Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62856
Kirjoituksia 171826

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 349
31/110

Vs: 4G mastot

Kuten @olkitu mainitsikin (minkä itseasias unohdin itse mainita) niin sinulta peritään yhden kuukauden kuukausimaksu kun kokeilet liittymää, Saunalahdella se oli todella pieni (muistaakseni alle 4e) kun kokeilin 4G mokkula liittymää viime vuonna.

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 918
32/110

Tarjonnevatko ihan mokkulaa, taitaa olla pelkkä liittymä? Hymiö Onnellinen

Ja Aarina tarkoitin siis sitä että sen luvan saapi Omilta Sivuilta päälle, ei siellä sen jälkeen tarvi käydä jos ei muuta asiaa sinne ole Hymiö Onnellinen

Minä en nyt äkkiseltään muista miten meille menee nuo tekniikanvaihdot, että tuleeko niissä määräaikainen liittymä mukana vai ei. Nykyään meillä liittymä ei ole enää määräaikainen, mahdollinen laite on (puhelin/mokkula/tablet). No okei viime vuonna oli Yömyynti-kamppis to/pe-öinä ja sieltä jos osti niin ne liittymät oli määräaikaisia (kytkyjä).

Voin selvittää Aarina puolestasi tuon että onko näissä tekniikanvaihto-tapauksissa määräaikaisuutta? Menee maanantaille mutta kuitenkin.
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
33/110

Mokkulasta en ole ihan varma, mulla oli mokkula jo valmiina mihin testasin Saunalahden liittymää. Oli mulla aikoinaan myös DNA:n 4G mokkula liittymä missä oli 14pvä testaus aika mokkulan kera.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 413
34/110

Juuri niin, sähköpostit loppuu kun kiinteä laajakaistakin. Liikkuvan laajakaistassa ei ole sähköpostitilejä.

Tälläinen 4G modeemi tulee varmaan: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_B593_%284G-modeemi%29

Ihan ok laite, normi hinta joku 180€ paikkeilla... 

Kyllä se sopimus sitten purkaantuu kun laajakaistakin lähtee... 

Juu siis antenni katolle ja tuo linkkamani 4G reititin sisälle... siinä 4 kpl LAN portteja johon voi kytkeä kaapelilla ja WLAN... johon toki langattomasti laitteita. Voit laajentaa kytkimillä ja reitittimillä verkkoa jos ei riitä... Tosi halpa netti 14€/kk jos todellinen hinta... Itse maksan siis 16.62€ + mokkulani (Sonera X tarjous)... ja laitteet kuulus tohon hintaan?

Windows XP oli loistava käyttis ja nyt vanhentunut... Mutta se ei tarkoita onko sen käyttö turvatonta... No ei ole vaan jos järki päässä netissä on niin ei siihen saa mitään tartuntaa...  Samalla tavalla saa tartunnan kuin muut Windowssit...

Jos käyt suomalaisilla verkkosivuilla etkä klikkaa mainoksia niin ei oikein voi saada haittaohjelmaa koneelle... Tietoturvan pahin uhka on käyttäjä... Lataa ohjelmia ja tiedostoja luotetuilta sivuilta... Roskapostien liitetiedostoja ei saa missään tapauksessa avata...

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
35/110

@olkitu kirjoitti:

Jos käyt suomalaisilla verkkosivuilla etkä klikkaa mainoksia niin ei oikein voi saada haittaohjelmaa koneelle... Tietoturvan pahin uhka on käyttäjä... Lataa ohjelmia ja tiedostoja luotetuilta sivuilta... Roskapostien liitetiedostoja ei saa missään tapauksessa avata...

Juurikin näin. Jos jossain tapauksessa ei halua antaa omaa henkilökohtaista sähköpostia jonnekkin niin aina voi käyttää väliaikaista sähköpostia, kuten:

http://temp-mail.org/

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎12-01-2015
Kirjoituksia: 104
36/110

Meillä nuoriso pelaa playstation kolmosta sillä meijän laajakaistalla. Mitenkäs se onnistuu sitten mobiililla? Ja kyllä minä ymmärsin, että myös se modeemilaite tulee kaupan päälle. Asennus, antennit, modeemi. Vuan pitää kuulostella. Maanantaina kait soitellaan siitä vielä.

Ja yks 9,90 euron mokkulaliittymähän mulla jo on. Sitä pietään aina reissun päällä ollessa mukana, joko meijän miniläppärissä tai sitten siinä uudessa kannettavassa jonka äskettäin ostin. Vallan nörtiksihän tässä tulee, kun lisäks on vielä älypuhelin jolla piäsöö nettiin silläkin.

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
37/110

Mokkulan saa hotspotiksi, siihen löytyy erinäisiä ohjelmia. Itse suosittelen eniten CMD vaihtoehtoa, mikä tosin vaatii hiukan nörtteilyä.

Toinen on maksullinen Connectify ohjelma, maksaa noin 18e.

http://www.connectify.me/store/

Tässä vielä video tutoriaali miten saat mokkulan hotspotiksi:

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 413
38/110

En itse osaa sanoa pelaamisesta mokkulalla... Jossakin peleissä tuo NAT vaikuttaa siihen mutta siksi Sonera kannattaa valita kun se saa pois Opengate palvelun avulla, joka mahdollistaa julkisen IPv4 osoitteen. Hintaa se nostaa +2€ (siis ALV)... 

Sitten 4G reitittimestä vain tarvittavat asetukset täytyy määrittää. Nämä yleensä löytyy pelin valmistajan sivuilta ja foorumeilta saa apua...

@Windstapper Korjaus sinun viestiisi: Ei mokkulaa hotspotiksi vaan tietokone (mokkula koneeseen kiinni)... Eli jos tietokoneessa WLAN kortti niin voi käyttää tätä ominaisuutta... (Kannettavassa on yleensä WLAN ominaisuus käytettävissä)

Kotikäytössä suosittelen kunnon 4G reititintä, kuten tämä aikaisemmin linkkaamani Huawei... http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_B593_%284G-modeemi%29. Ei ylikuumene ja on WLAN tukiasemana ihan hyvä.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎12-01-2015
Kirjoituksia: 104
39/110

Voe hottipotti sentään, kun minen ymmärrä yhtään mittään. 

On se muuten jännä, että ennen vanhaan riitti kun oli puhelin, siis puhe-elin, semmonen jolla pysty soittamaan toiselle ihmiselle, jolla myös oli puhelin. Meilläkin oli semmonen seinällä ja siitä pyöritettiin rinkulasta numerot. Pöytäpuhelin on vieläkin tallessa. Ei olis muuten luovuttu lankapuhelimestakaan, jos ei olis ollu pakko.

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
40/110

@Aarina kirjoitti:

Voe hottipotti sentään, kun minen ymmärrä yhtään mittään. 

On se muuten jännä, että ennen vanhaan riitti kun oli puhelin, siis puhe-elin, semmonen jolla pysty soittamaan toiselle ihmiselle, jolla myös oli puhelin. Meilläkin oli semmonen seinällä ja siitä pyöritettiin rinkulasta numerot. Pöytäpuhelin on vieläkin tallessa. Ei olis muuten luovuttu lankapuhelimestakaan, jos ei olis ollu pakko.

Täysin samaa mieltä, kaipaan vanhaa hyvää aikaa. Tosin helpottaa tämä internet kyllä todella paljon, osaa se kyllä välillä ottaa päähänkin ja paljon.

0 tykkäystä