle kerrottiin että puhelimieni arvo on mitätön. Toivottavasti oli kyse asikaspalvelijan omasta yksittäisestä kämmistä.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
13/40

@AsiakasAri: Tosi hyvä, että laitoit tänne viestiä ja pahoittelen omasta puolestani aiheutunutta vaivaa ja harmia. Tässä on meillä selkeä kehittymisen paikka. Palaute meni tosiaan jo eteenpäin Vaihtodiilin vastuuhenkilöille ja pistän tämän viimeisimmän kommenttisi sinne jatkoksi. Toivottavasti saat lahjakortin vihdoin lunastettua ja siitä olisi sinulle oikeasti hyötyä Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎04-01-2018
Kirjoituksia: 2
14/40

Itsellänikin huono kokemus tuosta vaihtodiilistä. Yritin ensin viedä vanhan puhelimen Express pisteeseen, josta neuvottiin menemään liikkeeseen. Sellossa tämä oli kohtuullisen yksinkertaista, joten menin liikkeeseen. Halusin hankkia IPad pro:n ja tätä ei tietenkään liikkeessä ollut, joten jätin vanhan puhelimen liikkeeseen ja sain lahjakortin, jota en siis voinut käyttää laitteen hankintaan. Myyjä tilasi minulle laitteen netin kautta ja siellä ei siis ollut mitään paikkaa, johon olisi lahjakortin koodin voinut laittaa.

Mietin sitten, että mitä tarvisin, koska lahjakortti on voimassa vajaan 3 kuukautta. No luonnollisesti suojakuoret tähän hankkimaani laitteeseen olisi järkevä hankinta, mutta Telialla ei ollut myynnissä yhtään mallia, joka kävisi IPad pro laitteeseen. Jatkoin surffailua nettikaupassa ja keksin, että voisimme tarvita uuden Apple TV laitteen. No tämäkin oli niin laatutuote, että tätä ei ole eikä ole tulossakaan myyntiin liikkeisiin, joten lahjakorttia ei voi käyttää tähänkään. Nyt minulla on siis lahjakortti, jolla en tee mitään. Toivoisin, että Telia miettisi uudelleen tuon vaihtodiilin ja antaisi käyttää lahjakortin, vaikka liittymämaksuihin tai sitten verkkokauppaan!

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎02-01-2018
Kirjoituksia: 6
15/40

No eihän tässä vaihtodiilissä tunnu paljon olevan järkeä jos jo useampi on saanut vain huonoa palautetta.

Itse olin tänään yhteydessä vielä kertaalleen Telian asiakaspalveluun ja tällä kertaa, ensimmäistä kertaa siellä oli asiakaspalvelija joka oli kartalla koko vaihtodiili-asiasta.

Jäin kuitenkin nyt miettimään tätä vanhan puhelimen palautusta, että saanko siitä siis jonkin lahjakortin? En siis hyvitystä uudesta laitteesta, jonka maksu on vielä kesken? Tulin siihen tulokseen, että en tee mitään Telian lahjakortilla, varsinkaan jos sitä ei kerta voi edes käyttää Telian verkkokaupassa? Onhan niitä olemassa muitakin paikkoja jotka noita vanhoja toimivia luureja ottaa ja pistää kiertämään. Alkaa kyllä todella mennä usko tähän touhuun.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 400
16/40

@HeidiPyy Kiitokset tästä palautteesta! Tuossa olisi kyllä ideaa jos lahjakortti saataisiin toimimaan myös verkkokaupan puolella. Telia kauppojen tilat on kuitenkin rajalliset, joten siitä syystä siellä ei ole kaikkia samoja tuotteita tarjolla, kuin verkkokaupassa. Yleisesti tarjolla on puhelimia, suojakuoria, kuulokkeita, kaiuttimia ja muuta lisätarviketta. 

Toivottavasti keksit kuitenkin jotakin hankittavaa tuolla lahjakortilla 3kk aikana, niin ei menisi sentään hukkaan.

Liiga Yhteisössä.jpg
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
17/40

No niin. Minä sain kuin sainkin oman puhelimeni jätettyä Telia kauppaan ja sain lahjakortin. Tai siis tämmöisen "Voucher" -koodin. Myyjä kaupassa vakuutti, että se toimii verkkokaupassa ja saan lahjakortin käytettyä ilman että minun tarvitsee taas olla yhteydessä asiakaspalveluun. No mitenkäs kävikään? Ajattelin hyödyntää tämän lahjakortin, menin Telian verkkokauppaan ja siirsin tuotteen ostoskoriin. Ainoa kohta mihin tuota koodia pystyin tarjoamaan oli kohta "alennuskoodi". Kävikö koodini tuohon? No ei käynyt. Tarkoituksena on siis hyödyntää tuo lahjakortti Apple Watchiin ja noita ei ole liikkeestä edes saatavilla. Mitäs nyt?

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Kirjoituksia: 805
18/40

@SUKSII  Laitoin tästä juuri selvityspyynnön eteenpäin ja palailen sinulle heti kun saan tarkempaa tietoa asiasta. Osoitteessa telia.fi/vaihtodiili on tosiaan nuo tarkemmat speksit kuinka homma toimii mutta varmistelen vielä ja palaan asiaan.

EDIT: Kuten arvelinkin, sinulle on annettu Telia Kaupasta nyt virheellistä infoa. Tuon voucherin voi hyödyntää vain Telia Kaupassa. Asiakaspalvelustamme voidaan kuitenkin auttaa tuon Apple Watcin kanssa, jotta saisit sen haluamaasi kauppaan. Ole siis yhteydessä vaikka chatin kautta Asiakaspalveluumme ja pyydä heitä tiedustelemaan josko haluamaasi mallia on saatavilla siten että se voitaisiin toimittaa haluamaasi Telia Kauppaan niin saisit tuon lahjakortin käytettyä. Chattiin voit kirjautua telia.fi -sivuilta. Pahoittelut omasta puolestani tästä väärästä tiedosta. 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
19/40

Teillähän toimii vallan mainiosti nämä hommat, kun joka paikasta kerta toisensa jälkeen saa vain virheellistä infoa.

Asioidessani Telia-kaupassa sanoin myyjälle, että en tee tuolla lahjakortilla yhtikäs mitään jos sitä ei voi hyödyntää verkkokaupassa. Lähin Telia-kauppa kotoani sijaitsee noin 160 kilometrin päässä, joten ymmärtänet varmaan että nämä käynnit aiheuttaa hieman järjestelyitä? Myyjä kovasti vannoi että kortti toimii verkkokaupassa ja siitä syystä sen suostuin ottamaan. Vaihtoehtonahan olisi ollut saada tuotehyvitystä? Tai ainakin teidän nettisivuilta sen kuvan saa? (A) Saat hyvityksen vanhasta laitteestasi tuotehyvityksenä tai lahjakorttina Telia Kauppaan, kun olet ostanut uuden laitteesi verkkokaupasta.) Minulla olisi ollut mahdollisuus myös myydä vanha puhelimeni jollekin firmalle ja saada tuosta suoraan rahat käteen. Harmittaa nyt etten tätä tehnyt.

Chat-palveluanne olen käyttänyt vähän ajan sisään kahdesti ja molemmilla kerroilla olen saanut todella tympeää asiakaspalvelua, joten tuota chat-palvelua en ole tämän asian vuoksi aukaisemassa. Täytynee varmaan jälleen kerran olla huomenna yhteydessä asiakaspalveluunne ja vielä maksaakin siitä hyvästä, että olen nyt sattunut saamaan virheellistä infoa.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Kirjoituksia: 805
20/40

@SUKSII Omasta puolestani olen todella pahoillani että tämä meni nyt näinkin hankalaksi. Ymmärrän toki että jos lähin Telia Kauppa on noinkin pitkän matkan päässä, ei siellä noin vain piipahdeta. Chatin kautta asia varmasti hoituu, mutta mikäli et halua sitä kautta olla enää yhteydessä voit joko soittaa meille tai laittaa viestiä avoimella yhteydenottolomakkeella. Tuon kautta lähetettyihin viesteihin vastaillaan noin viikon viiveellä joten siitä syystä suosittelen chattia niin saisit asian hoidettua nopeasti ja sovittua laitteen toimituksesta Telia Kauppaan. 

0 tykkäystä