peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
53455 Jäsentä
153455 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Telia TV ja Liigan kanavapaketti ei toimi



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎24-02-2019
Kirjoituksia: 1
1/2

Telia TV ja Liigan kanavapaketti ei toimi

Koko kauden 18-19 on Kärppien liigapaketti tökkinyt. On chromecastit ja nettisovellukset ja appit mutta vähintään joka toinen viikko pitää uudelleen asentaa sovellukset, chromecastit ja resetoida wifi. Netti ei töki, kaikki muut videopalvelut toimii wifin kautta ja telkkarin omat yle-areenat jne pyörii ja hyvällä laadulla. Puolet kerroista puhelimen äppi ei löydä chromecastia vaikka muut ohjelmat sen kyllä löytävät. Puolet kerroista jos saa yhdistettyä niin video jää lataamaan ja päätyy virheilmoituksiin. En ole numeroita ottanut ylös mutta virhekoodi on vaihdellut useamman eri koodin välillä. Jos live-feed lähtee pyörimään niin se pyörii monesti huonolla kuvanlaadulla ja vain 5s kunnes taas pysähtyy kuva ja ääni ja latausrinki ilmestyy taas 20s ajaksi. Eli täysin katsomiskelvotonta. Myöskään läppärillä ei ole onnistunut katsomaan vaan latausrinki vain pyörii samoilla kerroilla kun puhelin-chromecast-combollakin on ollut ongelmia.

 

Valehtelematta olen tältä kaudelta onnistunut katsomaan ehkä 4 tai 5 ottelua täysin ongelmitta. Tämä systeemi jättää todella huonon maun suuhun. On todella ikävää että teillä on Liigan suhteen monopoli ja sitten palvelu on tämäntasoista.

0 tykkäystä
1 vastaus
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 58
2/2

Vs: Telia TV ja Liigan kanavapaketti ei toimi


@pukiyr  kirjoitti:

Koko kauden 18-19 on Kärppien liigapaketti tökkinyt. On chromecastit ja nettisovellukset ja appit mutta vähintään joka toinen viikko pitää uudelleen asentaa sovellukset, chromecastit ja resetoida wifi. Netti ei töki, kaikki muut videopalvelut toimii wifin kautta ja telkkarin omat yle-areenat jne pyörii ja hyvällä laadulla. Puolet kerroista puhelimen äppi ei löydä chromecastia vaikka muut ohjelmat sen kyllä löytävät. Puolet kerroista jos saa yhdistettyä niin video jää lataamaan ja päätyy virheilmoituksiin. En ole numeroita ottanut ylös mutta virhekoodi on vaihdellut useamman eri koodin välillä. Jos live-feed lähtee pyörimään niin se pyörii monesti huonolla kuvanlaadulla ja vain 5s kunnes taas pysähtyy kuva ja ääni ja latausrinki ilmestyy taas 20s ajaksi. Eli täysin katsomiskelvotonta. Myöskään läppärillä ei ole onnistunut katsomaan vaan latausrinki vain pyörii samoilla kerroilla kun puhelin-chromecast-combollakin on ollut ongelmia.

 

Valehtelematta olen tältä kaudelta onnistunut katsomaan ehkä 4 tai 5 ottelua täysin ongelmitta. Tämä systeemi jättää todella huonon maun suuhun. On todella ikävää että teillä on Liigan suhteen monopoli ja sitten palvelu on tämäntasoista.


Hei @pukiyr ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Ikävä kuulla kokemistasi ongelmista palvelun kanssa. Katsotaan jos pelit yhteisön kautta saataisiin sinullekkin kuntoon.

 

Itsellekkin on tullut vastaan tilanteita jossa TeliaTv sovellus ei löydä chromecastia, tämä on yleensä omalla kohdalla korjaantunut käyttämällä puhelimen wlania pois päältä ja käynnistämällä sovellus uudelleen. Oletko tuota kerennyt testata?

Mitä kuvanlaatuun tulee niin on totta, että live lähetykset ovat herkempiä kuvanlaadun heittelylle kuin muut suoratoistopalvelut esim Netflix/YLE Areena. Tämä johtuu siitä ettei puskurointia TeliaTV streamissa oikein ole. Onko sinulla millainen yhteys kotonasi käytössä? Mikä modeemi/reititin?

Parhaan wlan yhteyden mahdollistamiseksi kannattaa Chromecast yhdistää 5ghz wlan verkoon jos se on mahdollista, Chromecast kannattaa myös pakottaa käyttämään 50hz päivitystaajuutta Google Home sovelluksen kautta.

Mikäli ongelmat jatkuvat, ota ylös virhekoodi jonka saat. Se auttaa meitä päättelemään mikä on pielessä videontoistossa/aloituksessa.