Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

  • 16 November 2021
  • 65 kommenttia
  • 1797 katselukertaa
Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Näytä ensimmäinen kirjoitus

65 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Myyjä kertoi lähettäneen sinulle tiistaina tekstiviestiä, mutta viesti ei ilmeisesti ole sitten tullut sinulle perille? Tarkastaisitko vielä ettei viesti ole mennyt vahingossa ohitse.

Niin kuin jo mainitsin, viestiä ei ole tullut. Tarkistin

Okei, laitan vielä uudestaan viestiä asiaa hoitaneelle myyjälle, jos hän voisi lähettää viestin uudelleen sinulle.

Kunniamerkki +4

Viimeinen päivitykseni tämän asian tiimoilta. Tänään sain viesti ym asiasta mutta se ei enään lämmittänyt mieltä näitten viikkojen jälkeen ja kävin paikanpäällä ja peruin tilaamani tuotteen/vaihtodiilin. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Viimeinen päivitykseni tämän asian tiimoilta. Tänään sain viesti ym asiasta mutta se ei enään lämmittänyt mieltä näitten viikkojen jälkeen ja kävin paikanpäällä ja peruin tilaamani tuotteen/vaihtodiilin. 

Kiitos että tulit antamaan tilannekatsausta, vaikkakin harmi kuulla että keissi päättyi nyt tällä kertaa näin. 😞

Ymmärrän että koko prosessi on ollut kohdallasi turhauttava, kun ihanteellisinta olisi, että asiat saisi hoidettua yhdellä asiointikerralla ilman säätämisiä. Jos yhtään mieltä lämmittää, niin antamasi palaute on meille hyödyllistä ja enemmän kuin tervetullutta. 🙏🏻

Kunniamerkki

Palautin kierrätykseen eilen puhelimen oston yhteydessä vanhoja puhelimia, mutta jotenkin todella epävarma olo jäi koko hommasta. 

Olisiko minun pitänyt esimerkiksi saada lista palauttamieni puhelimien IMEI-koodeista?

Ja meneeköhän ne puhelimet nyt ihan oikeasti ja asiallisesti sitten eteenpäin?

Ei ollut oikein hyvä kokemus eilen ja kaduttaa koko juttu 🙁

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Palautin kierrätykseen eilen puhelimen oston yhteydessä vanhoja puhelimia, mutta jotenkin todella epävarma olo jäi koko hommasta. 

Olisiko minun pitänyt esimerkiksi saada lista palauttamieni puhelimien IMEI-koodeista?

Ja meneeköhän ne puhelimet nyt ihan oikeasti ja asiallisesti sitten eteenpäin?

Ei ollut oikein hyvä kokemus eilen ja kaduttaa koko juttu 🙁

Voi ei, haluatko avata mikä aiheutti epävarmuutta tuossa tilanteessa? 

Laitteet toimitetaan kierrätyskumppanille jatkokäsittelyyn, jossa niiden tiedot tyhjennetään ISO 9001- ja ISO 14001-laatuprosessien mukaisesti. Niiden kunto tutkitaan yli 40 kohdan tarkastuksessa ja mahdollisesti kunnostetaan Recycled-puhelimiksi. Jos laitetta ei saada korjattua, se päätyy materiaalikierrätykseen. Telia Finlandin Youtube-kanavalla on myös video aiheesta, jos jatkokäsittely kiinnostaa!

Puhelimet löytävät varmasti tiensä asianmukaiseen kierrätykseen.

Kunniamerkki +1

Katsoin puhelimeni vaihtoarvon Telian nettisivuilta ja arvio oli 108€. Liikkeessä vaihtoarvo olikin vain 10€. Mitä ihmettä? Kilpailijoillanne puhelimen vaihtoarvo on noin 115€. Kyseessä on iPhone 11. Sivuillanne puhutaan markkinahinnan vaikuttavan liikkeessä annettavaan arvioon, mutta jos markkinahintaa ei ole otettu huomioon nettisivuilla laskettuun arvioon, asiakkaalle annettu arvio netissä on pelkkää huijausta. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Katsoin puhelimeni vaihtoarvon Telian nettisivuilta ja arvio oli 108€. Liikkeessä vaihtoarvo olikin vain 10€. Mitä ihmettä? Kilpailijoillanne puhelimen vaihtoarvo on noin 115€. Kyseessä on iPhone 11. Sivuillanne puhutaan markkinahinnan vaikuttavan liikkeessä annettavaan arvioon, mutta jos markkinahintaa ei ole otettu huomioon nettisivuilla laskettuun arvioon, asiakkaalle annettu arvio netissä on pelkkää huijausta. 

Hei @Tiia ja tervetuloa Yhteisöön! Toivottavasti löydät foorumiltamme paljon kiinnostavaa luettavaa. 

Nettilaskurimme antaa Vaihtodiilissä alustavan arvion laitteestasi. Puhelimen arvoon vaikuttavat monet tekijät, kuten laitteen merkki, malli, toimivuus ja kunto. 

Laskurimme antama vaihtoarvo pyrkii olemaan mahdollisimman tarkka, ja yleensä se on sama kuin liikkeessä. Lopullinen arvio voi kuitenkin poiketa, jos laitteessa havaitaan esimerkiksi vikoja. 

Kerrottiinko sinulle tarkempia perusteluja tuohon uuteen vaihtoarvoon?

Kunniamerkki +1

Puhelimessa ei ole mitään vikoja. Myyjä sanoi, että liikkeessä saatuun vaihto-arvoon vaikuttaa laitteen ikä ja markkina-hinta, kun taas sivuillanne sanotaan, ettei ikä vaikuta suoraan arvoon. Mitä tarkoittaa ”ei vaikuta suoraan”? Ihmettelen siis edelleen, miten summat eroavat näin suuresti ja mitkä asiat todellisuudessa ovat vaikuttaneet oman puhelimeni pieneen hintaan..? Kysyn myös uudelleen vaikuttaako markkinahinta netistä saatuun vaihto-arvoon?  

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Puhelimessa ei ole mitään vikoja. Myyjä sanoi, että liikkeessä saatuun vaihto-arvoon vaikuttaa laitteen ikä ja markkina-hinta, kun taas sivuillanne sanotaan, ettei ikä vaikuta suoraan arvoon. Mitä tarkoittaa ”ei vaikuta suoraan”? Ihmettelen siis edelleen, miten summat eroavat näin suuresti ja mitkä asiat todellisuudessa ovat vaikuttaneet oman puhelimeni pieneen hintaan..? Kysyn myös uudelleen vaikuttaako markkinahinta netistä saatuun vaihto-arvoon?  

Puhelimen ikä ei siis sellaisenaan ole laitteen hinnan määrittävä tekijä, toki vanhempien laitteiden markkinahinta on luonnollisesti alhaisempi. 

Sellaisen vielä tarkistaisin, että olihan puhelimessasi virtaa ja se saatu päälle kun myyjä on sitä tarkistanut? 

Kunniamerkki +1

Puhelimessa ei ole mitään vikoja. Myyjä sanoi, että liikkeessä saatuun vaihto-arvoon vaikuttaa laitteen ikä ja markkina-hinta, kun taas sivuillanne sanotaan, ettei ikä vaikuta suoraan arvoon. Mitä tarkoittaa ”ei vaikuta suoraan”? Ihmettelen siis edelleen, miten summat eroavat näin suuresti ja mitkä asiat todellisuudessa ovat vaikuttaneet oman puhelimeni pieneen hintaan..? Kysyn myös uudelleen vaikuttaako markkinahinta netistä saatuun vaihto-arvoon?  

Puhelimen ikä ei siis sellaisenaan ole laitteen hinnan määrittävä tekijä, toki vanhempien laitteiden markkinahinta on luonnollisesti alhaisempi. 

Sellaisen vielä tarkistaisin, että olihan puhelimessasi virtaa ja se saatu päälle kun myyjä on sitä tarkistanut? 

Telialla 4 vuotta vanhan puhelimen arvo on 10€ ja Elisalla 115€.. Kolmannen kerran: vaikuttaako markkinahinta netistä saatuun vaihto-arvoon? Vai ettekö vastaa kysymykseen? Onko liikkeessä saatu vaihto-arvo niin huono tällä hetkellä voimassaolevan iPhone 15-sarjan ostotarjouksen takia? Eli vanhan puhelimen vaihtohyvitys painetaan alas, koska asiakas saa joka tapauksessa 120 euron lisähyvityksen? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Puhelimen ikä ei siis sellaisenaan ole laitteen hinnan määrittävä tekijä, toki vanhempien laitteiden markkinahinta on luonnollisesti alhaisempi. 

Sellaisen vielä tarkistaisin, että olihan puhelimessasi virtaa ja se saatu päälle kun myyjä on sitä tarkistanut? 

Telialla 4 vuotta vanhan puhelimen arvo on 10€ ja Elisalla 115€.. Kolmannen kerran: vaikuttaako markkinahinta netistä saatuun vaihto-arvoon? Vai ettekö vastaa kysymykseen? Onko liikkeessä saatu vaihto-arvo niin huono tällä hetkellä voimassaolevan iPhone 15-sarjan ostotarjouksen takia? Eli vanhan puhelimen vaihtohyvitys painetaan alas, koska asiakas saa joka tapauksessa 120 euron lisähyvityksen? 

 

Vaihtodiili-sivuston laskurissa käyttämämme mittarit vastaavat pitkälti samoja, joita käytämme liikkeissämmekin. 

Mukava juttu, että olet tehnyt vertailua eri operaattoreiden välillä. Kannustan ehdottomasti valitsemaan sen diilin, joka tarjoaa parhaan edun sinun tarpeillesi.

Kunniamerkki +1

 

Vaihtodiili-sivuston laskurissa käyttämämme mittarit vastaavat pitkälti samoja, joita käytämme liikkeissämmekin. 

Mukava juttu, että olet tehnyt vertailua eri operaattoreiden välillä. Kannustan ehdottomasti valitsemaan sen diilin, joka tarjoaa parhaan edun sinun tarpeillesi.

Puhelimessa on ollut virtaa eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Olen tänään käynyt toisessa Telian liikkeessä ja myyjä sai järjestelmästä vaihto-arvoksi tuon 108€. Miten eilinen ja tämän päivän myyjä ovat voineet saada aivan eri summat? Ihmeellistä toimintaa. 

 

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Puhelimessa on ollut virtaa eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Olen tänään käynyt toisessa Telian liikkeessä ja myyjä sai järjestelmästä vaihto-arvoksi tuon 108€. Miten eilinen ja tämän päivän myyjä ovat voineet saada aivan eri summat? Ihmeellistä toimintaa. 

Lähdetään posin kautta! Eli mainiota, että sait tuon 108€ hinta-arvion meiltä😊Itsellä olikin mielessä, että vielä voisi ehdottaa toisessa kaupassa asiointia, ja olitkin sen jo tehnyt. Vaivaahan siitä tietysti aiheutui siihen verraten, että olisit ekasta kaupasta saanut tuon hinnan, ja aikaa se vei, mutta hyvä tai ainakin vähän parempi kuitenkin näin. 

Sitä en pysty aivan suoraan sanottuna sanomaan tai perustelemaan, miksi ensimmäisessä kaupassa myyjä arvioi hinnan niin alakanttiin. Sen tietäisi sanoa oikeastaan vain hän itse. Jokainen arviointilanne kun on aina ainutlaatuinen tilanne asiakkaan ja tämän laitteen sekä myyjän välillä, ja siinä tilanteessa myyjä tekee itsenäisesti ratkaisun laitteen arvosta. 

Jos haluat kertoa, että missä kaupassa asioit ensimmäisellä kerralla, niin voin ainakin yleisellä tasolla laittaa kyselyä sinne suuntaan.

Kunniamerkki +1

Kyseessä on ollut Kauppakeskus Kaaren myymälä. En löytänyt Telian sivuilta mitään yhteystietoja, miten asiakas voi laittaa reklamaatiota myymälöiden asiakaspalvelusta, joten pystynkö saamaan ohjeet tätä kautta? Asiakaspalvelutilanteessa on ollut valitettavasti muutakin ongelmaa. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Kyseessä on ollut Kauppakeskus Kaaren myymälä. En löytänyt Telian sivuilta mitään yhteystietoja, miten asiakas voi laittaa reklamaatiota myymälöiden asiakaspalvelusta, joten pystynkö saamaan ohjeet tätä kautta? Asiakaspalvelutilanteessa on ollut valitettavasti muutakin ongelmaa. 

Kiitos infosta, vien heille kauppaan viestiä eteenpäin tuosta laitteen hinta-arvioinnista. Mitä taas palvelutilanteeseen tulee, niin ehkä paras väylä sen käsittelyyn on ns. virallinen reitti, jos kyseessä reklamaatio. Näin se tulee varmuudella käsitellyksi tavan mukaan. Meillä kun täältä foorumilta käsin ei ole mm. tietoturvasyistä lainkaan pääsyä asiakastietoihin eikä -tapahtumiin, toisin kuin reklamaatioita ja muita yhteydenottoja käsittelevällä asiakaspalvelulla. Suosittelen, että täytät lomakkeen ollessasi kirjautuneena telia.fille, ja valitset alasvetovalikosta vaihtoehdon “Muita asioita”. 

Vastaa